Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-26@19:41:21 GMT

مخالفت انگلیس با لغو تحریم‌های ایران در بحبوحه کرونا

تاریخ انتشار: ۱۲ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۳۳۹۰۶

ایرنا نوشت: در پاسخ وزارت امور خارجه انگلیس که ۱۲ فروردین ۱۳۹۹ در تارنمای پارلمان این کشور منتشر شده، آمده است: انگلیس به سرعت به درخواست‌ها برای کمک به ایران در راستای مقابله با ویروس کرونا پاسخ داده است. این کشور در کنار فرانسه و آلمان متعهد شد که دو میلیون یورو از بسته ۵ میلیون یورویی کمک به ایران را از طریق سازمان بهداشت جهانی و سازمان ملل پرداخت کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ما همچنین به دقت تمام درخواست‌ها برای ارائه کمک‌های بیشتر به ایران برای مقابله با ویروس کرونا را بررسی خواهیم کرد. 

در ادامه این پاسخ آمده که تحریم‌های باقی‌مانده سازمان ملل و اتحادیه اروپا (که انگلیس نیز آن را اجرا می‌کند) علیه ایران شامل برنامه ادعایی ساخت سلاح هسته‌ای می‌شود که این کشور برنامه‌ای برای تعلیق آن ندارد. 

وزارت امور خارجه انگلیس این تحریم‌ها را «هدفمند و مناسب توصیف کرده که «تاثیر چشم‌گیری بر توانمندی مقامات ایرانی برای مقابله با ویروس کرونا ندارند»

وزارت امور خارجه انگلیس سپس بدون اشاره به تعلل این کشور و سایر طرف‌های اروپایی عضو برجام در اجرای تعهدات خود مدعی شد که از سال ۲۰۱۶ به این سو، با لغو تحریم‌های اقتصادی علیه ایران و رفع برخی تحریم‌های سازمان ملل متحد مطابق با قطعنامه ۲۲۳۱، به طور کامل تعهدات خود را عمل کرده است.

بیش از ۱۴ هزار نفر از مردم انگلیس تاکنون توماری را امضاء کرده‌ که در آن خواستار لغو فوری تحریم‌هایی شده‌اند که سد راه مقابله با بیماری کرونا در ایران شده است.

امضاء کنندگان در این طومار که در تارنمای پارلمان انگلیس منتشر شده تاکید کرده‌اند که لغو تحریم‌های ضد ایران در این شرایط اقدامی انسانی به‌شمار می‌رود.

طبق رویه‌های سیاسی، اگر شمار امضاهای یک طومار از ۱۰ هزار نفر بیشتر شود دولت انگلیس باید به آن پاسخ گوید و اگر از ۱۰۰ هزار نفر فراتر برود، درخواست مطرح‌ شده در نشست مجلس عوام به بحث گذاشته خواهد شد. 

حمید بعیدی نژاد سفیر ایران در لندن پیشتر با انتشار یادداشتی در اینستاگرام تاکید کرد: امیدواریم دولت انگلیس در راستای حمایت از خواسته های به حق مردم جهان و برای تقویت توان لجستیک و مالی ایران جهت مقابله با بحران ویروس کرونا، اعلام کند که تحریم‌های آمریکا را رعایت نخواهد کرد و توان سیاسی و دیپلماتیک خود را برای لغو این تحریم‌ها به کار گیرد.

      

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: ویروس کرونا تحریم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۳۳۹۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحریم‌های مشترک انگلیس، آمریکا و کانادا علیه ایران

سه عضو گروه ۷ امروز پنجشنبه اعلام کردند در ارتباط با حمله موشکی و پهپادی ایران به رژیم صهیونیستی در روز ۱۳ آوریل تحریم‌های جدیدی علیه اتباع و شرکت‌های ایرانی اعلام کردند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، انگلیس، آمریکا و کانادا در ارتباط با حمله موشکی و پهپادی ایران به رژیم صهیونیستی در روز 13 آوریل تحریم‌های جدیدی علیه اتباع و شرکت‌های ایرانی اعلام کردند. 

طبق بیانیه وزارت خارجه انگلیس، تحریم‌های جدید افراد و شرکت‌های دخیل در صنایع پهپادی ایران را هدف قرار می‌دهد. 

انگلیس علاوه بر این اعلام کرده قصد دارد تحریم‌های تجاری جدیدی علیه ایران اعلام کرده و محدودیت‌های جدیدی برای قطعات مورد استفاده در پهپادها و موشک‌ها وضع کند. 

دو فرد ایرانی که گفته می‌شود جزو مدیران شبکه شرکت‌های ایرانی دخیل در ساخت پهپاد هستند در فهرست تحریم‌های انگلیس، کانادا و آمریکا قرار گرفته‌اند. 

علاوه بر این، شرکت‌های بنیان دانش شرق، شرکت پیشرو صنعت آسمان شریف، شرکت صنایع موتورسازی الوند و شرکت موج گستر آسمان پرواز نیز در فهرست تحریم‌های این سه کشور قرار گرفته‌اند. 

نشریه آمریکایی: رشد صنایع دفاعی ایران نتیجه تحریم استآمریکا تحریم‌های مرتبط با ایران اعمال کرداتحادیه اروپا ال‌ان‌جی روسیه را هم تحریم می‌کندبلومبرگ: تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران روی کاغذ می‌ماند

 

انتهای پیام/ 

دیگر خبرها

  • تحریم‌های جدید غرب مرتبط با ایران و روسیه
  • تحریم های جدید انگلیس علیه صنایع نظامی ایران / اسامی
  • آمریکا تحریم های جدید علیه ایران و روسیه اعمال کرد
  • غرب تحریم‌های مرتبط با ایران و روسیه وضع کرد
  • تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران
  • تداوم سریال تحریم‌های انگلیس علیه صنایع نظامی ایران
  • تحریم‌های جدید انگلیس علیه ایران
  • آمریکا تحریم‌های جدیدی مرتبط با ایران و روسیه وضع کرد
  • تحریم‌های مشترک انگلیس، آمریکا و کانادا علیه ایران
  • تداوم تحریم‌های انگلیس علیه صنایع نظامی ایران