Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-03@16:03:28 GMT

در خانه بمانیم و سرنوشت خود را با ویروس کرونا گره نزنیم

تاریخ انتشار: ۱۲ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۳۵۵۳۶

در خانه بمانیم و سرنوشت خود را با ویروس کرونا گره نزنیم

 نوروزی متفاوت و ایامی سخت را سپری می کنیم، ویروس کرونا که سفر به دور دنیا را از چین آغاز کرده اکنون همه مرزها را درنوردیده، سربازان نامرئی خود را در سرتاسر گیتی پیاده کرده و در همه جا به کمین نشسته است.

با وجود تلاشها و نبرد فراگیر بشر با این بلای همه گیر و خانه نشین شدن اکثریت جمعیت جهان، به دلیل تداوم مروادات و رعایت نکردن ضوابط، بی جهی به نکات بهداشتی و نماندن درخانه از سوی گروهاییاز مردم، آمار گرفتار شدن انسانها در چنگال ویروس کرونا دربسیاری از جوامع روبه فزونی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 طبق اخبار منتشره از منابع مختلف، آمار ابتلا به کرونا درجهان در حال رسیدن به مرز یک میلیون نفر است و مرگ و میر ناشی از این بیماری  به ۳۷,۸۳۹نفر رسیده است.  در  کشورمان نیز آمار مبتلاشدگان به کرونا، ۴۱،۴۹۵ نفر، فوت شدگان ۲،۷۵۷ و بهبود یافتگان ۱۳،۹۱۱نفر  ذکر شده است.

 در جزیره کیش نیز طبق آخرین آمار، مجموعا ۳۸ نفر تاکنون به بیماری کرونا متبلا شده اند که از این تعداد دو نفر فوت شده است.

  درحالیکه مبازر با ویروس در کیش در وضعیتی به نسب با ثبات  بشدت تمام جریان دارد و آخرین مصوبات شورای سلامت در قالب طرح ممنوعیت ورود به سواحل و تفرجگاهها از جمعه گذشته به اجرا گذاشته شده، مسئولان امر با توجه به جمعیت ۳۹ نفری این جزیره سطح آلودگی به ویروس کرونا را بالا دانسته و ضمن تاکید مکرر بر ماندن مردم در خانه از اعمال تدابیر ویژه و بازدارنده و ممنوعیت ترددها در روز ۱۳ فرودین خبر می دهند.

سخنگوی شورای سلاامت کیش امروز در اطلاعیه ای از مردم خواست با توجه به ممنوعیت ترددها و به منظور حفظ ثبات نسبی در روند مبارزه با ویروس کرونا، ۱۳ فرودین  را در خانه بمانند و با عمل به شعار ضمن حفظ سلامتی خود به قطع زنجیره انتقال این ویروس خطرناک کمک کنند.

 در این زمینه فرمانده انتظامی کیش نیز اعلام کرد: محدویتهای در روز ۱۳ فروردین از در منازل اعمال خواهد شد زیرا تردد در سطح جزیره بویژه سواحل و تفرجگاهها ممنوع است و خودروهای متخلف ضمن جریمه نقدی به مدت یک ماه توقیف می شود. 

 سرهنگ جمالی اضافه کرد: این محدودیتها برای سازمانها و دستگاههای امدادی و خدماتی اعمال نمی شود.

برچسب‌ها ویروس کرونا کیش پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا کیش ویروس کرونا کیش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۳۵۵۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توصیه آژانس دارویی اتحادیه اروپا درباره واکسن‌ کرونا

آژانس دارویی اتحادیه اروپا به‌روزرسانی واکسن‌های کرونا را به منظور هدف قرار دادن سویه JN.۱ توصیه کرده است.

به گزارش ایسنا، سویه JN.۱ با خانواده سویه XBB که توسط واکسن های به روز شده قبلی هدف قرار گرفته بود، متفاوت است و اکنون موارد ابتلا به آن در جهان از انواع XBB پیشی گرفته است.

بنابر اعلام مرکز اطلاع رسانی آژانس دارویی اتحادیه اروپا، شواهد نشان می‌دهد هدف قرار دادن سویه JN.۱ به حفظ اثربخشی واکسن ها با ادامه تکامل سارس-کوو-۲ کمک می‌کند.

ویروس کرونا هنوز هم ماهانه باعث مرگ هزاران نفر می‌شود.

بیشتر بخوانید:

کرونا در جهان؛ جدیدترین سویه‌های در گردش در ماه‌های اخیر

این آژانس می‌گوید می‌خواهد با سازندگان واکسن ملاقات کند و درباره چگونگی ساخت نسخه‌های جدید این واکسن برای برنامه واکسیناسیون امسال مشورت نماید.

سازمان جهانی بهداشت (WHO) در تاریخ جمعه ۵ مه ۲۰۲۳ به‌ طور رسمی پایان وضعیت اضطراری کووید ۱۹ در جهان را اعلام کرد. این سازمان در ژانویه ۲۰۲۰، شیوع ویروس کرونا را یک وضعیت اضطراری بهداشت عمومی و نگرانی بین‌المللی اعلام کرده بود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پیشگیری از آنفولانزای فوق حاد پرندگان با تزریق واکسن ایران‌ساخت
  • کریمی: فدراسیون باعث شد از کورس قهرمانی جا بمانیم
  • پدر یان ماتسن: ما می‌خواهیم در دورتموند بمانیم؛ چلسی دیگر شرایط خوبی ندارد
  • برای نابودی ویروس‌ها پنجره را باز کنید
  • پیام مشخص از بازار مسکن؛ جمعیت خانه‌ندار‌ها چه می‌گوید؟
  • توصیه آژانس دارویی اتحادیه اروپا درباره واکسن‌ کرونا
  • جمعیت خانه‌ندار‌ها
  • برای نابودی ویروس‌ها پنجره را باز کنید!
  • کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟
  • نقش تغییرات آب و هوایی در گسترش ویروس ها