Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- در پی شیوع موج ویروس کرونا در سراسر کشور و به‌تبع آن در استان آذربایجان شرقی تلاشی همه‌ جانبه از سوی مسئولان و مردم جهت مقابله با این بیماری فراگیر آغاز شده و تقریباً همه مردم به نحوی درگیر موضوع هستند. ۱۲ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۸ استانها آذربایجان شرقی نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از تبریز، کووید 19 چند وقتی است در مناطق مختلف کشور از جمله آذربایجان شرقی جولان می‌دهد و به عقیده کارشناسان و متخصصان پزشکی باید این بیماری را جدی گرفت  اما بررسی‌ها نشان می‌دهد هنوز خیل عظیمی از مردم آذربایجان شرقی این ویروس چموش را جدی نگرفته اند، شلوغی خیابان‌ها حکایت از این دارد اما به اعتقاد متولیان بخش سلامت کرونا مهم ترین چالش سلامت در یک قرن اخیر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اعمال محدودیت‌های شدید ترافیکی در 12 و 13 فروردین

بهروز مهدوی  فرماندار تبریز اظهار داشت: تمامی نقاط فرعی و اصلی در 12 نقطه ورودی تبریز با حضور عوامل راهنمایی و رانندگی، هلال احمر ، نیروهای انتظامی کنترل می‌شود.

وی ادامه داد: تمامی پارک‌ها، تفرجگاه‌ها و مراکز تفریحی تعطیل بوده و در اطراف پارک‌ها نیز محدودیت ترافیکی اعمال می‌شود؛ خودروهای پارک شده نیز با جرثقیل به پارکینگ انتقال خواهد یافت.

مهدوی  با بیان این‌که تمام پلاک‌های غیربومی که در سطح شهر تردد می‌کنند جریمه شده و از تردد آن‌ها جلوگیری خواهد شد، افزود: ورودی‌های تمام روستاهای شهرستان در روزهای 12 و 13 فروردین توسط دهیاران و شوراهای اسلامی روستاها کنترل خواهد شد.

اردبیل|"باشد که از خزانه غیبم دوا کنند"؛ طنین مهر رضوی در اردبیل با پخش غذای متبرک به بیماران کرونایی+فیلمتعداد بیماران مبتلا به کرونا در کرمان به 260 نفر رسیدواکنش یک نماینده به ژست های حقوق بشری آمریکا برای کمک «کروناییی» به ایران

فرماندار تبریز تاکید کرد: تمامی مناطقی که در سال‌های گذشته محل اطراق مردم در روز سیزده بدر بود، شناسایی شده و بسته خواهند بود.

مهدوی با بیان این‌که بیش از 80 درصد جمعیت تبریز رعایت می‌کنند، بیان کرد: در راستای مبارزه با ویروس کرونا از مردم درخواست می‌کنیم در روزهای 12 و 13 فروردین در خانه‌های خود بمانند.

کاهش چشمگیر پروازهای فرودگاه شهید مدنی تبریز

مدیرکل فرودگاه‌های آذربایجان شرقی اظهار داشت: تعداد پروازهای فرودگاه بین المللی شهید مدنی تبریز در بازه زمانی 25 اسفند تا 10 فروردین 99 کاهش چشمگیری داشته است. 

رامین آذری افزود: تعداد پروازهای داخلی و خارجی این فرودگاه، نسبت به مدت مشابه سال گذشته 56 درصد کاهش داشته است. 

وی افزود: تعداد مسافران نیز از 75 هزار نفر به 16 هزار نفر رسیده که با کاهش 79 درصدی روبرو است. 

مدیرکل فرودگاه‌های آذربایجان شرقی ادامه داد: کاهش پروازها در راستای پیشگیری از شیوع کرونا انجام گرفته و پس از پایان این بیماری، به حالت عادی باز خواهد گشت.

 مشارکت 500 بسیجی در اجرای طرح غربالگری شهرستان ورزقان

سرهنگ پاسدار حسن سیفی فرمانده سپاه ورزقان اظهار داشت: بعد از ابلاغ شکل گیری قرارگاه زیستی امام رضا(ع) و طبق مصوبات این قرارگاه ایستگاه پایش سلامت با همکاری بسیجیان و شبکه بهداشت و درمان شهرستان در ورودی و خروجی شهر مستقر شد.

