Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، عباس اسدروز پیش از ظهر سه‌شنبه در نشست هماهنگی طرح فاصله‌گذاری اجتماعی اظهار داشت: باهدف قطع زنجیره انتقال کرونا، طرح فاصله‌گذاری اجتماعی و کنترل‌های لازم در جزیره خارگ با جدیت بیشتری در دستور کار قرارگرفته است.

وی تصریح کرد: با هماهنگی به‌عمل‌آمده همه مسئولین ذیربط اعم از فرماندار شهرستان بوشهر، بخشدار، رؤسای دادگستری و اطلاعات، نیروی‌های نظامی و انتظامی، بهداشت و درمان و شرکت‌های نفتی مستقر در جزیره برای اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی عزمی راسخ دارند که قابل‌تقدیر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل پایانه‌های نفتی ایران تصریح کرد: در جریان بلایا و حوادثی نظیر ویروس کرونا که وارد کشور شده، آسیب‌های روانی افزایش‌یافته و این آسیب‌ها مثل یک کوه عظیم یخ است که قسمت اعظم آن زیر آب قرار دارد و دیده نمی‌شود.

وی افزود: اهمیت رسیدگی سریع و به هنگام به واکنش‌های روانی افراد آسیب‌دیده، موردتوجه است، به همین دلیل پرداختن به واکنش‌های روانی باهدف عادی‌سازی واکنش‌ها و جلوگیری از بروز عوارضی که منجر به افت کیفیت زندگی فردی و اجتماعی و کاهش کارایی افراد می‌شود.

مدیر ارشد شرایط اضطراری منطقه عملیاتی خارگ خاطرنشان کرد: جزیره خارگ به عنوان خط مقدم جبهه اقتصادی کشور و بستر حیات زنجیره ذخیره‌سازی و صادرات نفت دارای اهمیت راهبردی بسیار بالایی است.

اسدروز اضافه کرد: تداوم وضعیت سالم کنونی و عملیاتی شدن طرح «فاصله‌گذاری اجتماعی»، تحقق مطالبه اهالی جزیره خارگ برای کنترل بیشتر در اعمال محدودیت‌های فراگیر در محیط‌های فعال برای مقابله با کروناست.

وی بیان کرد: در ادامه اقدامات قبلی از ۱۰ فروردین آغازشده و شرکت‌ها، ارگان‌ها و نهادهای مختلف تحت مدیریت و نظارت مدیریت ارشد شرایط اضطراری منطقه عملیاتی خارگ برای نهادینه کردن الزامات آن در بین شهروندان در روزهای آتی می‌کوشند.

اسدروز ادامه داد: در راستای اجرای اقدامات کنترلی و مهار ویروس کرونا گروه‌های پویش مردمی که با هماهنگی و تحت نظارت مدیریت ارشد شرایط اضطراری سازمان‌دهی شده‌اند، مانند گذشته در زمینه ضدعفونی و کنترل مبادی ورودی جزیره به همکاری خود ادامه می‌دهند.

وی ادامه داد: تعطیلی اصناف و بازاریان به استثنای مواردی که با زندگی روزمره مردم وابسته است، مراکز آموزشی، پارک‌ها و بوستان‌ها، مراکز ورزشی، تجمعات و مراسم‌ها نیز که در نشست کمیته مدیریت کرونا به تصویب رسیده بود نیز در این طرح تأکید شده و با جدیت بیشتر دنبال می‌شود.

اسدروز افزود: در این طرح با توجه به موج برگشت مسافرین از سفر، تمرکز بر تشدید کنترل ترددها و سفرها به جزیره است که از چهارشنبه ۱۳ فروردین کلیه ترددهای هوایی به خارگ و بالعکس به جز موارد خاص یا اضطراری جزیره به مدت ۵ روز لغو می‌شود.

وی تصریح کرد: در این مدت برای ترددهای دریایی نیز با فرماندار شهرستان بوشهر و بخشدار ویژه خارگ هماهنگی لازم به‌عمل‌آمده که لازم است از حسن توجه آنان قدردانی شود و قطعاً تا عادی شدن وضعیت، بهداشت و درمان صنعت نفت، بخش شهری و قرنطینه با همکاری گروه پویش‌های مردمی، کنترل‌های بهداشتی بیشتری را در مبادی ورودی انجام و از ورود هرگونه افراد مشکوک جلوگیری خواهد کرد.

اسدروز گفت: ورود به جزیره در روزه‌های بعد، فقط برای افراد بومی دارای کارت تردد شهروندی و در موارد خاص با بررسی گروه پویش مردمی و ستاد کنترل کرونا و با هماهنگی با بخشدار ویژه خارگ انجام می‌شود.

وی بیان کرد: در راستای اجرای طرح مقر شد تا کنترل تردد وسایل نقلیه شامل موتورسیکلت و دوچرخه در محدوده ناحیه مسکونی صنعت نفت با شدت بیشتری اعمال شود.

مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران تصریح کرد: در خصوص حضور افراد بیمار یا دارای بیماری‌های زمینه‌ای و مشاغلی که نیاز ضروری نیست مفاد بخشنامه مقام عالی وزارت نفت توسط شرکت‌های نفتی مدنظر قرارگرفته و اجرایی می‌گردد.

کد خبر 4889691

منبع: مهر

کلیدواژه: شرکت پایانه های نفتی ایران وزارت نفت فاصله گذاری اجتماعی جزیره خارگ شیوع کرونا ویروس کرونا ستاد مقابله با کرونا شیوع کرونا بوشهر ایلام سال جهش تولید سیلاب گرگان طرح غربالگری شهرکرد بارش باران تردد وسایل نقلیه ماسک طبی ضدعفونی فاصله گذاری اجتماعی جزیره خارگ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۳۵۱۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای اعمال محدودیت‌های ترافیکی در محورهای مواصلاتی مازندران

رئیس پلیس راه مازندران از اعمال محدودیت ترافیکی محورهای مواصلاتی این استان در صورت تردد ترافیکی سنگین خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مازندران، یدالله جهان‌تاب ظهر امروز _جمعه هفتم اردیبهشت_ با اشاره به آخرین وضعیت راه‌های مواصلاتی استان در جمع خبرنگاران از تردد عادی و روان خودروها در راه‌های مازندران خبر داد و اظهار کرد: باتوجه به پایان هفته و ورود مسافران در جاده‌های شمال محدودیت‌های ترافیکی در جاده‌های شمال در حال اجرا است.

وی افزود: پیش‌بینی می‌کنیم که طی ساعات آینده بر حجم ترافیک در محورهای هراز و کندوان افزوده شود.

رئیس پلیس راه مازندران با اشاره به اینکه در اجرای طرح ممنوعیت محدودیت در جاده‌ها طبق برنامه پایان هفته تردد تریلر، کامیون و کامیونت‌ها از ساعت ۱۴ امروز آزادراه تهران- شمال اعمال محدودیت تردد برای خودرورهای به مقصد چالوس انجام می‌شود، عنوان کرد: همچنین از ساعت ۱۵ ابتدای پل زنگوله به‌صورت کامل مسدود و از ساعت ۱۷ از مرزن‌آباد به سمت تهران محدودیت یک‌طرفه اجرا می‌شود.

جهان‌تاب ادامه داد: از ساعت ۲۴ طرح اتمام یافته و از پل زنگوله تا مرزن‌آباد مسیر دو طرفه می‌شود؛ همچنین تردد از مسیر جاده قدیم تا محدوده پل زنگوله برای ساکنان و افراد محلی آزاد است.

وی تردد از مسیر جاده قدیم کرج - چالوس تا محدوده پل زنگوله برای ساکنان و افراد محلی را آزاد مطرح کرد و گفت: تردد خودروهایی که قصد عزیمت به چالوس در روزهای اعمال محدودیت جنوب به شمال را دارند از ساعت ۱۲ از میدان امیرکبیر به سمت چالوس ممنوع است.

رئیس پلیس راه مازندران افزود: تردد تمامی تریلی در محور هراز نیز ممنوع است و برای کامیون و کامیونت‌ها به‌جز حاملان مواد سوختی و فاسدشدنی تا ساعت ۲۴ امروز جمعه هفتم اردیبهشت ماه امسال از محور هراز ممنوع است.

وی با اشاره به اینکه اعمال محدودیت‌های ترافیکی در این محور هراز مقطعی است و در صورت افزایش حجم ترافیک و صلاحدید مأموران پلیس راه محدودیت یک‌طرفه به‌صورت رفت و برگشت از محدوده پلور تا پلیس راه لاریجان و بلعکس انجام می‌شود.

کد خبر 748086

دیگر خبرها

  • ۳ سارق در جزیره خارگ دستگیر شدند
  • اجرای اعمال محدودیت‌های ترافیکی در محورهای مواصلاتی مازندران
  • ساخت بلوک‌های بتنی از شیشه‌های دورریز توسط استارتاپ ایرانی
  • اجرای بیش از ۲۰ طرح آبخیزداری در استان اصفهان
  • فاصله زیاد تهران تا مناسب سازی شهر برای معلولان
  • همایش کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی در هفشجان
  • وضعیت محور دروازه قرآن شیراز و آرامش در تردد خودروها + فیلم
  • طرح ارتقاء امنیت اجتماعی وپاکسازی نقاط جرم خیزدر کهگیلویه اجرا شد
  • اجرای طرح تشدید کنترل کیفی آب و کیفیت مواد غذایی در اهواز
  • زمان اجرای تغییرات در طرح ترافیک تهران