Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-26@03:05:02 GMT

رشد 12 درصدی صادرات غیر نفتی گیلان در سال گذشته

تاریخ انتشار: ۱۲ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۳۵۸۰۷

رشد 12 درصدی صادرات غیر نفتی گیلان در سال گذشته

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گیلان از رشد 12 درصدی صادرات غیر نفتی استان در سال گذشته خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، آرش فرزام صفت در جلسه کمیته پایش صادرات استان که به‌منظور پیگیری واردات گندم خوراکی به استان تشکیل شد، اظهار کرد: برای تأمین نیاز استان به آرد، تاکنون ۱۱ کشتی با حجم ۴۰ هزار تن گندم وارد بندر انزلی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی به انجام برنامه‌ریزی‌های لازم جهت ورود ۲۰۰ هزار تن گندم به استان اشاره کرد و گفت: حتی در ایام تعطیل ارگان‌های دست‌اندرکار واردات ازجمله بنادر و دریانوردی، گمرک، حمل‌ونقل و راهداری، شرکت غله، جهاد کشاورزی و اداره کل استاندارد استان مشغول فعالیت بوده‌اند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گیلان با اشاره به تأمین گندم موردنیاز استان افزود: برای تأمین گندم کیفی موردنیاز استان، تمامی دستگاه‌ها موظف شدند به‌صورت سه نوبت‌کار ترخیص گندم را در ایام تعطیل انجام دهند.

فرزام صفت با بیان اینکه نگرانی برای تأمین گندم استان به حداقل رسیده گفت: در حال حاضر مقررشده یک‌صد دستگاه کامیون کار حمل‌ونقل محموله‌های وارداتی استان را به انجام برسانند.

وی با اشاره به افزایش صادرات غیرنفتی در گیلان بیان کرد: در سال ۹۸ میزان قطعی صادرات با افزایش ۱۲درصدی ارزش اسمی نسبت به مشابه سال قبل ، ۹۵۷ هزار و ۷۷۴ تن بوده که ارزش اقتصادی آن ۵۱۸ میلیون و ۴۹۵ هزار و ۲۱۴ دلار بوده است.

به گفته معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گیلان در همین مدت ۱۵ هزار و ۳۷۰ تن کالا به ارزش اقتصادی ۶۱ میلیون و ۴۷۷ هزار و ۴۱۰ دلار به‌صورت صادرات چمدانی به کشور آذربایجان صادرشده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۶۷درصد رشد را نشان می‌دهد.

به گزارش فارس، بین گمرکات استان گیلان ، گمرک آستارا به لحاظ ارزشی ۷۵درصد صادرات استان را به خود اختصاص داده و گمرکات بندرانزلی و منطقه آزاد انزلی در رده‌های بعدی قرار دارند. در همین مدت معادل حدود یک‌میلیون و ۳۴۸ هزار و ۵۰۳ تن کالا به ارزش اقتصادی ۸۷۰ میلیون و ۳۰۶ هزار و ۶۸ دلار به گمرکات استان گیلان واردشده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل به لحاظ وزنی و ارزش ۱۰ درصد رشد را نشان می‌دهد.

انتهای پیام/۸۴۰۰۷

منبع: فارس

کلیدواژه: گیلان صادرات رشد گندم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۳۵۸۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت بالاترین رکورد صادرات فرآورده‌های نفتی در بندر خرمشهر

مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر گفت: سال ۱۴۰۲ با فعال شدن ظرفیت صادرات فرآورده‌های نفتی به کشورهای همسایه، صفحه جدیدی برای توسعه بندر خرمشهر گشوده شد و با رقم خوردن صادرات ۳۸هزارتن، بالاترین رکورد صادرات فرآوردهای نفتی در این بندر به ثبت رسید. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز، علی عسکری گفت: در سال گذشته با تمرکز بر روی ظرفیت‌های کم‌نظیر بندر خرمشهر و تلاش و همت جهادی، آمار 2 میلیون و 788 هزار و 888 تن عملیات تخلیه و بارگیری به ثبت رسید. 

وی ادامه داد: بندر خرمشهر در عملکرد تخلیه و بارگیری در سال 1402 نسبت به سال قبل، رشد 27 درصدی را تجربه کرد.

مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر گفت: 90 درصد این عملیات مربوط به بخش صادرات بود که با توجه به آمار به ثبت رسیده، بندر خرمشهر در جایگاه سوم بنادر کل کشور قرار گرفت.

عسکری افزود: 29 درصد رشد در بخش صادرات، 13 درصد رشد در بخش واردات، 29 درصد رشد در فله خشک، 17 درصد رشد در بخش کانتینری، 26 درصد رشد در بخش تردد کامیون و 13 درصد رشد در تردد شناورهای عملیاتی از دیگر دستاوردهای بندر خرمشهر در سال 1402 نسبت به سال قبل بود.

وی تاکید کرد: سال 1402 با فعال شدن ظرفیت صادرات فرآورده‌های نفتی به کشورهای همسایه، صفحه جدیدی برای توسعه بندر خرمشهر گشوده شد و با رقم خوردن صادرات 38 هزار تن، بالاترین رکورد صادرات فرآورده‌های نفتی در تاریخ کل بندر خرمشهر به ثبت رسید.

مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر گفت: یکی دیگر از اقدامات ماندگار و بی‌سابقه در سال 1402، انهدام 190 ردیف کالای متروکه برای نخستین بار در بندر خرمشهر بود که با این اقدام، فضای قابل توجهی از فضای اشغال شده انبارها، کاهش یافت و فرصت برای سرمایه‌گذاری جدید ایجاد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ۱۲ زنجیره ارزش در مازندران تعریف شد/ حضور ۲۷ واحد تولید در اکسپو
  • روند روبه رشد صادرات خراسان شمالی
  • شرکت ۲۷ واحد تولیدی مازندران در نمایشگاه اکسپو
  • رشد ۲۶ درصدی ارزش صادرات از گمرکات سیستان و بلوچستان
  • انعقاد تفاهم نامه سرمایه گذاری خارجی به ارزش ۸ میلیون دلار در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی​
  • ونزوئلا استفاده از ارز دیجیتال را در تجارت نفت افزایش می‌دهد
  • رشد صادرات غیر نفتی در هرمزگان
  • برگزاری همایش روز ملی گندم و نان در ارومیه
  • ثبت بالاترین رکورد صادرات فرآورده‌های نفتی در بندر خرمشهر
  • افزایش 22 درصدی ارزش صادرات صنایع دستی از آذربایجان‌غربی