Web Analytics Made Easy - Statcounter

حیدر قاسمی روز سه‌شنبه در گفت و گوی اختصاصی با ایرنا، اظهارداشت: پیشگیری از بیماری کرونا امری اجتماعی و مردمی است و به طور قطع رفع چنین موردی نیازمند افزایش مشارکت آحاد مردم خواهد بود.

وی ادامه داد: تصمیمات ستادهای ملی و استانی در صورتی قابلیت اجرا پیدا می‌کنند که به جای نگاه حاکمیتی و امنیتی نگاه اجتماعی مقدم شود و بی‌شک مهمترین ابزار در جلب مشارکت توده‌های جامعه و تحقق نگاه اجتماعی، اقناع‌سازی است که از طریق ابزار اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی دنبال می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس کمیته اجتماعی، امنیتی و انتظامی ستاد استانی پیشگیری و مقابله با بیماری کرونا، افزود: محور فعالیت‌های این کمیته بهره‌گیری از ظرفیت ‌ای اطلاع‌رسانی در راستای اقناع و همراه‌سازی جامعه با تصمیمات ستاد استانی و ملی مبارزه با کرونا بوده است.

وی تصریح کرد: کاهش دوره شیوع بیماری، کاهش مرگ و میر، کاهش تبعات اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی و همه به واسطه همراه مردم محقق می‌شود و لذا از همان ابتدا کل ظرفیت رسانه‌های استان در راستای اقناع‌سازی بسیج شد.

قاسمی با اشاره به آلوده بودن بخشی از فضای مجازی به شایعات و آمارهای غلط، اظهارداشت: البته بخشی از همین فضای مجازی در حوزه اطلاع رسانی و تاثیرگذاری اجتماعی و حتی زمینه‌های ایجاد بهره‌گیری از دولت الکترونیک، خریدهای اینترنتی و رفع نیازها از طریق فضای مجازی بسیار مفید بود.

وی تصریح کرد: البته صدا و سیمای مرکز اصفهان و سایر رسانه‌های استان همراهی و همکاری خوبی با مجموعه استان در این حوزه داشته‌اند و اقناع سازی باعث که حتی اماکن مذهبی برنامه‌های عبادی - اجتماعی خود را به منظور قطع زنجیره کرونا تعطیل کنند که اقدامی بی‌سابقه در تاریخ است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان با اشاره به فرصت تعطیلات عید نوروز و رویه‌های دید و بازدیدها و مسافرت‌های هرساله مردم، افزود: اطلاع‌رسانی و اقناع‌سازی موجب شد بخش عمده این برنامه‌ها به صورت داوطلبانه و مردمی تعطیل شود.

وی با اشاره به کاهش ۸۰ درصدی سفرهای نوروزی، اضافه کرد: این آمار نشان می‌دهد مردم برغم سختی در خانه ماندن به این نتیجه رسیده‌اند که بهترین و امن‌ترین مکان خانه است و می‌توان گفت الگوی موفقی از تعامل و ارتباط اجتماعی در این مقطع شکل گرفت که می‌توان به عنوان الگویی تاریخی ازآن یاد کرد.

قاسمی اضافه کرد: البته نباید فراموش کنیم که این اقناع سازی در شرایطی رخ داد که ما شاهد تلاش رسانه‌های بیگانه برای تشویش اذهان و ترویج شایعات و تلاش برای از هم گسیختن اجتماع هستیم.

وی با مقایسه مشکلات و مسائل بوجود آمده در برخی جوامع پیشرفته نسبت به ایران، بیان کرد: کاهش حجم مشکلات امروز ما در فرهنگ غنی مردم، نگاه دینی و همراهی مجموعه‌های متولی دین، همراهی رسانه‌ها و مدیریت صحیح و گام به گام مسولان اجرایی است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان خاطرنشان کرد: برای داشتن نگاهی جامع به شرایط مدیریتی کنونی مساله تحریم‌های ظالمانه و وضعیت کنونی کشور را نباید فراموش کرد ولی برغم این مسائل کوچکترین مشکلی در زمینه توزیع مایحتاج کشور پیش نیامد و امروز تمامی انبارهای ما در وضعیت خوب و مناسبی قرار دارد.

