Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-26@23:09:16 GMT

آسمان ۱۱۰ نقطه سیستان و بلوچستان بارانی شد

تاریخ انتشار: ۱۲ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۳۵۹۴۶

آسمان ۱۱۰ نقطه سیستان و بلوچستان بارانی شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی هواشناسی سیستان و بلوچستان، محسن حیدری اظهار داشت: از ۱۱۰ ایستگاه هواشناسی و بارانسنجی استان سیستان و بلوچستان گزارش بارندگی دریافت شده که بیشینه بارش‌ها با میزان ۴۷ میلی متر در ایستگاه «کهنوک میرآباد لاشار» از توابع نیکشهر ثبت شده است.

وی افزود: همچنین از ایستگاه‌های «مسکوتان» فنوج ۴۴.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۵، «اسپکه» نیکشهر ۴۰، «چاه محمد» دلگان و «سرمیچ» نیکشهر ۳۱، «گورک احمد آباد» دلگان و «انجیرک» مهرستان ۲۸ میلی متر باران گزارش شده است.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان ادامه داد: تا این لحظه بارش‌های ۱۷ ایستگاه هواشناسی در شش شهرستان بیش از ۲۰ میلی متر بوده است.

وی با بیان اینکه همچنان بارش‌ها در استان ادامه دارد، افزود: هم اکنون بارش شدید باران در شهر سراوان در حال باریدن است.

حیدری ادامه داد: از ایستگاه‌های بارانسنجی شهرستان زاهدان نیز بارش‌های خوبی گزارش شده است به طوری که تا این لحظه بیشینه بارندگی‌ها با حدود ۲۰ میلی متر مربوط به «توکل آباد شورک» بوده است.

وی در بخش دیگری به وضعیت بارش‌ها در شمال سیستان و بلوچستان اشاره کرد و افزود: تمام ۱۸ ایستگاه بارانسنجی شمال استان نیز امروز بارانی شد به طوری که بیشترین بارش‌ها در ایستگاه‌های «قلعه رستم» با میزان ۱۲، «شهرک گلخانی» ۱۰.۵، «زهک» ۹.۸، «چلنگ» ۹.۵، «تیمور آباد»، «ژاله ای» و «هامون» ۹ میلی متر باریده است.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: بر اساس خروجی نقشه‌های پیش یابی و مدل‌های هواشناسی امروز از ناپایداری‌های جوی در سطح استان کاسته می‌شود اما اواخر هفته موج ضعیف دیگری مناطق شمالی استان را دربر می‌گیرد.

کد خبر 4889766

منبع: مهر

کلیدواژه: هواشناسی سیستان و بلوچستان محسن حیدری بارش باران ویروس کرونا ستاد مقابله با کرونا شیوع کرونا بوشهر ایلام سال جهش تولید گرگان سیلاب طرح غربالگری شهرکرد بارش باران تردد وسایل نقلیه ماسک طبی ضدعفونی سیستان و بلوچستان میلی متر بارش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۳۵۹۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

️ارتفاع بارش در ایستگاه فرودگاهی زاهدان به ۳۱ میلی متر رسید

حیدری  مدیر کل هواشناسی استان سیستان و بلوچستان گفت: معمولاً بارش‌های بهاری با توجه به انرژی بالای همرفتی سیستم ناشی از امواج جوی کم دامنه که باعث رخداد رگبار باران، رعدوبرق شدید و تندباد شدید لحظه‌ای همراه با بارش تگرگ، که می‌تواند مخاطرات جوی خطرناکی را ایجاد کنند. 

حیدری ادامه داد: از ویژگی‌های این نوع سیستم توزیع غیر همگون بارش به صورت نقطه‌ای در محل‌های مختلف در مساحت کوچک با شدت بالا می‌باشد.

محسن حیدری افزود: از ۳۲ ایستگاه هواشناسی و باران سنجی گزارش باران مخابره شد، مرکز تحقیقات زاهدان ۲۵، چاه رحمان از توابع زاهدان ۴۰، سیادک ۱۵.۴، نصرت آباد ۴.۷، میرجاوه ۲۲، زابل ۰.۹، زهک ۴.۸ میلی متر باران گزارش شد.

حیدری بیان کرد: بارش‌های بهاری تا جمعه در استان تداوم دارد، که باعث رخداد رگبار و رعد و برق برخی نقاط رگبارورعدوبرق شدید، تگرگ و وزش باد شدید موقتی پیش بینی می‌شود. طی این مدت احتمال آبگرفتگی معابر، سیلابی شدن مسیل‌ها و طغیان رودخانه‌های فصلی وجود دارد. شمال استان از جمعه وزش باد برخی ساعات بادشدید و گردوخاک انتظار می‌رود

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • ارتفاع بارش در ایستگاه فرودگاهی زاهدان به ۳۱ میلی متر رسید
  • خورو بیابانک بارانی‌ترین منطقه اصفهان
  • ارتفاع بارش در زاهدان به ۳۱ میلی متر رسید
  • مسیر فرعی مهرستان - ایرانشهر براثر بارندگی بسته شد
  • ️ارتفاع بارش در ایستگاه فرودگاهی زاهدان به ۳۱ میلی متر رسید
  • احتمال سیلابی‌شدن مناطق مختلف در سیستان و بلوچستان
  • حاجی آباد زیرکوه در صدر جدول بارندگی‌های خراسان جنوبی
  • بسته شدن مسیر فرعی مهرستان به ایرانشهر
  • ثبت بیشترین بارندگی در حاجی آباد زیرکوه با ۶۲ میلی متر
  • تداوم بارش‌های اردیبهشتی در سمنان/ بارندگی ۵۰.۳ میلی‌متری در پرور