Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری رویترز گزارش داد که سازمانهای اطلاعاتی آمریکا در ماه ژانویه اولین گزارش خود را در زمینه ویروس کرونا ارائه کرده و به کنگره این کشور درباره شیوع آن هشدار داده بودند.

به گزارش مشرق،  پنج منبع در سازمانهای اطلاعاتی آمریکا می‌گویند که سازمانهای جاسوسی این کشور به دنبال جمع آوری اطلاعاتی برای ارائه یک تصویر دقیق از اپیدمی کرونا در سطح جهان هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آنها مدعی هستند که به دلیل کنترلهای دولتی شدید، درباره ارزیابی شرایط در چین، روسیه و کره شمالی با شکافهای جدی مواجه هستند. 

بیشتر بخوانید: خبر ترامپ از روزهای دشوار کرونایی کرونا؛ یک سلاح جنگی دیگر در زرادخانه آمریکا

بنابر ادعای خبرگزاری رویترز، دو منبع نیز در این میان گفته‌اند که این سازمانهای اطلاعاتی دیدی محدود در زمینه تاثیر کامل این اپیدمی در ایران دارند، هرچند که در زمینه ابتلای افراد طبقه حاکم و همچنین مردم عادی در این کشور اطلاعاتی در منابع رسمی و همچنین شبکه‌های اجتماعی وجود دارد. 

یکی از این منابع اطلاعاتی که نخواسته به دلیل حساسیت موضوع نامش فاش شود گفته است که آژانسهای اطلاعاتی آمریکا اولین گزارش محرمانه خود را در زمینه ویروس کرونا در ماه ژانویه 2020 به نمایندگان کنگره آمریکا ارائه کرده‌اند و به آنها در زمینه شیوع این بیماری هشدار اولیه داده بودند. 

ویروس کرونا اولین بار در دسامبر 2019 در شهر ووهان در چین گزارش شده بود. 

اطلاعات رویترز نشان می‌دهد که تا کنون حدود 740 هزار نفر در 200 کشور جهان به کرونا مبتلا شده که 152 هزار نفر از آنها در آمریکا هستند.

رویترز در پایان نوشت که اداره ریاست اطلاعات ملی آمریکا که بر 17 نهاد اطلاعاتی این کشور نظارت میکند از اظهار نظر در این زمینه خودداری کرده است. 

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا مدافعان سلامت سال جهش تولید آمریکا کره شمالی جاسوسی چین ویروس کرونا کنگره آمریکا شهر ووهان روسیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۳۴۵۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انگلیس رکورددار سوء مصرف الکل در کودکان و نوجوانان

سازمان جهانی بهداشت (WHO) در گزارش تازه‌ای هشدار داد انگلیس بیشترین میزان مصرف الکل در بین کودکان و نوجوانان را دارد و از این نظر در صدر فهرست جهانی سوء مصرف نوشیدنی‌های الکلی در این گروه‌های سنی جای گرفته است.

به گزارش ایسنا، این سازمان اعلام کرده است یک سوم کودکان ۱۱ ساله و بیش از نیمی از نوجوانان ۱۳ ساله در انگلستان مشروبات الکلی مصرف کرده‌اند.

«راشا تودی» در این گزارش به نقل از سازمان جهان بهداشت آورده است انگلیس از نظر میزان مصرف الکل در این گروه سنی در میان ۴۴ کشور در صدر قرار دارد.

گزارش جدید سازمان جهانی بهداشت میزان مصرف الکل، سیگار، سیگار الکترونیکی و ماریجوانا در میان کودکان و نوجونان را در کشورهای اروپایی، کانادا و چند کشور در آسیای مرکزی بررسی کرده است.

این سازمان با تاکید بر اینکه مصرف الکل می‌تواند به مغز کودکان آسیب برساند، هشدار داد متاسفانه این امر در بسیاری از کشورهای مورد بررسی عادی شده و سلامت کودکان و نوجوانان نادیده گرفته می‌شود و از کشورها خواست تا اقدامات بیشتری برای محافظت از کودکان در برابر این مواد و نوشیدنی‌های مضر انجام دهند.

تحقیقات نشان می‌دهد که هر چه کودکان زودتر مصرف الکل را شروع کنند، با مشکل جدی‌تری در سنین بالاتر روبرو می‌شوند.

در حالی که این سازمان بهداشتی بین‌المللی از افزایش گرایش کودکان و نوجوانان انگلیسی به مصرف الکل ابراز نگرانی کرده، چند روز پیش نیز مقامات بهداشتی انگلیس نسبت به رشد سرسام‌آور موارد بستری کودکان و نوجوانان در بیمارستان‌های این کشور به خاطر عوارض ناشی از سیگارهای الکترونیکی هشدار دادند.

دکتر «تدروس ادهانوم قبریسوس»، دبیرکل سازمان جهانی بهداشت نیز پیش‌تر در این رابطه هشدار داده بود: در حال حاضر کودکان و نوجوانان در سنین پایین در برخی کشورهای ثروتمند در دام مصرف سیگارهای الکترونیکی افتاده‌اند و ممکن است که این نسل به نیکوتین گره بخورند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آمریکا: پوتین دستور مرگ الکسی ناوالنی را صادر نکرده
  • اعتراف آمریکا به دست نداشتن پوتین در مرگ ناوالنی
  • وال استریت ژورنال: سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا پوتین را در مرگ ناوالنی دخیل ندانستند
  • آمریکا هیچ مدرکی دال بر دخالت مسکو در مرگ ناوالنی پیدا نکرد
  • دانشجویان فرانسوی ورودی دانشگاه «سیانس پو» پاریس را مسدود کردند+ عکس
  • دانشجویان فرانسوی ورودی دانشگاه «سیانس پو» پاریس را مسدود کردند
  • دانشجویان فرانسوی ورودی دانشگاه علوم سیاسی (سیانس پو) پاریس را مسدود کردند
  • انگلیس رکورددار سوء مصرف الکل در کودکان و نوجوانان
  • تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران
  • رییس سازمان سنجش : برخی ابزارهای جاسوسی کنکور را در بدن کار گذاشتند