وی با اشاره به در پیش بودن ۱۳ فروردین و روز طبیعت، گفت: مردم ما بر اساس یک سنت چند هزار ساله هر سال در چنین روزی به دامن صحرا می‌روند ولی امسال به دلیل مشکلات موجود امکان این سفر وجود ندارد و خوشبختانه پویش خوب مردمی و اجتماعی "در خانه بمانیم" شکل گرفته است.

قاسمی تاکید کرد: البته مجموعه استان بر اساس ضرورت حفظ سلامت شهروندان و قطع زنجیره کرونا، کاهش تجمعات و بر اساس خواست اکثریت جامعه، اقدامات اجرایی و حاکمیتی در قبال افرادی که سلامت جامعه را مدنظرقرار نمی‌دهند، در دستور کار قرار داده است.

وی تصریح کرد: در همین راستا تردد کلیه وسایل نقلیه به جز خودروهای دارای مجوز در سطح شهر در روزهای ۱۲ و ۱۳ فروردین، حضور در پارک‌ها، مراکز تفریحی و تفرجگاهها، پارک خودرو در حاشیه پارکهای سطح شهر ممنوع است و پلیس با افراد خاطی برخورد قانونی خواهد داشت.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان افزود: بهترین مکان در این ایام کانون گرم خانواده و مردم نیز در این خصوص همکاری لازم را داشته باشند، به این معنا که هم خود مرتکب این اعمال نشوند و هم دیگران را توصیه به رعایت این مصوبات کنند.

وی با اشاره به ظرفیت ارتباطات چهره به چهره و تعاملات مردمی در حوزه اطلاع رسانی، گفت: امروز برغم اینکه ابزارهای ارتباطی بسیاری در دست مردم وجود دارد، ولی تکمیل کننده حلقه ارتباطی آحاد جامعه، آحاد جامعه به ویژه افراد مسن و دارای تاثیرگذاری در خانواده هاست زیرا چه بسا یک تلفن فردی تاثیرگذار و ممانعت او از انجام سفر، از صدها اقدام عملی، تاثیر گذاری بیشتر داشته باشد.

قاسمی همچنین با اشاره به تمهیدات دولت در۶ سال گذشته، گفت: ارتقای خدمات رسانی در حوزه سلامت، افزایش زیر ساخت‌های بیمارستانی مانند تخت‌های بستری و آی سی یو در بیمارستان‌ها موجب شد که در این شرایط نیز کمترین مشکل را داشته باشیم کما اینکه فقط در ۶ سال گذشته بالغ بر ۴۰۰ تخت آی سی یو در اصفهان به مجموعه زیر ساخت‌ها اضافه شده است.

وی خاطر نشان کرد: البته باید مد نظر داشته باشیم هر کشوری حدی از امکانات را در اختیار دارد و امکانات بهداشتی و درمانی کشور ما نیز از این مساله مستثنی نیست و لذا باید تلاش کنیم با رعایت چرخه پیشگیری ورودی به مراکز درمانی کنترل شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان گفت: امروز ۲۰۰ کشور دنیا با این معظل مواجه هستند و بسیاری غافلگیر شدند زیرا این شرایط دارای ویژگی‌هایی است که کشورها برای اولین بار با آن مواجه شده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: البته وضعیت کنونی کشور ما خوب است و هیچ تخت عادی یا حتی تخت آی سی یو کم نیاورده‌ایم ولی باید با برنامه‌ریزی مناسب تلاش کنیم این رویه به صورت کنترل شده ادامه یابد.

وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز گذشته یازدهم فروردین امسال اعلام کرد: تاکنون ۴۱ هزار و ۴۹۵ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده اند، ۲ هزار و ۷۵۷ نفر به علت ابتلا به این ویروس فوت کرده و ۱۳ هزار و ۹۱۱ نفر نیز بهبود یافته‌اند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه در زمان حاضر  دست‌کم ۹۰۰ بیمار در بیمارستان‌های مرجع مقابله با کرونا و بخش‌های کرونای سایر بیمارستان‌های استان (به جز شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل) بستری هستند، اظهارداشت: ۱۷۶ تَن از این بیماران در شرایط سخت بسر می برند و در بخش مراقبت ویژه بستری هستند.

