Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، کارکنان شرکت‌های آمازون و اینستاکارت در اوج قرنطینه در نیویورک و سانفرانسیسکو روز دوشنبه دست از کار کشیدند. اعتصاب کنندگان کارفرمایان خود را به عدم محافظت کافی از آن‌ها در برابر ویروس کرونا متهم کردند.   به گزارش خبرگزاری فرانسه، ده‌ها تن از کارکنان انبار آمازون در استتن آیلند در جنوب منتهن عصر دوشنبه دست از کار کشیدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این افراد که برخی از آن‌ها دهان خود را با ماسک یا پارچه پوشانده بودند در برابر انبار آمازون با حفظ فاصله فیزیکی که اجباری است، تجمع کردند.
اعتصاب کنندگان پلاکارد‌هایی در دست داشتند که بر روی آن‌ها نوشته شده بود «سلامت ما هم ضروری است» و «با ما هم مانند مشتریان رفتار کنید». بر روی یکی از پلاکارد‌ها نوشته شده بود «بستن یک شرکت برای ۳ یا ۴ هفته دشوار است، اما بستن تابوت کسی که دوستش داریم، دشوار‌تر است. در خانه بمانید».   در حالی که این منطقه به کانون اپیدمی در آمریکا تبدیل شده و قرنطینه صورت گرفته است کارکنان آمازون به دلیل آنکه تدابیر لازم برای محافظت از آنان اتخاذ نشده است، از این شرکت انتقاد می‌کنند.
آمازون با انتشار بیانیه‌ای مدعی شده که این اتهامات کاملا بی پایه و اساس است و برای اطمینان از ایمنی افراد تدابیر جدی اتخاذ شده است. 
پس از این تجمع و اعتصاب، کریستین اسمالز که عامل اصلی این تجمع بود به طور رسمی از سوی آمازون اخراج شد.   لیتیا جیمز، دادستان ایالت نیویورک این تصمیم را شرم آور دانست و یادآور شد قانون از حق آزادی بیان جمعی حقوق بگیران حمایت می‌کند. در زمانی که مردم نیویورک با مشکل رو به رو و نگران حفاظت از خود هستند این اقدام غیر اخلاقی و غیر انسانی بود.   کارکنان فروشگاه های زنجیره ای هول فودز (Whole Foods) هم که به آمازون تعلق دارد فراخون اعتصاب در روز سه‌شنبه را منتشر کردند. آنها نیز تدابیر امنیتی بیشتر و پاداش بالاتر می‌خواهند. خریداران-تحویل دهندگان شرکت فروش آنلاین هم روز دوشنبه کار خود را متوقف کردند. آن‌ها امنیت بیشتر و شرایط مالی بهتر را خواستارند.
آن‌ها اعلام کردند تا زمانی که همه مطالباتشان فراهم شود، دست از کار خواهند کشید. سخنگوی کارکنان شرکت اعلام کرد این تنها مربوط به ما نیست بلکه ما می‌خواهیم از مشتریان هم محافظت کنیم. کارکنان از این عصبانی هستند که اینستاکارت در زمان این همه گیری کشنده کوچکترین کاری برای آن‌ها انجام نمی‌دهد.
تاکنون بیش از ۱۶۴ هزار نفر در آمریکا به کووید ۱۹ مبتلا شده اند و بنابر اعلام دانشگاه جان هاپکینز تاکنون ۳ هزار نفر جان باخته اند.   انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ویروس کرونا کرونا در آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۳۲۹۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آنروا درباره وقوع اپیدمی در غزه با آغاز فصل گرما هشدار داد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سبانت، آژانس امدادرسانی و کاریابی سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی (آنروا) با اشاره به انباشت زباله در نوار غزه، درباره شیوع بیماری‌های واگیردار و وقوع اپیدمی در این باریکه هشدار داد.

آنروا با تاکید بر افزایش دما با نزدیک شدن فصل تابستان اعلام کرد که زباله در سراسر نوار غزه تلنبار شده و حشرات و موش‌ها و همچنین بیماری‌ها و اپیدمی‌ها رو به افزایش است.

به گفته این آژانس، فقدان سیستم بهداشت مناسب شرایط را وخیم‌تر می‌کند. هشدارها درباره شیوع بیماری‌های واگیر در شهر غزه پس از انباشت حجم وسیعی از زباله و فاضلاب در خیابان‌های این شهر، تشدید شده است. همچنین اجساد باقیمانده زیر آوار بمباران وحشیانه رژیم صیهونیستی نیز به این هشدارها دامن می‎‌زند.

کد خبر 6097958

دیگر خبرها

  • با یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های صنعت فولاد کشور آشنا شوید
  • رییس سازمان خصوصی سازی: ۵ میلیارد سهام ترجیحی به نام کارگران شد
  • کارکنان شرکت مخابرات آلمان اعتصاب می‌کنند
  • آنروا درباره وقوع اپیدمی در غزه با آغاز فصل گرما هشدار داد
  • ◄ تکذیب نقل قول ذکر شده از مدیرعامل راه آهن در پیامک ارسال شده برای کارکنان
  • هشدار دامپزشکی : شیوع بیماری تب کریمه کنگو در فصل گرما
  • اخراج کارکنان برج میلاد تکذیب شد
  • ممنوعیت‌های بیشتر در انتظار تیک‌تاک
  • نخستین بار در صنایع پتروشیمی کشور صورت گرفت؛ تبدیل وضعیت کلیه نیروهای پیمانکار به قرارداد مستقیم با پتروشیمی امیرکبیر
  • داده‌های آموزشی هوش مصنوعی عرصه جدید رقابت شرکت‌های بزرگ فناوری