Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@02:06:46 GMT

۴۴ نفر از خطر سیلاب در خراسان جنوبی نجات یافتند

تاریخ انتشار: ۱۲ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۳۶۰۰۱

۴۴ نفر از خطر سیلاب در خراسان جنوبی نجات یافتند

سید ابوالحسن میرجلیلی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ۲۳ واحد مسکونی در سطح استان دچار آبگرفتگی شدند که بدون هیچ مشکلی توسط نیروهای امدادی رفع اشکال شده است. 

وی گفت: بارندگی‌های ۲ روز اخیر همچنین به ۱۴ رشته قنات در استان خسارت ۱۰ تا ۴۰ درصدی وارد کرده است. 

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی بیان کرد: خسارت‌هایی هم با توجه به بارش تگرگ به مزارع و باغ‌ها و ایل راه‌های عشایری وارد شد که ۲۳ اکیپ برآورد خسارت از امروز در حال جمع بندی نهایی و تخصصی خسارت‌ها در استان هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با اشاره به اینکه پنج راه روستایی و فرعی در بارندگی روز و شب گذشته مسدود شده بود اظهار داشت: اکنون با تلاش نیروهای راهداری تمامی محورهای بسته در استان بازگشایی شده است.
 
میرجلیلی با بیان اینکه راه روستایی خرو در راستای تصمیم ستاد مدیریت کرونا بسته شده است افزود: راه‌هایی که بر اثر سیلاب بسته شده بوده از جمله سربیشه - ماهیرود، طبس - بشرویه و طاهرآباد - کجه باز شده است. 

وی حجم آبگیری منابع آبی استان بر اثر بارش‌های اخیر را خوب ارزیابی کرد و گفت: سازه‌های آبخیزداری و آبخوان‌داری و سدها بخصوص در شمال استان از جلمه شهرستان‌های فردوس، سرایان، بشرویه، طبس و تا حدودی قاین آبگیری خوبی داشته و برخی هم در آستانه سرریز شدن پیش رفته است. 

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه در بارندگی‌های این هفته و هفته گذشته تلفات جانی نداشته‌ایم تصریح کرد: تمامی شهرستان‌های استان از این بارندگی‌ها بهره برده‌اند و نیروهای امدادی در ۱۱ شهرستان فعال بودند. 

وی بیان کرد: ۱۳۸ تیم امدادی و عملیاتی تا صبح فردا (چهارشنبه) در سراسر استان آماده باش هستند و میزان دقیق خسارات در روزهای آینده اعلام خواهد شد. 

میرجلیلی گفت: بارندگی‌ها تا پایان فروردین با شدت و ضعف ادامه خواهد داشت و با توجه به رگباری بودن بارش‌های بهاری و بارندگی زیاد در مدت زمان کم، درخواست می‌شود مردم موارد ایمنی را رعایت و به ویژه از تردد و اسکان در حاشیه رودخانه‌های فصلی و مسیل‌ها خودداری کنند.

سامانه بارشی از اوایل هفته جاری در خراسان جنوبی فعال شد و بارندگی اغلب نقاط استان را فرا گرفت.

بارش شدید باران و بارش کم‌نظیر تگرگ هفته گذشته نیز در برخی مناطق این استان خساراتی را برجا گذاشت.

برچسب‌ها سازمان مدیریت بحران کشور استانداری خراسان جنوبی بارندگی سیل پروندهٔ خبری خسارت سیل بهاری در نیمه جنوبی کشور

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان مدیریت بحران کشور استانداری خراسان جنوبی بارندگی سیل سازمان مدیریت بحران کشور استانداری خراسان جنوبی بارندگی سیل خراسان جنوبی بارندگی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۳۶۰۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیکوه طبس رکورددار بیشترین بارندگی در خراسان جنوبی

لطفی کارشناس هواشناسی خراسان جنوبی گفت: در ۲۴ ساعت گذشته ایستگاه پیکوه از توابع طبس با ۲۱ میلی متر بیشترین بارش را ثبت کرده است. 

او افزود: بعد از آن ایستگاه ابراهیمی ۱۴ میلی متر، قدمگاه و کهنو ۱۲ میلی متر، چاهداشی ۱۰ میلی متر، النگ ۸ میلی متر، حسین آباد و بغداده ۷ میلی متر، جنوب شهر بیرجند ۶ میلی متر، چاه دراز و حیدرآباد ۵ میلی متر بارش را ثبت کردند.

لطفی بیان کرد: برای امروز و فردا با توجه به تضعیف سامانه بارشی گاهی افزایش ابر و افزایش سرعت وزش باد و بارش را به شکل پراکنده در استان می‌توانیم انتظار داشته باشیم.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • مهار ۱۷ میلیون متر مکعب رواناب در سازه های آبخیزداری خراسان جنوبی
  • ۱۷ میلیون مترمکعب رواناب در خراسان جنوبی ذخیره شد
  • جولان خسارت‌های سیل در محور‌های خراسان جنوبی
  • برآورد اولیه خسارات ناشی از بارندگی‌های اخیر در خراسان جنوبی
  • محورهای مواصلاتی،متحمل بیشترین خسارت سیل در خراسان جنوبی
  • راه‌های مواصلاتی قربانی سیلاب‌های اخیر در خراسان جنوبی/ خسارت‌ها برآورد می‌شود
  • بیشترین خسارت سیل در خراسان جنوبی به محورهای موصلاتی وارد شد
  • پیکوه طبس رکورددار بیشترین بارندگی در خراسان جنوبی
  • تلاش برای نجات ۹ نفر گرفتار در سیلاب شهرستان سرایان ادامه دارد
  • نجات ۹ گرفتار در سیلاب شهرستان سرایان