Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-07@18:05:00 GMT

۱۲ فروردین آغاز حکومت مردم بر مردم

تاریخ انتشار: ۱۲ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۳۳۹۲۵

۱۲ فروردین آغاز حکومت مردم بر مردم

ایسنا/زنجان امام جمعه ابهر گفت: ۱۲ فروردین آغاز حکومت مردم بر مردم است.

حجت‌الاسلام جعفر رحیمی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به فرارسیدن ۱۲ فروردین روز جمهوری اسلامی ایران، از این روز به‌عنوان یکی از روزهای تاریخی و حساس در تاریخ کشورمان یاد کرد و افزود: در این روز بزرگ و سرنوشت‌ساز، با رای قاطع مردم، نظام سیاسی کشور پس از ۲۵۰۰ سال از نظام سلطنتی و طاغوتی به نظام جمهوری اسلامی تغییر پیدا کرد که این امر یکی از رخدادهای عظیم جهان نیز به شمار می‌رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان این‌که در این روز، ملت ایران با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی به پای صندوق‌های رای رفته و با ۹۸,۲ درصدی آراء به جمهوری اسلامی، آری گفتند، ادامه داد: ۱۲ فروردین ماه تایید دوباره انقلاب توسط مردم بود.

حجت‌الاسلام رحیمی با بیان این‌که قطار انقلاب به برکت خون شهدا هر روز در حال شتاب است، تصریح کرد:‌ اکنون که بیش از ۴ دهه از آغاز این حرکت می‌گذرد، جمهوری اسلامی نه تنها تضعیف نشده بلکه بر خلاف برخی از انقلاب‌های جهان که با گذشت چند سال از اهداف اولیه دور می‌شوند، توانسته جایگاه خوبی در بین کشورهای آزادی‌خواه پیدا کند و با اتکا به خودباوری و اعتماد به نفس که امام خمینی (ره) در ملت ایران دمیده، تاثیر مثبت خود را به جهانیان به اثبات برساند.

امام جمعه ابهر، با تاکید بر این‌که ملت ایران لیاقت رسیدن به بالاترین قله‌های موفقیت را دارند، گفت:‌ جمهوری، حکومتی است که مردم آن را به وجود آورده‌اند و اسلام ریشه حاکمیت دینی نظام و جهت‌دهنده اصلی حکومت اسلامی است که متمایزکننده حکومت حاکم بر ایران، از سایر نظام‌های جمهوری متداول در جهان است.  

امام‌ جمعه ابهر در خصوص اهداف جمهوری اسلامی نیز تأکید کرد: هدف از استقرار جمهوری اسلامی، حاکمیت ارزش‌های الهی و قرآنی بر همه شئون زندگی افراد جامعه است که ولی‌فقیه در این جامعه، ولایت امر و امامت امت را بر عهده دارد.    

رحیمی با بیان این‌که ۱۲ فروردین نویدبخش تجلی حق و روز پیروزی دین و حاکمیت نظام اسلامی است، گفت: ۱۲ فروردین که به نام روز جمهوری اسلامی مزین شده، نمونه بارز حماسه سیاسی و اقتصادی است.

وی با بیان اینکه ۱۲ فروردین از اعیاد بزرگ ملت ایران است، گفت: طبق فرموده امام خمینی (ره) صبح روز ۱۲ فروردین نخستین روز حکومت الله و از بزرگ‌ترین اعیاد مذهبی و ملی ایرانیان است.  

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: امام جمعه ابهر زنجان استانی سیاسی 12 فروردین جمهوری اسلامی ۱۲ فروردین ملت ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۳۳۹۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بندر جدیدالاحداث بوموسی آخرین بندرگاه دریایی جمهوری اسلامی ایران

دریافت 33 MB

به گزارش خبرنگار مهر؛ جزیره تماماً ایرانی بوموسی یکی از جزایر سه گانه خلیج‌فارس است که امارات متحده عربی نسبت به آن ادعاهایی واهی دارد بر همین اساس دولت تلاش دارد تا با توسعه زیرساخت‌های گردشگری و حمل و نقلی این جزیره حضور گردشگران و رفت و آمد به این جزیره را تسهیل کند.

قطعاً اولین پیش‌نیاز برای تحقق این هدف احداث اسکله است که سال گذشته به بهره‌برداری رسید.

کد خبر 6097417

دیگر خبرها

  • اسلامی: ما در چارچوب پادمان و ان‌پی‌تی حرکت می‌کنیم
  • ثبت‌ نام کلاس‌اولی‌ها از فردا آغاز می‌شود
  • ثبت‌نام کلاس‌اولی‌ها از فردا آغاز می‌شود
  • ثبت‌نام کلاس‌اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت آغاز می‌شود
  • مزیت اصلاح‌طلبان رو به اضمحلال؛ بالشتک ضربه‌گیر بین جامعه و حکومت از میان رفته
  • ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از چهارشنبه آغاز می‌شود
  • حقوق فرهنگی خانواده در نظام حقوقی ایران
  • بندر جدیدالاحداث بوموسی آخرین بندرگاه دریایی جمهوری اسلامی ایران
  • بزرگترین مولفه در توسعه سیستان‌و بلوچستان بحث امنیت است
  • ردادی: مردم با حضور در انتخابات مجلسی قوی را رقم بزنند