Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-05@19:47:45 GMT

۱۴۸۷ کارگر یزدی برای دریافت بیمه‌ بیکاری ثبت‌نام کردند

تاریخ انتشار: ۱۲ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۳۳۴۱۳

۱۴۸۷ کارگر یزدی برای دریافت بیمه‌ بیکاری ثبت‌نام کردند

محمدحسین ریاحی دوشنبه شب در گفت و گو با ایرنا افزود:  از این تعداد ۸۹۵ نفر دلیل بیکاری را حوادث غیر مترقبه (کرونا) انتخاب کردند و  ۵۹۲ نفر به طور غیرمستقیم به دلیل  تاثیر این ویروس بر کسب و کارشان از کار بیکار شده‌اند.

وی ادامه داد: کارگرانی که به دلیل شیوع این ویروس  کار خود را از دست داده و در سامانه https://bimehbikari.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

mcls.gov.ir/ ثبت‌نام نموده‌اند از اسفندماه سال گذشته تا اردیبهشت ماه سال‌جاری تحت حمایت بیمه بیکاری قرار خواهند گرفت.

این مسوول با اشاره به اینکه دستورالعملی در خصوص نحوه پرداخت بیمه بیکاری به کارگران بین وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان تامین اجتماعی در حال تدوین است گفت: با توجه به شرایط موجود با دستورالعمل‌های آینده ، بیمه بیکاری به واجدان شرایط  پرداخت می‌شود.

ریاحی افزود: برخی کارگاه‌های استان به صورت غیرارادی و براساس مصوبه هیات عالی نظارت بر کرونا و برخی به دلیل نوع کار تعطیل شدند. 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی یزد اظهار کرد: براساس قانون، افراد بعد از بیکار شدن ٣٠ روز مهلت دارند در سامانه درخواست بیمه بیکاری اطلاعات خود را ثبت کنند.

ریاحی گفت: در صورتی که افرادی نتواند در مهلت قانونی در سامانه ثبت نام نمایند به زودی آیتم مربوطه به سامانه اضافه می‌شود که متقاضیان با ذکر دلیل موجه درخواست آنها به هیات‌های حل اختلاف ارسال می شود.

وی بیان کرد: در صورت تایید می‌توانند از مزایای بیمه بیکاری استفاده نمایند و این افراد نیز ٩٠ روز از زمان بیکاری فرصت دارند تا نسبت به ثبت اطلاعات خود در سامانه مذکور اقدام کنند.

این مسوول تصریح کرد: میزان واریز مبلغ بیمه بیکاری از تاریخ بیکاری محسوب و مدت دریافت مقرری بیمه بیکاری جزء سوابق پرداخت حق بیمه از نظر بازنشستگی، از کارافتادگی و فوت محسوب می شود.

۶۵درصد جامعه یک میلیونی استان یزد را کارگران تشکیل می دهند و ۱۸۰ هزار کارگر در استان یزد به طور مستقیم بیمه شده اند.

۲۲۵ تشکل کارگری در استان یزد فعالیت دارد که ا ز این تعداد تشکل ۱۰۳ انجمن صنفی کارگری و کارفرمایی و مابقی شورای اسلامی کار و نمایندگان کارگر است.

برچسب‌ها ویروس کرونا یزد بهداشت و سلامت پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا یزد بهداشت و سلامت ویروس کرونا یزد بهداشت و سلامت بیمه بیکاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۳۳۴۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بابایی کارنامی : درآمد کارگران ساختمانی طبق قانون باید از فرمول مشخصی محاسبه شود + فیلم

رئیس فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی تاکید کرد : تقریباً بیش از حدود ۵۰۰ هزار کارگر بیمه هستند و بقیه بیمه نیستند و بیش از ۱۶ هزار میلیارد تومان برای بیمه، یک میلیون و سیصد هزار کارگر ساختمانی در کشور امروز لازم است.

علی بابایی کارنامی، رئیس فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجو گفت : اصلاح ماده ۵ قانون کارگران ساختمانی، منابع بیمه این کارگران را شفاف کرده و دولت را موظف می‌کند که به صورت دوره‌ای گزارش درآمد و هزینه‌های این بخش را به مجلس ارائه دهد.

وی افزود :  تقریباً بیش از حدود ۵۰۰ هزار کارگر بیمه هستند و بقیه بیمه نیستند و بیش از ۱۶ هزار میلیارد تومان برای بیمه، یک میلیون و سیصد هزار کارگر ساختمانی در کشور امروز لازم است.

بابایی کارنامی اظهار داشت : طبق این قانون، درآمد کارگران ساختمانی از طریق فرمول مشخصی محاسبه می‌شود و دیگر نیازی به ارائه مدارک و مستندات اضافی نیست.

وی افزود : دولت موظف است آیین‌نامه اجرایی این قانون را به سرعت تدوین و ابلاغ کند.

بابایی کارنامی اظهار داشت : حساب رسمی درآمد نشأت گرفته از فرمول درآمدی منشعب پرونده ساختمان در تامین اجتماعی جدا شده است. این اقدام شفافیت لازم را ایجاد می‌کند و سازمان تامین اجتماعی موظف است هر سه ماه یکبار به مجلس گزارش دهد.

وی افزود :  در قانون جدید، تمهیداتی اندیشیده شده است که با کد ملی هر کارگر می‌توان به راحتی مشخص کرد که آیا او در زمره کارگران ساختمانی است یا خیر.

رئیس فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی تاکید کرد : حل مشکلات دیگر کارگران ساختمانی مانند ایام بیماری و غرامت بیکاری در دستور کار مجلس دوازدهم قرار خواهد گرفت.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی  

دیگر خبرها

  • کلاه بیمه ای بر سر کارگران ساختمانی
  • چهار هزار و ۶۰۰ کارگر ساختمانی قم تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرند
  • هدف‌گذاری ایجاد یک میلیون و ۴۴ هزار شغل در سال جاری
  • درخشش بانوان یزدی در مسابقات پتانک کارگران کشور
  • بانوان یزدی حائز مقام سومی مسابقات پتانک کارگران کشور شدند
  • بابایی کارنامی: درآمد کارگران ساختمانی طبق قانون باید از فرمول مشخصی محاسبه شود
  • پیشنهاد گسترش دامنه شمول در اصلاح قانون بیمه بیکاری
  • اسرار قانون کار؛ ۱۰ به اضافه یک راز که از کارگران پنهان می‌کنند
  • ماندگاری نیروی کار خراسان رضوی به کمتر از ۶ ماه رسید
  • بابایی کارنامی : درآمد کارگران ساختمانی طبق قانون باید از فرمول مشخصی محاسبه شود + فیلم