Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-27@02:39:20 GMT

لزوم ثبت وقف در حوزه سلامت و درمان توسط خیرین خوزستانی

تاریخ انتشار: ۱۲ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۳۵۹۳۵

لزوم ثبت وقف در حوزه سلامت و درمان توسط خیرین خوزستانی

حجت‌الاسلام فائزی با بیان اینکه خیرین خوزستان وقف‌های خود را باید به سمت‌وسوی فعالیت‌های درمانی و سلامت‌محور سوق دهند افزود: در خوزستان به غیر از موقوفه نظام مافی رامشیر و ماهشهر هیچگونه موقوفه‌ای در جهت درمان و سلامت وجود ندارد.

«حجت‌الاسلام فائز فائزی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اهواز، در خصوص وقف سلامت اظهار کرد: امروزه شاهدیم با تلاش شبانه‌روزی کادر درمان و پزشکی کشور در حال تامین خدمات مطلوبی برای بیماران بوده و بر خلاف سایر کشورهای پیشرفته که با مشکلات مختلفی در بخش درمان مواجه هستند کشور ما تا حدودی توانسته خدمات درمانی مطلوبی نسبت به سایر کشورها ارائه دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

معاون فرهنگی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه خوزستان اضافه کرد: سنت وقف از دیرباز یکی از مهم‌ترین مولفه‌ها برای همکاری با همنوعان در زمان‌ها و مکان‌های مختلف است، به گونه‌ای که شاهدیم وقف‌های مختلفی در زمینه‌های دینی، علمی و پژوهشی در حال ثبت است.

 

وی با بیان اینکه خیرین خوزستان وقف‌های خود را باید به سمت‌وسوی فعالیت‌های درمانی و سلامت‌محور سوق دهند افزود: در استان به غیر از موقوفه نظام مافی رامشیر و ماهشهر هیچگونه موقوفه‌ای در جهت درمان و سلامت وجود ندارد؛ امروزه بسیاری از بیماران به‌دلیل گران بودن بسیاری از مراحل درمانی از درمان باز می‌مانند، وقف سلامت و درمان می‌تواند بسیاری از مشکلات این‌چنینی را برطرف کند.

 

حجت‌الاسلام فائزی با اشاره به اینکه رسانه نقش تاثیرگذاری در گسترش فرهنگ وقف به‌ویژه وقف‌های جدید دارند تصریح کرد: خوزستان ظرفیت بسیار بالایی برای ثبت وقف در حوزه سلامت و درمان دارد و در صورتی که این امکان محقق شود بسیاری از مستمندان و بدسرپرستان می‌توانند در مواقع لزوم به‌صورت رایگان یا هزینه کم درمان شوند.

 

وی عنوان کرد: در چند سال اخیر خوزستان کانون بسیاری از آسیب‌های سلامتی بوده است، گرد و خاک، سیل و ... بسیاری از بیماری‌ها را به‌وجود می‌آورد یا گسترش می‌دهد، بنابراین خیرین استان باید با درایت و آینده‌نگری در حوزه سلامت وقف‌های مختلفی انجام دهند.

 

معاون فرهنگی اداره‌کل اوقاف خوزستان تاکید کرد: قطعا در سال جدید یکی از مهم‌ترین برنامه‌های اوقاف خوزستان گسترش فرهنگ وقف سلامت است و این کار بدون  همکاری و مساعدت همه رسانه امکان‌پذیر نخواهد بود.

 

پایان پیام/690

منبع: شبستان

کلیدواژه: وقف سلامت ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۳۵۹۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سپاهانی‌ها در انتظار نامه خوزستانی‌ها به سازمان لیگ

به گزارش "ورزش‌سه"، طی روزهای اخیر و پس از اتفاقات رخ داده در لیگ دسته اول ابهامات زیادی درباره محل میزبانی استقلال ملاثانی آبی پوش از سپاهان وجود داشت که امروز جلسه‌ای در استان خوزستان با حضور مسئولان باشگاه‌های ورزشی و مسئولان سیاسی برگزار شد و در پایان به این جمع بندی رسیدکه ورزشگاه فولاد آره‌نا میزبان مصاف استقلال ملاثانی و سپاهان در مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی بشود.

با این حال هنوز نامه رسمی از سوی خوزستانی‌ها به سازمان لیگ ارسال نشده و به همین دلیل هنوز به صورت رسمی نمی توان گفت که فولاد آره‌نا میزبان مصاف سپاهان و استقلال خواهد بود.

به همین دلیل باشگاه سپاهان در انتظار ارسال رسمی نامه از سوی مسئولان استان خوزستان و دریافت ابلاغ از سوی فدراسیون است تا ابهامات انها درباره محل برگزاری مسابقه از بین برود.

دیگر خبرها

  • پاداش هیات کشتی خوزستان به مدال آوران آسیایی
  • پیشگیری از تحمیل هزینه‌های جانبی به جامعه با تجهیز خانه‌های بهداشت
  • خیران پیشگامان اصلی رفع نیازهای درمانی هستند
  • توجه به توریسم درمانی در ساخت بیمارستان کلاهدوز قوچان مؤثر است
  • ‌ بهره‌برداری از ۳۶ پروژه عمرانی سلامت‌محور در فارس
  • سپاهانی‌ها در انتظار نامه خوزستانی‌ها به سازمان لیگ
  • ۹ رتبه برتر جشنواره سفیران سلامت برای دانش‌آموزان خوزستانی
  • ویسی دنبال قرارداد بلندمدت با فولاد در حال سقوط
  • کمک چهار میلیارد ریالی خیرین سلامت به بیمارستان حضرت زهرا (س) فریمان
  • لزوم تدبیر جدی برای پرداخت مطالبات پزشکان خانواده