Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-07@22:02:55 GMT

حضور ۱۴ گردان یگان ویژه در مناطق سیل‌زده

تاریخ انتشار: ۱۲ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۳۴۱۱۲

حضور ۱۴ گردان یگان ویژه در مناطق سیل‌زده

فرمانده یگان‌های ویژه ناجا گفت: سال ۱۳۹۸ با تمام مشکلات و سختی ها، سال شکوفایی و پر از افتخاری برای یگان‌های ویژه بود. در سال جدید باید در راستای محقق شدن اهداف مدنظر بیش از گذشته تلاش کنیم.

به گزارش ایسنا،‌ سردار حسن کرمی، ضمن تبریک فرا رسیدن سال جدید اظهار کرد: امنیت، زیربنای توسعه و پیشرفت و از بنیادی‌ترین و اساسی‌ترین نیازهای جامعه است که در صورت عدم تحقق، ضمن تولید جرم و ایجاد ناامنی، دستیابی به اهداف اقتصادی، سیاسی و اجتماعی را با چالشی جدی مواجه می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی به وقوع سیل در ابتدای سال ۹۸ اشاره کرد و گفت: با توجه به آثار تخریبی که حداقل در سه استان لرستان، گلستان و خوزستان بر اثر سیل به وجود آمد، یگان‌های ویژه از اولین واحدهای امدادرسان در منطقه بودند که با حضور ۱۴ گردان به انجام ماموریت در استان‌های درگیر سیل پرداختند.

فرمانده یگان‌های ویژه ناجا در ادامه تصریح کرد: درکنار ایجاد امنیت، عملیات مردم یاری نیز از ماموریت‌های مهم و اساسی یگان‌های ویژه ناجاست. در زمان وقوع سیل، نیروهای ولایی و انقلابی یگان ویژه با حضور در این مناطق نیز علاوه بر انجام ماموریت اصلی خود، اقدام به توزیع نان، اقلام بهداشتی، پوشاک، پتو، کمک به لایروبی کوچه‌ها و خیابان‌ها و ایجاد سدبندهای موقت کردند که موجب رقم خوردن جلوه‌ای ویژه از ایثار و فداکاری در بین نیروهای مسلح شد.

کرمی درخصوص ماموریت مردم‌یاری همزمان با اربعین حسینی(ع) اظهارکرد: یگان ویژه از سال ۹۳ توفیق دارد که به‌طور مداوم در این ماموریت معنوی حضور داشته باشد. خدا را شاکریم با توجه به تراکم جمعیت که گاهی در ۵ کیلومتری پایانه‌های مرزی به ۳۰۰ هزار نفر هم می رسید، در کمال آرامش و با ایجاد امنیتی کامل به زائران خدمات‌رسانی می‌کردیم که در سال ۹۸ با ایجاد قرارگاه فرهنگی پنج تن آل عبا(ع) که ابتکاری جدید از یگان‌های ویژه بود، خدمات بسیار ارزنده‌ای را ارائه دادیم که آثار مثبتی را در افکار عمومی نیز داشته است.

وی با اشاره به ناآرامی‌های آبان ماه سال ۹۸ اظهارکرد: در آن دوره نیز یگان ویژه حضور مقتدرانه‌ای داشت و با تمام ظرفیت به میدان آمد و تمامی نقشه‌های شوم دشمنان را با آمادگی و هوشیاری خنثی کرد.

فرمانده یگان‌های ویژه ناجا در خصوص اینکه در پایان سال ۹۸ با شیوع ویروس کرونا مواجه شدیم،گفت: یگان ویژه همیشه در صحنه‌های خدمت به مردم پیشتاز بوده و طرح مهار ویروس منحوس کرونا برای اولین بار در سطح نیروهای مسلح برای گندزدایی معابر عمومی و ضدعفونی مراکز تجمع مردم، توزیع اقلام بهداشتی از جمله دستکش، ماسک و مواد ضدعفونی توسط یگان‌های ویژه به طور سراسری آغاز شد و تا زمانی که نیاز باشد این امر ادامه خواهد داشت.