وی ادامه داد: طرح غربالگری نیز در ورزقان با مشارکت حدود 500 نفر از بسیجیان خواهر و برادر اجرا شد که خوشبختانه 100درصد جامعه هدف مورد غربالگری قرار گرفتند،

فرمانده سپاه ورزقان بیان کرد: بسیجیان ورزقان در قالب گروه های جهادی و گردان بیت المقدس به رفع آلودگی روستاها پرداخته و در سطح شهر نیز ضدعفونی معابر با همکاری شهرداری همچنان ادامه دارد.

 وی اضافه کرد: مواد اولیه 45000 ماسک نیز تامین شده و در حال تولید است و در خصوص طرح کاهش زنجیره انتقال بیماری چهار ایستگاه کنترل ورود و خروج مسافر با همکاری هلال احمر، ناجا و سپاه در حال برگزاری است.

سیفی از عموم مردم خواست همانند روزهای گذشته نسبت به رعایت توصیه های ستاد پیشگیری از کرونا اهتمام ویژه داشته باشند تا بتوانیم این ویروس را ریشه کن کنیم.

انتهای پیام /115/ی

R7887/P/S6,47/CT7

منبع: تسنیم

کلیدواژه: آذربایجان شرقی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۳۶۹۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام محدودیت‌های ترافیکی در جاده‌های مازندران

مرکز مدیریت راه‌های کشور اعلام کرد: محدودیت‌های ترافیکی از روز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت تا روز شنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ در جاده‌های مازندران اجرا می‌شود.

تردد موتور سیکلت از ساعت ۱۲ ظهر روز چهارشنبه تا ساعت ۶ صبح روز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت از محور‌های کرج - چالوس، هراز، فیروزکوه، محور تهران - سمنان – مشهد و بالعکس ممنوع می‌باشد.

تردد موتور سیکلت‌های انتظامی و امدادی برای انجام ماموریت‌های ضروری در مسیر مجاز جریان ترافیک بلامانع خواهد بود.

وسیله نقلیه سبک

اعمال محدودیت شمال به جنوب

۱) اعمال محدودیت قطعی تردد:

- محدودیت تردد انواع وسایل نقلیه در محور کندوان از ساعت ۰۸:۳۰ الی ۲۴:۰۰ روز پنجشنبه مورخ ۱۴۰۳/۰۲/۱۳ به شرح ذیل اعلام می‌گردد:

۱) از ساعت ۰۸:۳۰ از مرزن آباد به سمت تهران انسداد به صورت کامل اعمال می‌گردد. (شمال به جنوب)

۲) از ساعت ۱۰:۳۰ ابتدای پل زنگوله (انت‌های دهانه شمالی تونل البرز به سمت چالوس) یکطرفه اعمال می‌گردد

۳) از ساعت ۲۴:۰۰ یکطرفه اتمام یافته و از پل زنگوله تا مرزن آباد مسیر دو طرفه می‌گردد.

۲) پیش بینی اعمال محدودیت در صورت پر حجم بودن ترافیک:

- محدودیت تردد انواع وسایل نقلیه در محور مذکور از ساعت ۱۰:۰۰ الی ۲۴:۰۰ روز‌های چهارشنبه و جمعه مورخ‌های ۱۴۰۳/۰۲/۱۲ و ۱۴ به شرح ذیل اعلام می‌گردد:

۱):از ساعت ۱۰:۰۰ از مرزن آباد به سمت تهران انسداد به صورت کامل اعمال می‌گردد. (شمال به جنوب)

۲) از ساعت ۱۲:۰۰ از ابتدای پل زنگوله (انتهای دهانه شمالی تونل البرز به سمت چالوس) یکطرفه اعمال می‌گردد.

۳) از ساعت ۲۴:۰۰ یکطرفه اتمام یافته و ا ز پل زنگوله تا مرزن آباد مسیر دو طرفه می‌گردد.

اعمال محدودیت جنوب به شمال

۱) اعمال محدودیت قطعی تردد:

- محدودیت تردد انواع وسایل نقلیه در محور مذکور از ساعت ۰۸:۳۰ الی ۲۴:۰۰ روز شنبه مورخ ۱۴۰۳/۰۲/۱۵ به شرح ذیل اعلام می‌گردد:

۱) از ساعت ۰۸:۳۰ از ابتدای آزادراه تهران – شمال اعمال محدودیت تردد به مقصد چالوس انجام می‌شود.

