Web Analytics Made Easy - Statcounter

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، پس از آن که بسته حمایت از صنعت گردشگری در بحران ویروس کرونا رونمایی شد، برخی فعالان گردشگری به نقد آن پرداختند و محتویات آن را در شرایطی که صنعت گردشگری با ۱۰۰در صد ضرر (طبق گزارش وزارت صنعت) مواجه شده، چندان کارآمد و موثر ندانستند.

این بسته شامل امهال سه ماهه مالیات، اعم از مالیات بر درآمد و مالیات بر ارزش افزوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تعویق سه ماهه بازپرداخت اقساط تسهیلات بانکی. امهال پرداخت ۲۳ درصد حق بیمه کارفرمایی پرسنل شاغل در واحدهای گردشگری. تعویق پرداخت قبوض حامل های انرژی (آب، برق، گاز) به مدت سه ماه و پس از آن به صورت اقساطی. امکان استفاده از اوراق سرمایه در گردش طرح «گام» (گواهی اعتبار مولد با هدف تامین نقدینگی بنگاه‌های مالی بدون افزایش تورم) امکان استفاده از تسهیلات بانکی با نرح ۱۲ درصد، است

جامعه هتلداران ایران اما در نامه ای خطاب به معاون گردشگری، پیشنهادهای دیگری را برای جبران خسارت ناشی از شیوع ویروس کرونا و لغو سفرها، مطرح کرده است.  

در این نامه آمده است: «تقریبا از ابتدای اسفندماه سال گذشته (۱۳۹۸) بسیاری از واحدهای اقامتی کشور در حالت تعطیلی به سر می برند.

براساس برآوردهای انجام شده، بیش از سه هزار میلیارد تومان ضرر و زیان به حوزه اقامتی کشور (۲۰۵۰ واحد) طی ماه های اسفند و فروردین وارد شده است.

بیش از ۸۰ هزار نفر به طور مستقیم در حوزه هتلداری کشور فعالیت می کنند که بحران موجود تاثیر بسیاری بر اشتغال ایشان خواهد داشت.

به نظر می رسد مهمترین بخش بسته حمایتی دولت از صنعت گردشگری، می تواند کمک بلاعوض برای پرداخت حقوق کارکنان واحدها براساس فهرست بیمه تامین اجتماعی باشد.

تسهیلات کم بهره نیز می تواند بخشی از هزینه های جاری و خسارات واحدهای اقامتی را جبران کند که پیشنهاد می شود به صورت استانی و بر اساس تعداد تخت، درجه و هزینه های جاری واحدها، بدون درنظر گرفتن تضامین ملکی و با اخذ چک و سفته، تخصیص داده شود.

امید است با همفکری و همدلی بیش از پیش دست اندرکاران صنعت گردشگری کشور، شاهد بازگشایی دوباره واحدها و فعالیت مجدد فعالان این صنعت باشیم. »

در نامه جمشید حمزه زاده به ولی تیموری اشاره شده که این پیشنهادها حاصل اجماع نظر هیأت مدیره جامعه هتلداران ایران و جوامع هتلداری استان ها، بوده است.

انتهای پیام/

منبع: اتاق خبر

کلیدواژه: همه باهم علیه کرونا کروناویروس بسته حمایتی دولت هتل گردشگري

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.otaghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اتاق خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۳۵۸۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسناد همکاری میان ایران و سریلانکا به امضا رسید

در ادامه برنامه‌های سفر رسمی آیت الله سید ابراهیم رئیسی و هیات عالی‌رتبه سیاسی و اقتصادی همراه به سریلانکا، چند سند همکاری از سوی مقامات دو کشور و در حضور آیت‌الله رئیسی و «رانیل ویکرمسینگه» در بخش‌های مختلف به امضا رساندند.

آیت‌الله رئیسی صبح امروز با استقبال نخست وزیر، وارد کلمبو پایتخت سریلانکا شده بود، در کاخ ریاست جمهوری این کشور مورد استقبال رسمی «رانیل ویکرماسینگه» همتای سریلانکایی خود قرار گرفت.

رئیس‌جمهور در صدر هیأتی بلندپایه برای سفری یک روزه به سریلانکا رفته است. وزیر نیرو نیز رئیس جمهور را در این سفر همراهی کرده و در این سفر ۳ مگا پروژه حوزه انرژی این کشور شامل انتقال آب، سدسازی و نیروگاه سازی که به دست توانمند مهندسان ایرانی ساخته شده، به بهره‌برداری رسید.

ابرپروژه سد و نیروگاه «اومااویا» در ۲۳۰ کیلومتری شرق پایتخت این کشور قرار دارد و آیت‌الله رئیسی با همراهی «رانیل ویکرمسینگه» رئیس جمهور سریلانکا صبح امروز این پروژه را افتتاح کرد.

ابرپروژه «اومااویا» شامل دو سد به نام‌های «دایرابا» و «پوهولپولا»، نیروگاه آبی ۱۲۰ مگاواتی زیرزمینی، ۲۸ کیلومتر تونل‌های انتقال آب و دسترسی، سه شفت عمودی جمعاً به طول ۸۵۰ متر و ۲۳ کیلومتر خط انتقال برق است. پروژه‌ای که فرآیند ساخت، نظارت و مشاوره آن تماماً توسط شرکت ایرانی انجام شده و هزینه ساخت آن به ارزش ۵۰۰ میلیون دلار توسط دولت سریلانکا تأمین شده است.

ایران به عنوان یک کشور پیشرو در صنعت آب و برق، جایگاه نخست منطقه را در صدور خدمات فنی و مهندسی در این صنعت دارد و این امر بیانگر دانش و توان بالای فنی و مهندسی متخصصان کشورمان و شرکت‌های ایرانی است.

تلاش متخصصان کشور در سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی موجب شده تا ایران در میان پنج کشور برتر سازنده توربین نیروگاهی جهان قرار گیرد و بیش از ۹۱ درصد قطعات موردنیاز صنعت نیروگاهی خود را بومی‌سازی کند.

در این بین رویکرد دولت سیزدهم مبتنی بر توسعه دیپلماسی منطقه‌ای، از مهم‌ترین راهبرد‌هایی است که به ارتقای صادرات خدمات فنی- مهندسی کشور از جمله صنعت آب و برق کمک شایانی کرده است.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی دولت

دیگر خبرها

  • گزیده‌های نفتی هفته
  • مصباحی مقدم: آمریکا بدنبال تدابیر جدید برای ضربه زدن به جمهوری اسلامی است
  • چگونه مسئله پسماند در گیلان به یک بحران تبدیل شد؟/ دلیل توقف قطار افغانستان _ ترکیه
  • ضربه سنگین خودروهای بی‌کیفیت تولید داخل به تشدید ناترازی بنزینی و کسری بودجه ارزی کشور
  • مدیرعامل تعمیرات نیروگاهی ایران:تلاش بی وقفه متخصصان منجر به ساخت ۱۶ هزار قطعه نیروگاهی و جلوگیری از خروج ۸۰ ملییون دلار ارز از کشور شده است
  • تامین مالی طرح‌های صنعت گاز منوط به وصول بدهی‌ ابربدهکار است
  • افزایش تخصیص ارز به واحدهای تولیدی اردبیل
  • اسناد همکاری میان ایران و سریلانکا به امضا رسید
  • حضور پارک فناوری و نوآوری نفت در بزرگ‌ترین نمایشگاه صادراتی کشور
  • اجرای طرح کدینگ نباید به صنعت گردشگری و جذب مسافر لطمه وارد کند