Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@03:05:28 GMT

درمان اتباع مبتلا به کروناویروس رایگان شد

تاریخ انتشار: ۱۲ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۳۶۷۵۵

درمان اتباع مبتلا به کروناویروس رایگان شد

ایسنا/سمنان استاندار و رئیس ستاد مقابله با کرونا استان سمنان از رایگان شدن ارائه خدمات درمانی به اتباع خارجی مبتلا به کووید ۱۹ خبر داد.

علیرضا آشناگر در پایان جلسه ویدئو کنفرانس با رئیس جمهور ضمن تبریک روز دوازده فروردین، روز جمهوری اسلامی گفت : دوازدهم فروردین روز تثبیت آرمانهای انقلاب اسلامی و روز جشن استقلال و سربلندی آزادی یک ملت بزرگ است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


آشناگر با اشاره به برگزاری جلسه ی ویدئو کنفرانسی خود با وزیر کشور اذعان داشت : روزگذشته جلسه ویدئو کنفرانس با حضور وزیر کشور و استانداران سراسر کشور برگزار شد که در این جلسه در ارتباط با طرح فاصله گذاری اجتماعی بحث و تبادل نظر گردید و نقطه نظراتی مطرح شد.‌
وی اضافه کرد : خوشبختانه پذیرش بیماران در سطح استان روند بسیار خوبی را داراست و خدمات رسانی به نحو احسنت ارایه می شود.‌
استاندار تصریح کرد: مشکلی برای ارائه خدمات درمانی در بحث بیماران مبتلا به کرونا برای اتباع خارجی پیش آمده بود که پیشنهاد شد با عنایت به اینکه بسیاری از اتباع خارجی مقیم کشور از هیچ گونه بیمه ای برخوردار نیستند، هم به عنوان وظیفه ی انسانی و هم به جهت رعایت نکات بهداشتی، دولت تلاش نماید تا تمام خدمات درمانی اتباع نیز همچون سایر ایرانیان به صورت رایگان ارائه شود.‌
آشناگر اضافه کرد: در جلسه ویدئو کنفرانس امروز با رئیس جمهور، وزیر کشور این پیشنهاد را مطرح و خوشبختانه با موافقت دکتر روحانی، مصوب شد تا اتباع خارجی مقیم ایران نیز بتوانند از خدمات درمانی رایگان استفاده کنند.
وی یادآور شد: یکی از مشکلات استانهای مهاجر پذیر همچون سمنان ، عدم مراجعه ی اتباع و مهاجرین مبتلا به کرونا به مراکز درمانی به دلیل اخذ هزینه های پزشکی و به دنبال آن افزایش شیوع کرونا در میان سایر افراد است.

به گزارش ایسنا، پیشنهاد درمان رایگان اتباع خارجی از سوی آشناگر استاندار سمنان مطرح و مورد توافق رئیس جمهوری کشورمان قرار گرفته است

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی سیاسی خدمات درمانی اتباع خارجی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۳۶۷۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!

اخیرا محققان هلندی خبر فوت مردی که ۶۱۳ روز به بیماری کرونا مبتلا بود گزارش کردند. این مرد به‌دلیل ابتلا به نقص ایمنی نتوانست بیماری کرونا را شکست دهد.

این مرد ۷۲ ساله هلندی، که نام او فاش نشده است، به نقص ایمنی شدیدی مبتلا بود و سال ۲۰۲۲ گرفتار یکی از گونه‌های ویروس کرونای اُ-میکرون شد. او پیش از ابتلا چند بار واکسن کوید۱۹ هم زده بود. از همان زمان او هر بار که آزمایش کرونا می‌داد، مثبت می‌شد و این بیماری آنقدر ادامه یافت تا سرانجام مرد نگون‌بخت اکتبر سال گذشته فوت کرد.

بیماری کرونای این مرد ۲۰ ماه طول کشید که طولانی‌ترین مورد در نوع خود بوده است. پزشکان برای کمک به او درمان‌های گوناگونی را پیشنهاد داده بودند که متاسفانه هیچ‌کدام فایده نداشت.

سیستم ایمنی بدن او آنقدر قوی نبود تا بتواند با ویروس کرونا مبارزه کند. حتی داروهای پادتن هم به‌کارش نیامدند.

بیماران مبتلا به کرونا معمولا پس از گذشت چند روز یا نهایت چند هفته درمان می‌شوند اما این مرد ۷۲ ساله، ۶۱۳ روز گرفتار این بیماری بود.

محققان در بررسی‌های این بیمار متوجه وجود حدود ۵۰ جهش ویروس کرونا در بدن شده بودند. این جهش‌ها توانسته بودند در سیستم ایمنی بدن این مرد اختلال ایجاد کنند که در نهایت جان او را گرفتند.

دیگر خبرها

  • بررسی مشکلات اتباع شهرستان برخوار 
  • تسریع در روند رسیدگی به شکایات اتباع و مهاجرین خارجی از طریق کمیته حل اختلاف
  • سفرهای درمانی رایگان با اسنپ 
  • لوسمی رایج‌ترین سرطان کودکان/ ۶۵ تا ۷۰ درصد کودکان مبتلا به سرطان در ایران درمان می‌شوند
  • سفرهای درمانی رایگان با اسنپ
  • بیماران«ای‌ال‌اس» با امانت دادن تجهیزات به یکدیگر زنده‌اند
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • رایگان شدن درمان کودکان زیر هفت سال از امروز
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • ۱۰۰ کودک مبتلا به اوتیسم در نیشابور شناسایی شدند