۲). از ساعت ۰۹:۳۰ از ابتدای پل زنگوله (انتهای دهانه شمالی تونل البرز به سمت چالوس) ممنوعیت اعمال می‌گردد

۳) از ساعت ۱۱:۳۰ از مرزن آباد به سمت تهران یکطرفه اعمال می‌گردد. (شمال به جنوب)

۴) از ساعت ۲۴۰۰ طرح اتمام یافته و از پل زنگوله تا مرزن آباد مسیر دو طرفه می‌گردد.

تردد از مسیر جاده قدیم کرج – چالوس تا محدوده تونل کندوان برای ساکنین و افراد محلی آزاد بوده، ولی تردد خودرو‌هایی که قصد عزیمت به چالوس در روز‌های اعمال محدودیت جنوب به شمال را دارند از ساعت ۰۷:۰۰ از میدان امیرکبیر به سمت چالوس ممنوع می‌باشد.

۲) پیش بینی اعمال محدودیت در صورت پر حجم بودن ترافیک:

- محدودیت تردد انواع وسایل نقلیه در محور مذکور از ساعت ۱۱:۰۰ الی ۲۴:۰۰ روز یکشنبه مورخ‌های ۱۴۰۳/۰۲/۱۶ به شرح ذیل اعلام می‌گردد:

۱) از ساعت ۱۱:۰۰ از ابتدای آزادراه تهران _ شمال اعمال محدودیت تردد به مقصد چالوس انجام می‌شود

۲) از ساعت ۱۲:۰۰ از ابتدای پل زنگوله (انتهای دهانه شمالی تونل البرز به سمت چالوس) ممنوعیت تردد اعمال می‌گردد.

۳) از ساعت ۱۴:۰۰ از مرزن آباد به سمت تهران یکطرفه اعمال می‌گردد. (شمال به جنوب)

۴) از ساعت ۲۴:۰۰ طرح اتمام یافته و از پل زنگوله تا مرزن آباد مسیر دو طرفه می‌گردد.

تردد از مسیر جاده قدیم کرج – چالوس تا محدوده تونل کندوان برای ساکنین و افراد محلی آزاد بوده، ولی تردد خودرو‌هایی که قصد عزیمت به چالوس در روز‌های اعمال محدودیت جنوب به شمال را دارند از ساعت ۰۸:۰۰ از میدان امیرکبیر به سمت چالوس ممنوع می‌باشد.

ب) محور هراز:

۱- در صورت افزایش حجم ترافیک و صلاحدید مامورین پلیس راه محدودیت یکطرفه مقطعی از روز چهارشنبه تاریخ ۱۴۰۳/۰۲/۱۲ الی روز شنبه تاریخ ۱۴۰۳/۰۲/۱۵ به صورت رفت و برگشت از محدوده پلور تا پلیس راه لاریجان و بالعکس انجام خواهد شد

وسیله نقلیه سنگین (بروزرسانی: ۱۴:۱۳:۵۴، ۱۴۰۳/۲/۱۱)
۱- محور کندوان: تردد انواع تریلر، کامیون و کامیونت از محور کرج – چالوس و بالعکس کماکان ممنوع می‌باشد.

۲- محور هراز:

الف) تردد کلیه تریلر‌ها از محور هراز کماکان ممنوع می‌باشد.

ب) تردد انواع کامیون‌ها وکامیونت‌ها به استثنای حاملین مواد سوختی و فاسد شدنی از ساعت ۰۶:۰۰ روز چهارشنبه تاریخ ۱۴۰۳/۰۲/۱۲ الی ساعت ۰۲:۰۰ بامداد روز یکشنبه تاریخ ۱۴۰۳/۰۲/۱۶ از رودهن به آمل و بالعکس ممنوع می‌باشد.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • کاهش ۱۶ درصدی سرقت‌ها در آذربایجان شرقی
  • اطلاعیه قطعی آب شهرک خاوران تبریز
  • برنامه اقدام مشترک برای رونق باغ‌موزه دفاع مقدس تبریز تدوین شود
  • آغاز محدودیت‌های ترافیکی ۵ روزه در جاده‌های شمال
  • نواخته شدن زنگ سپاس معلم در تبریز
  • اعمال محدودیت ترافیکی در تقاطع محور باغیک_تفرش
  • اعلام محدودیت‌های ترافیکی در مازندران
  • اعلام محدودیت‌های ترافیکی در جاده‌های مازندران
  • بهره‌برداری از ۸۰ درصد پروژه‌های آموزشی تبریز
  • حضور اسکواش باز البرزی در اردوی تیم ملی دختران جوان و نوجوان