آرش نجیمی خاطرنشان کرد: در ۲۴ ساعت گذشته ۱۴۹ بیمار جدید مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های استان بستری و ۱۱۵ تَن ترخیص شدند.
 

برچسب‌ها ویروس کرونا سهم_من_در_مهارکرونا اصفهان استانداری اصفهان پروندهٔ خبری در خانه بمانیم پویش اجتماعیِ سهم من در کرونا کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا اصفهان استانداری اصفهان ویروس کرونا اصفهان استانداری اصفهان امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان بیمارستان ها معاون سیاسی اطلاع رسانی اقناع سازی رسانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۳۴۶۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقاد معاون استاندار از آپارتمان‌سازی در قم

معاون عمرانی استانداری قم گفت: معماری ایرانی اسلامی یک موضوع مهم است.سبک آپارتمان‌سازی آسیب‌های مختلفی ازجمله مباحث اجتماعی به دنبال داشته است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، مهدی متقیان ظهر امروز در همایش اعضای شوراهای اسلامی استان قم که به مناسبت روز ملی شوراها در سالن همایش‌های رضوان شهرداری قم برگزار شد، اظهار داشت: در کنار تمام تحریم‌های جهانی، ولایت و مردم سبب شده‌اند که بیش از 45 سال این کشور پایدار باشد.

وی با اشاره به اینکه هر جا مردم در صحنه بودند، جمهوری اسلامی به پیروزی رسیده است، افزود: نماد مردم و تبلور مردم در قانون اساسی شوراها هستند و شهرداران نیز نماد شوراها هستند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم با بیان اینکه مؤمنین کارهای خود را با مشورت انجام می‌دهند، عنوان کرد: نماد مشورت در جامعه اسلامی شوراها هستند که باید از این ظرفیت در پیشبرد اهداف استفاده کنیم.

وی با تأکید بر اینکه تشکیل شوراها سبب تحکیم پایه و قدرت جمهوری اسلامی است، خاطرنشان کرد: پایه و محور نظام جمهوری اسلامی مردم هستند و هرچقدر مردم در صحنه باشند، تاب‌آوری نظام افزایش پیدا خواهد کرد.

متقیان با بیان اینکه شوراهای اسلامی نقطه مقابل نظام‌های استبدادی هستند، تصریح کرد: نظام اجتماعی کشورهایی که همچنان پادشاهی است هنوز به سمت مردم نرفته است.

وی حل مشکلات مردم در شوراها را مورد توجه قرار داد و یادآور شد: مردم هر بخش، روستا و شهر بهتر از هر مدیری نسبت به مشکلات آگاهی دارند و استفاده از این ظرفیت در مدیریت آن منطقه بسیار مؤثر است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم با تأکید بر اینکه اگر شوراهای شهری الگو باشند شوراهای دولتی نیز از آن‌ها پیروی خواهند کرد، گفت: هر زمانی که شوراها همدل باشند، اقدامات پیش رفته است.

وی با اشاره به اینکه وضع عوارض سنگین مشارکت مردم در ساخت‌وساز را کاهش می‌دهد، تصریح کرد: این اتفاق همچنین سبب افزایش تخلفات ساخت‌وساز می‌شود.

متقیان با بیان اینکه معماری ایرانی اسلامی یک موضوع مهم است، اظهار داشت: سبک آپارتمان‌سازی آسیب‌های مختلفی ازجمله مباحث اجتماعی به دنبال داشته است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پویش «مشهد مهربان»، عامل یکپارچه‌سازی اجتماعی مشهد مقدس
  • بیش از ۱۰ هزار واحد صنعتی به چرخه تولید بازگشتند
  • پنج راه برای تکمیل «چرخه استرس» و جلوگیری از فرسودگی یا افسردگی
  • تلاش بیشتری برای کاهش نرخ بیکاری کرمانشاه خواهیم کرد
  • انتقاد معاون استاندار از آپارتمان‌سازی در قم
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • برجای ماندن ده‌ها شهید و زخمی در بمباران شدید نوار غزه
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • کاهش نرخ بیکاری در دولت سیزدهم کاهش چشمگیر داشته است
  • کارگران موتور محرک چرخه اقتصاد کشور هستند