Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری رویترز گزارش داد که سازمانهای اطلاعاتی آمریکا در ماه ژانویه اولین گزارش خود را در زمینه ویروس کرونا ارائه کرده و به کنگره این کشور درباره شیوع آن هشدار داده بودند.

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، پنج منبع در سازمانهای اطلاعاتی آمریکا می‌گویند که سازمانهای جاسوسی این کشور به دنبال جمع آوری اطلاعاتی برای ارائه یک تصویر دقیق از اپیدمی کرونا در سطح جهان هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آنها مدعی هستند که به دلیل کنترلهای دولتی شدید، درباره ارزیابی شرایط در چین، روسیه و کره شمالی با شکافهای جدی مواجه هستند. 

بنابر ادعای خبرگزاری رویترز، دو منبع نیز در این میان گفته‌اند که این سازمانهای اطلاعاتی دیدی محدود در زمینه تاثیر کامل این اپیدمی در ایران دارند، هرچند که در زمینه ابتلای افراد طبقه حاکم و همچنین مردم عادی در این کشور اطلاعاتی در منابع رسمی و همچنین شبکه‌های اجتماعی وجود دارد. 

یکی از این منابع اطلاعاتی که نخواسته به دلیل حساسیت موضوع نامش فاش شود گفته است که آژانسهای اطلاعاتی آمریکا اولین گزارش محرمانه خود را در زمینه ویروس کرونا در ماه ژانویه 2020 به نمایندگان کنگره آمریکا ارائه کرده‌اند و به آنها در زمینه شیوع این بیماری هشدار اولیه داده بودند. 

ویروس کرونا اولین بار در دسامبر 2019 در شهر ووهان در چین گزارش شده بود. 

اطلاعات رویترز نشان می‌دهد که تا کنون حدود 740 هزار نفر در 200 کشور جهان به کرونا مبتلا شده که 152 هزار نفر از آنها در آمریکا هستند.

رویترز در پایان نوشت که اداره ریاست اطلاعات ملی آمریکا که بر 17 نهاد اطلاعاتی این کشور نظارت میکند از اظهار نظر در این زمینه خودداری کرده است. 

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: سازمان های جاسوسی آمریکا ویروس کرونا کنگره آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۳۴۱۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خوش‌بینی پاکستان درباره تکمیل خط‌ لوله گاز با ایران به‌رغم هشدار آمریکا

وزیر دفاع پاکستان درباره تکمیل خط لوله گاز ایران-پاکستان به‌رغم هشدارهای آمریکا، ابراز خوش‌بینی کرد.

به گزارش ایسنا، «خواجه عاصف» وزیر دفاع پاکستان روز پنجشنبه ابراز خوش‌بینی کرد که کار تکمیل خط لوله گاز میان این کشور و ایران به‌رغم هشدارهای آمریکا به سرانجام برسد.

او با اشاره به سفر «سید ابراهیم رئیسی» رئیس‌جمهوری اسلامی ایران به این کشور، آن را تحولی مهم به‌ویژه درباره پروژه خط لوله انتقال گاز دانست.

به گزارش پاکستان تودی، این اظهارات عاصف در حالی بیان شده که ایالات متحده به بهانه تحریم‌ها، درباره هرگونه توافقات تجاری با ایران هشدار داده است.

کلید پروژه خط لوله گاز در سال ۲۰۱۰ و با هدف انتقال گاز از میادین پارس جنوبی در ایران برای تامین انرژی پاکستان زده شد؛ پروژه‌ای که به‌رغم تکمیل در ایران، در پاکستان با تاخیر همراه بوده است.

در میانه نیاز مبرم پاکستان به انرژی و همچنین درخواست از آمریکا برای صدور معافیت تحریمی درباره خط لوله گاز، دولت موقت پاکستان چندی پیش برنامه‌های آغاز ساخت و ساز این پروژه را تصویب کرد.

وزیر دفاع پاکستان در بخش دیگری از صحبت‌های خود از سیاست‌های دوگانه کشورهای غربی به‌خصوص درباره اقدامات رژیم صهیونیستی در مقایسه با کشورهای دیگر انتقاد کرد.

او با اشاره به چالش مشترک تروریسم برای ایران و پاکستان، بر تعهد مشترک ۲ کشور برای مقابله با آن تاکید کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • دانشجویان فرانسوی ورودی دانشگاه «سیانس پو» پاریس را مسدود کردند+ عکس
  • دانشجویان فرانسوی ورودی دانشگاه «سیانس پو» پاریس را مسدود کردند
  • دانشجویان فرانسوی ورودی دانشگاه علوم سیاسی (سیانس پو) پاریس را مسدود کردند
  • تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران
  • خوش‌بینی پاکستان درباره تکمیل خط‌ لوله گاز با ایران به‌رغم هشدار آمریکا
  • کشف ۲۵۶ کیسه آرد خارج از شبکه در نهاوند
  • ادامه جنگ اوکراین در سایه تحریم و تهدید روسیه
  • رویترز: آمریکا به صورت مخفیانه به اوکراین موشک دوربرد ارسال کرده است
  • هشدار راه و شهرسازی استان تهران به متقاضیان مسکن طرح جوانی جمعیت
  • آمریکا عامل افزایش قیمت جهانی نفت