Web Analytics Made Easy - Statcounter

کریم همتی روز سه شنبه در گفت وگو با ایرنا با اعلام این آمار افزود: جمعیت هلال احمر در اجرا و برگزاری این طرح ملی با بهره گیری از توان عملیاتی ۸۴ هزار و ۳۴۴ نفر روز نیروی امدادی و بکار گیری ۹ هزار و ۷۸۰ خودروی عملیاتی و تجهیزات کامل در کنار پلیس، دانشگاه علوم پزشکی و راهداری مشغول خدمات رسانی و انجام وظایف محوله حسب دستورات رئیس جمهور و وزیر بهداشت در پایگاه های بازرسی سلامت، غربالگری و تب سنجی در مبادی ورودی و خروجی استان های کشور بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در مدت یادشده و در اجرای این طرح ملی از سوی جمعیت هلال احمر سرنشینان هفت میلیون و ۲۱۸ هزار و ۹۷۹ خودرو در مبادی ورودی و خروجی استان های کشور از سوی نیروهای هلال احمر غربالگری شده اند که ۱۴ هزار و ۱۳۱ نفر از افرادی که دارای علائم تب و علائم‌ مشکوک به کرونا بودند به مراکز درمانی و بیمارستانی ارجاع داده شدند.

سرپرست جمعیت هلال احمر اضافه کرد: با توجه به ابلاغ رییس ستاد ملی کرونا مسئولیت مدیریت و نظارت بر اکیپ های غربالگری کووید ۱۹ در مبادی ورودی و خروجی های شهرها به هلال احمر واگذار شده است.

جمعیت هلال احمر مجموعه ای از حوزه سلامت کشور است و با توجه به اینکه یک NGO بین المللی نیز می باشد وظایف سنگینی را بر عهده دارد که خوشبختانه این وظایف در زمان حاضر نمود بیشتری پیدا کرده است.

این جمعیت ملی وابسته به نهضت بین المللی صلیب سرخ و هلال احمر وظایف عمده ای را در سطح ملی و بین المللی برعهده دارد و می کوشد تا به اهدافی که در اساسنامه این جمعیت آمده است، جامه عمل بپوشاند.

این اهداف عبارت از تلاش برای تسکین آلام بشری، احترام به انسان ها و کوشش در راستای برقراری دوستی و تفاهم و صلح پایدار میان ملت ها و حمایت از زندگی و سلامت انسان ها بدون درنظرگرفتن هرگونه تبعیض میان آنها است.

جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران با سابقه ای بیش از ۹۰ سال در خدمت رسانی به مردم ایران و جهان، از بدو تاسیس خود تا به حال در مسیر اهداف انسان دوستانه و اصول هفتگانه نهضت بین المللی صلیب سرخ و هلال احمر حرکت کرده است.

به گزارش ایرنا، فاصله گذاری اجتماعی طرحی است که با توجه به شیوع ویروس کرونا در کشور اجرایی شد.

تاکنون ۴۱ هزار و ۴۹۶ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده اند، ۲۷۵۷ نفر به علت ابتلا به این ویروس فوت کرده و ۱۳۹۱۱ نفر نیز بهبود یافته‌اند.

      

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: جمعیت هلال احمر بین المللی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۳۵۷۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امداد رسانی به ۱۲۶ فرد گرفتار در سیل در کرمانشاه

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کرمانشاه ،محمدباقر محمدی امروز (۱۵ اردیبهشت ماه) اظهار کرد: درپی بارش شدید باران در استان کرمانشاه و آبگرفتگی و سیلاب در ثلاث باباجانی، ماهیدشت، اسلام‌آباد غرب، دالاهو، جوانرود و سرفیروزآباد تیم‌های عملیاتی به این مناطق اعزام شدند.

او توضیح داد: در این عملیات‌ها ۱۰ دستگاه خودروی امدادی کمک‌دار و آمبولانس و ۱۰ دستگاه کف‌کش و موتور آب به‌کار گرفته شدند که به ۲۵ خانوار خدماتی از جمله اهدای پک‌های مواد غذایی، چادر، پتو و موکت داده شد .

وی عنوان کرد: تخلیه آب از ۲۵ خانه مسکونی با استفاده از دستگاه کف‌کش و موتور آب از دیگر اقدامات جمعیت هلال احمر در بارندگی‌های اخیر استان کرمانشاه بود و این خدمات تا بهبود شرایط خانوارها ادامه خواهد داشت.

۲۱ پایگاه ثابت و موقت جمعیت هلال احمر استان آماده امدادرسانی‌اند و هم‌استانی‌ها در صورت هرگونه حادثه‌ای می‌توانند با سامانه ۱۱۲ جمعیت هلال احمر تماس بگیرند.

دیگر خبرها

  • ورود خودروهای جدید به هلال احمر
  • برنامه الحاق ناوگان لجستیکی جدید هلال احمر به استان‌های کشور
  • برنامه الحاق ناوگان لجستیکی جدید جمعیت هلال احمر به استان‌های کشور
  • امداد رسانی به ۱۲۶ فرد گرفتار در سیل کرمانشاه
  • امداد رسانی به ۱۲۶ فرد گرفتار در سیل در کرمانشاه
  • ۲۱ استان کشور متأثر از سیل و آبگرفتی
  • ۲۰ استان و ۱۱۰ شهرستان متأثر از بارش‌ها و سیلاب بهاری / بهره‌مندی ۳۲۰۰ نفر از خدمات امدادی
  • امدادرسانی هلال احمر به بیش از ۱۹۰۰ نفر متأثر از سیل و آبگرفتگی
  • امدادرسانی نیرو‌های عملیاتی هلال احمر به بیش از ۱۹۰۰ نفر متأثر از سیل و آبگرفتگی / ۷۸ عملیات امداد و نجات در ۴۸ ساعت گذشته صورت گرفت
  • برگزاری دوره تربیت مربی «مخابرات و ارتباطات رادیویی» در استان سمنان