Web Analytics Made Easy - Statcounter

بانک آمریکایی گلدمن ساکس در گزارشی اعلام کرد تقاضا برای نفت سریعتر از روندی که همه انتظار داشتند، سقوط می‌کند و تولید نفت محصور در خشکی در آمریکا، روسیه و کانادا بیشترین میزان آسیب‌پذیری را دارد.

 

تحلیلگران گلدمن ساکس از جمله جفری کوری و دامین کوروالین در یادداشتی نوشتند: در هفته جاری که اقدامات فاصله گذاری اجتماعی روی ۹۲ درصد از تولید ناخالص داخلی جهانی تاثیر می گذارد، مصرف نفت ۲۶ میلیون بشکه در روز معادل ۲۵ درصد کاهش پیدا خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حداقل ۹۰۰ هزار بشکه در روز توقف تولید چاههای نفت اعلام شده و این رقم احتمالا هر ساعت بیشتر می شود.

 

به گفته این تحلیلگران، گستردگی این تعطیلیها که هنوز مشخص نیست، احتمالا صنعت انرژی و ژئوپلیتیک آن را دچار تغییرات دائمی خواهد کرد. قیمت گریدهای نفتی که در خشکی تولید شده و به ساحل دسترسی ندارند منفی شده و احتمالا به دلیل تولید زیادی که باید متوقف شود، در بخش عرضه نفت شوک ایجاد خواهد کرد.

 

گرید نفتی وسترن کانادین سلکت که از ماسه نفتی آلبرتا تولید می شود، روز جمعه به رکورد اندک چهار دلار و ۵۱ سنت در هر بشکه رسید. در آمریکا گرید نفتی اوکلاهاما سور پنج دلار و ۷۵ سنت و نبراسکا اینترمدیت هشت دلار و وایومینگ سوییت سه دلار در هر بشکه معامله می شوند. حتی در بخشهایی از بازار نفت آمریکا قیمتها منفی شده است. وایومینگ آسفالت سور که برای تولید قیر استفاده می شود در اواسط مارس به منفی ۱۹ سنت در هر بشکه رسید.

 

گلدمن ساکس پیش بینی کرد نفت برنت احتمالا در محدوده ۲۰ دلار خواهد ماند زیرا گریدهای نفتی که در دریا تولید می شوند در مقایسه با نفتی که در آمریکا، کانادا و روسیه در خشکی تولید می شوند و باید از طریق خطوط لوله منتقل شوند، از وضعیت بهتری برخوردارند و تعطیلی تولید بر مبنای مکان چاههای نفتی نخواهد بود بلکه بر اساس لجستیک و دسترسی است.

 

بر اساس گزارش بلومبرگ، تحلیلگران گلدمن ساکس اظهار کردند بحران فعلی بازار نفت باعث خواهد شد صنعت انرژی بالاخره به سازماندهی که به شدت نیاز داشت دست پیدا کند اما سخت گیری بازارهای سرمایه در خصوص تامین مالی پروژه های سوخت فسیلی ممکن است تامین سرمایه گذاری مورد نیاز برای احیای صنعت را با مشکل روبرو کند.

منبع: انرژی امروز

کلیدواژه: گلدمن ساکس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۳۵۶۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اوجی: تولید نفت ایران امسال جهش می‌کند

وزیر نفت از جهش تولید نفت ایران در سال جاری خبر داد و گفت همچنین ۵۰ هزار بشکه به ظرفیت روزانه پالایش نفت کشور افزوده خواهد شد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، جواد اوجی وزیر نفت گفت: امسال تولید نفت ایران جهش خواهد کرد و در تولید گاز هم با افزایش مواجه خواهیم بود.

وی افزود: 6 میلیون تن به ظرفیت تولید پتروشیمی اضافه می‌شود و 50 هزار بشکه به ظرفیت پالایش نفت کشور افزوده خواهد شد.

ادامه دارد...

دیگر خبرها

  • اوجی: تولید نفت ایران امسال جهش می‌کند
  • گزارش جالب دویچه‌وله؛ روش های دور زدن تحریم ها ازسوی ایران و روسیه | چین در ظاهر هیچ نفتی از ایران وارد نمی‌کند؛ در عوض...
  • اکتشافات جهانی نفت و گاز سقوط کرد
  • پیشروی گسترده ارتش روسیه در 3 منطقه شرقی اوکراین/منطقه دونباس اوکراین به زودی سقوط می کند
  • جهش ۴۳درصدی تولید طلای سیاه ایران در دولت سیزدهم
  • ویدیو/ سقوط موج ارز؛ کف بازار دلار چه خبر است؟
  • استقلال یک امتیاز بیشتر گرفته، اما یک پله سقوط کرد
  • افزایش ۵۰۰ هزار بشکه‌ای تولید نفت ایران
  • توقیف دارایی‌های روسیه دلارزدایی را تسریع می‌کند
  • رشد ۱۵ درصدی بخش نفتی اقتصاد ایران در سال گذشته