بنابر اعلام پایگاه خبری پلیس، کرمی درخصوص اهم برنامه های سال ۹۹ یگان های ویژه گفت: یگان‌های ویژه همواره در تمامی مراحل، حرکت رو به جلو داشته و دستاوردهای ارزشمندی نیز به دست آورده است. سال ۹۹ زمان محقق شدن اهداف و اولویت های مدنظر است باید با تمامی ظرفیت و امکانات در راستای محقق شدن اهداف تلاش کنیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: یگان ویژه نیروی انتظامی سیل کروناویروس یگان های ویژه یگان ویژه سال ۹۸

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۳۴۱۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات برگزاری دور دوم اردوی زیارت‌اولی‌ها ویژه دانش‌آموزان مناطق کم‌برخوردار


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، وحید بیگدلی از آغاز مرحله دوم اعزام دانش‌آموزان زیارت اولی به مشهد مقدس خبر داد و گفت: «مرحله دوم اعزام دانش‌آموزان دختر و پسر متوسطه اول به مقدس مشهد با مشارکت ۱۰ استان کشور از ۷ اردیبهشت آغاز شده و تا ۲۴ اردیبهشت‌ در قالب ۵ دوره اردویی برگزار خواهد شد.»

وی ادامه داد: «اردوی زیارت‌اولی‌ها طرحی ملی است که به تفکیک دختران و پسران دانش‌آموز و مقتضیات آنان برای آشنایی بیشتر با فرهنگ اسلامی، آداب زیارت، تمرین عادات صحیح زیست اجتماعی و آشنایی با جغرافیای کشور بزرگ‌مان، به‌صورت متمرکز توسط مرکز اردویی-گردشگری سازمان دانش‌آموزی برگزار می‌شود. در این اردوی زیارتی و معنوی علاوه بر زیارت بارگاه ملکوتی ثامن‌الحجج علی بن موسی‌الرضا (ع)، برنامه‌های حرم‌شناسی، بازدید از موزه‌های حرم مطهر، برنامه‌های فرهنگی، مسابقات ورزشی، مسابقات فرهنگی و هنری گروهی، مراسم افتتاحیه و اختتامیه و اهدای بسته‌های فرهنگی پیش‌بینی شده است.» 

قائم مقام سازمان دانش‌آموزی بیان کرد: «با توجه به ضرورت توجه به مناطق کم‌برخوردار و دور از مرکز در استفاده از ظرفیت‌های تربیتی و به‌خصوص برکات تشرف به زیارت دانش‌آموزان این مناطق از یک سو، همچنین حجم بالای عملیات اجرایی این طرح و هماهنگی‌های مورد نیاز آن از سوی دیگر، مخاطبان هدف این برنامه ترجیحا محدود به دانش‌آموزان متوسطه اول پایه‌های هفتم، هشتم و نهم مناطق کم‌برخوردار هستند که پیش از این فرصت تشرف به مشهد مقدس را نداشته‌اند.»

بیگدلی با بیان اینکه مدت اقامت دانش‌آموزان در این اردو چهار روز است، اضافه کرد: «دانش‌آموزان به تفکیک جنسیت و دوره در اردوگاه ثامن‌الحجج (ع) استان خراسان رضوی در شهر مشهد مستقر می‌شوند.» 

وی تاکید کرد: «این اردو به‌منظور تبیین و تعمیق اعتقادات دینی دانش‌آموزان و ایجاد ارتباط معنوی با ائمه اطهار، تقویت امید، نشاط، شادابی و ارتباط معنوی آنان، ایجاد زمینه رشد و پیشرفت جمعی، مسئولیت‌پذیری و مشارکت در فعالیت‌های گروهی دانش‌آموزان بر‌گزار می‌شود.» 

یادآور می شود ؛ این اردو‌ها از سال ۱۴۰۱ راه‌اندازی شده و با در نظر گرفتن مرحله دوم اردو‌ها در سال تحصیلی جاری، تاکنون ۱۵۲۰۰ دانش‌آموز زیارت‌اولی از مناطق کم برخوردار کشور در این اردو‌ها شرکت کرده‌اند.

دیگر خبرها

  • سردار رادان: دشمن به دنبال کارزارهای خیابانی است
  • مهلت یک‌هفته‌ای استاندار برای ایجاد کارگروه ویژه اشتغال در لرستان
  • ماموریت ویژه دادگستری البرز برای شناسایی مدیران شهری متخلف
  • شرایط جوی ناپایدار در استان اردبیل تداوم می‌یابد
  • برگزاری یادواره شهدای یگان ویژه کرمان
  • جلوگیری از ناهنجاری‌های جامعه با بهره‌گیری از آموزه‌های قرآن
  • حاکمیت ناپایداری‌های جوی تا اواخر هفته در اردبیل
  • شکوفایی صنعت همدان با ایجاد بندر خشک
  • جزئیات برگزاری دور دوم اردوی زیارت‌اولی‌ها ویژه دانش‌آموزان مناطق کم‌برخوردار
  • ایجاد ۳۰هزار پارک حاشیه‌ای در مناطق یک، ۴ و ۵ | ۱۰ پارکینگ جدید در تهران ساخته می‌شود