Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی گفت: پنج عنوان کتاب راهنما برای والدینی که فرزند دانش‌آموز مبتلا به اوتیسم دارند تودین شده که همزمان با دوم ۱۴ فروردین "روز جهانی اوتیسم" رونمایی می‌شوند.

به گزارش قدس آنلاین، سید جواد حسینی عناوین این کتابها را "آﺷﻧﺎﯾﯽ ﺑﺎ اوتیسم، رفتن به رایشگاه، ﻋوض ﮐردن منزل، رفتن به ﻣطب ﭘزﺷﮏ و نحوه ﺑرﺧورد ﺑﺎ ﭼﺎﻟشهای رفتاری ﮐودﮐﺎن دارای اﺧﺗﻼل طیف اوتیسم" برشمرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور الگوسازی مدرسه انطباقی دانش‌آموزان دارای اختلال طیف اوتیسم و الگوسازی مدارس انطباقی پذیرای دانش‌آموزان تلفیقی فراگیر به ویژه دانش‌آموزان این طیف را در دستور کار قرار داده است.

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: پارسال ۹ جلد کتاب مهارت آموزی تصویری دوره ابتدایی با تاکید بر مهارتهای خودیاری، ارتباطی و تعاملی برای دانش‌آموزان طیف اوتیسم تدوین و وارد چرخه آموزش شد.

وی بر نقش موثر نیروی انسانی، دانش‌آموزان و والدین در آموزش و پرورش دانش‌آموزان دارای نیازهای ویژه تاکید و بیان کرد: برگزاری دوره‌های ضمن خدمت ویژه مدیران، معلمان، نیروهای توانبخشی و مشاوران در زمینه آشنایی با اوتیسم، موجب ارتقای کیفیت خدمات ارائه شده به این گروه از نوآموزان و دانش‌آموزان شده است.

حسینی همچنین به نیاز کشور به ۱۴ مدرسه استاندارد ویژه دانش‌آموزان اوتیستیک اشاره و بیان کرد: امسال با کمک سازمان تجهیز و نوسازی مدارس این تعداد مدرسه در استانهایی که به اینگونه مدارس نیاز دارند ساخته می‌شود.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: والدین اوتیسم سیدجواد حسینی آموزش و پرورش دانش آموزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۳۵۴۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آموزش تفکیک پسماند به بیش از ۱۰۰۰ دانش‌آموز پیش‌دبستانی در اصفهان

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان با بیان اینکه این سازمان در راستای پرورش نگرش‌های محیط زیستی و نهادینه‌سازی مفاهیم مدیریت پسماند اقدام به برگزاری دوره‌های آموزشی ویژه کودکان کرده است، گفت: سال گذشته ۱۵۱۲ نفر از دانش‌آموزان در مقاطع تحصیلی پیش‌دبستانی و ابتدایی در این دوره‌ها شرکت کردند.

غلامرضا ساکتی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به اهمیت فرهنگ‌سازی و تجهیز مشترکین در راستای ارتقای کیفیت مشارکت و اعتلای فرهنگ زیست محیطی شهروندان اظهار کرد: سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان اقدام به برگزاری برنامه‌های فرهنگی و آموزشی در قالب‌های مختلف و اهدای زیرساخت‌های سخت‌افزاری به شهروندان کرده است.

وی با تاکید بر اینکه اهمیت آموزش محیط زیست به خوبی در سطح جهان میان جوامع شناخته شده است، افزود: دوران کودکی اهمیت بسیاری در ایجاد نگرش‌های محیط زیستی دارد و آموزش حفاظت از محیط زیست در این دوران، راهی برای پرورش نگرش‌های محیط‌زیستی در انسان است.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان تصریح کرد: این سازمان در راستای پرورش این نوع نگرش اقدام به برگزاری دوره‌های آموزشی ویژه کودکان و نوجوانان برای نهادینه‌سازی مفاهیم مدیریت پسماند با محوریت اهمیت تفکیک از مبدأ و تحویل اصولی آن کرده است.

ساکتی با بیان اینکه سال گذشته این دوره آموزشی ویژه ۱۵۱۲ نفر از دانش آموزان در مقاطع تحصیلی پیش‌دبستانی و ابتدایی برگزار شد، گفت: شناسایی انواع پسماند، اهمیت کنترل شیرابه، اهمیت تفکیک از مبدأ پسماندها و تحویل اصولی آن، آشنایی با فرایند بازیافت هر یک از انواع پسماندها، آشنایی با مضرات ناشی از مدیریت ناصحیح پسماندها و شناسایی پسماندهای خطرناک از موضوعات این دوره آموزشی بوده است.

کد خبر 746622

دیگر خبرها

  • بی هویتی جوانان و نوجوانان هدف دشمن است
  • بعضی استان‌ها مدرسه اوتیسم ندارند/ نحوه استخدام معلم در مدارس اوتیسم
  • آمادگی مجموعه مدارس صدرا در اجرای کامل سند تحول آموزش و پرورش
  • هوشمند سازی مدارس گناباد به ۲۰۰ کلاس درس ارتقا یافت
  • هوشمندسازی مدارس گناباد به ۲۰۰ کلاس درس ارتقا یافت
  • آموزش تفکیک پسماند به بیش از ۱۰۰۰ دانش‌آموز پیش‌دبستانی در اصفهان
  • چاقو کشی دختر دانش آموز علیه معلمان در انگلستان
  • تمامی مدارس بهشهر تک نوبته هستند
  • 44 هزار دانش آموز کردستانی سفیر سلامت
  • خراسان رضوی همیشه در آموزش اوتیسم پیشگام بوده است