Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-07@17:14:34 GMT

شیوع کرونا در استان کرمان وضعیت ثابتی دارد

تاریخ انتشار: ۱۲ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۳۶۱۹۹

ایسنا/کرمان استاندار کرمان گفت: هم اکنون در استان کرمان با توجه به مبتلایان به ویروس کرونا، در شرایط ثبات هستیم و وضعیت شیوع این بیماری به طور متوسط در استان کرمان ثابت بوده که امیدواریم این روند در آینده نزدیک روند کاهشی پیدا کند.

دکتر "محمدجواد فدایی" عصر امروز سه شنبه ۱۲ فروردین ماه در نشست خبری با اصحاب رسانه در حاشیه برگزاری ستاد مدیریت بیماری کرونا در استان کرمان ضمن تبریک روز جمهوری اسلامی، با اشاره به مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا اظهار کرد: جلسه امروز ستاد ملی مقابله با کرونا ویروس به ریاست رییس جمهور و با حضور اعضا و استانداران سراسر کشور به صورت ویدیو کنفرانس برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی درباره مصوبات ستاد ملی اظهار کرد: در این جلسه تاکید شد که اگر کسی مبتلا به این بیماری شده و از این موضوع آگاه باشد، باید باید حتما خودش را از جامعه جدا و قرنطینه کند که در این راستا می تواند به بیمارستان ها مراجعه و یا در منزل خودش را قزنطینه خانگی کند.

فدایی با بیان اینکه حضور افراد مبتلا به ویروس کرونا در جامعه تهدیدی برای سلامت جامعه بوده که باید خودش را از جامعه دور نگه دارد اظهار کرد: در این جلسه مقرر شد اگر علائم بالینی و تست کرونای فردی مثبت باشد، باید حتما این موضوع از سوی بیمارستان و پزشک حتما به خانواده فرد اطلاع و این گزارش نیز به صورت محرمانه به نهاد و ارگانی که شخص در آن کار می کند، ارسال خواهد شد.

استاندار کرمان به بحث کنترل ورودی شهرها در راستای طرح قطع زنجیره کرونا اشاره کرد و گفت: در استان کرمان در ۷۰ نقطه کنترل ترددها راستای اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی در حال اجراست که در ستاد ملی مقابله با کرونا مقرر شد این طرح تا ۲۰ فروردین ماه تمدید شود و براساس گزارشات وزارت بهداشت تمدید این طرح در ستاد ملی مقابله با کرونا تصمیم گیری خواهد شد.

وی با بیان اینکه در آینده نزدیک و براساس گزارش وزارت بهداشت، تصمیم گیری خواهد شد که مصوبات ستاد برای استان های سراسر کشور یکسان و یا متفاوت باشد

ادامه دارد

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استاندار كرمان کروناویروس استان کرمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۳۶۱۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار احتمال شیوع مالاریا در سیستان و بلوچستان

بارندگی‌های اخیر، گرم شدن هوا و فراوانی پشه در مناطق مرزی سیستان و بلوچستان شرایط تهدیدآمیز برای افزایش بیماری مالاریا در این استان ایجاد کرده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زاهدان، مهدی زنگنه ضمن هشدار در خصوص شیوع بیماری مالاریا در مناطق جنوبی استان سیستان و بلوچستان، اظهار داشت: همجواری استان سیستان و بلوچستان با کشور پاکستان، فراوانی پشه در مناطق مرزی و گرمای هوا، شرایط مساعد برای افزایش انفجاری بیماری مالاریا در مناطق مرزی استان را فراهم  کرده است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زاهدان ادامه داد: هم‌استانی‌ها در مناطق مرزی در صورت مشاهده هرگونه تب و بدن درد در هر یک از اعضای خانواده به نزدیکترین مرکز بهداشتی درمانی محل سکونت خود مراجعه تا از این افراد لام مالاریا گرفته شود.

وی بر اهمیت شناسایی و درمان به موقع بیماران مبتلا به مالاریا  برای کنترل و پیشگیری از افزایش موارد بیماری تاکید کرد و افزود: شناسایی سریع و درمان به موقع، صحیح و کامل بیمارا (کمتر از 24 ساعت)،  از راهکارهای اصولی مبارزه با مالاریا است.

زنگنه گفت: مردم حتماً برای جلوگیری از گزش پشه اقدامات حفاظتی شامل پوشیدن لباس‌های محافظ، استفاده از حشره‌کش‌ها و خوابیدن زیر پشه‌بند و نصب توری بر درب و پنجره‌ها را رعایت کرده و تا حد امکان برای خشکاندن آب‌های راکد اطراف محل زندگی خود اقدام کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • هشدار احتمال شیوع مالاریا در سیستان و بلوچستان
  • هوای کرمان بر مدار قرمز ثبت شد / شاخص کیفی ۱۹ شهر سالم و پاک است
  • بررسی وضعیت مناسبات اقتصادی ایران و همسایگان شمالی در وزارت امور خارجه
  • زیرآب زنی با نهی از منکر فرق دارد ‍!
  • ابلاغ احکام مسئولین کمیته ها و دبیران ستاد یادواره شهدای ارومیه
  • ارزیابی نامحسوس وضعیت حجاب در ادارات و مراکز آموزشی کردستان
  • معلمان در کنترل آسیب‌های اجتماعی جامعه نقش کلیدی دارند
  • صدور ابلاغ صلح یاری برای ۲۱۹ مأمور فراجا در کرمان
  • شورای حل اختلاف فراجا در کرمان فعال شد
  • دستگیری اعضای چند تیم تروریستی در استان کرمان توسط سربازان گمنام امام‌زمان(عج)