Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسؤول کانون فرهنگی جوادالائمه(ع) گفت: کانون فرهنگی جوادالائمه(ع) از ابتدای شیوع ویروس کرونا در استان، به‌صورت خودجوش پویش‌های مختلفی را جهت مبارزه با این ویروس انجام داده است تا بتواند گام‌های مثبتی جهت ریشه‌کن کردن آن بردارد.

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، علی رحیمی، مسؤول کانون فرهنگی جوادالائمه(ع) در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس در قزوین در رابطه با خدماتی که این کانون در زمینهٔ مقابله با بیماری کرونا انجام داده است، گفت: کانون فرهنگی جوادالائمه(ع) از زمانی‌که ویروس کرونا در جامعه شیوع پیدا کرد، بر حسب وظیفهٔ انسانی اقدام به راه‌اندازی پویش‌های مردمی مختلف جهت مقابله با این بیماری نموده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: نخستین پویشی که توسط کانون جوادالائمه(ع) راه‌اندازی شد، پویش مردمی مسجد خدمت‌گزار بود که در این طرح جهت رفاه حال سالمندان و جانبازان محلهٔ جنوب شهر، خریدهای ضروری آنان انجام شده و به‌صورت رایگان درب منزل آن‌ها تحویل می‌شود.

این مسؤول ادامه داد: از دیگر پویش‌هایی که انجام شد، تهیه و توزیع ماسک رایگان توسط جوانان و بانوان مسجدی بود که در این پویش، تعداد 4 هزار ماسک تهیه و توزیع رایگان شد و این کار هم‌چنان ادامه دارد.

وی اظهار کرد: فعالیت دیگری که از ابتدای شیوع ویروس کرونا در جامعه توسط کانون جوادالائمه(ع) آغاز شد، بحث ضدعفونی کردن مساجد، معابر و خیابان‌ها بود که از اسفندماه آغاز شد و هم‌چنان ادامه دارد.

رحیمی عنوان کرد: بزرگان و علما در چنین شرایطی سفارش به قرائت فراوان حدیث کساء و زیارت عاشورا دارند که در این زمینه نیز پویشی راه‌اندازی کردیم که هر کس تمایل دارد در آن ثبت‌نام می‌کند؛ این پویش نیز با استقبال بی‌نظیری مواجه شد.

وی خاطرنشان کرد: هم‌چنین طبق فرمایشات مقام معظم رهبری، دعا و توسل و قرائت دعای هفتم صحیفهٔ سجادیه برای رفع بلا توصیه شده است که این سفارش نیز در قالب راه‌اندازی یک پویش اجرا و انجام شد.

مسؤول کانون فرهنگی جوادالائمه(ع) در ادامه بیان کرد: خدمت دیگری که از سوی کانون به هم‌وطنان عزیز ارائه شد، تهیه و توزیع 80 بستهٔ مواد غذایی شامل برنج، رب گوجه‌فرنگی، روغن، ماکارونی، سویا و اقلام مصرفی مورد نیاز خانوار جهت پخت‌وپز برای نیازمندان منطقهٔ جنوب شهر بود که به همت خیرین در شب مبعث پیامبر اعظم(ص) انجام شد؛ هم‌چنین همین تعداد بستهٔ بهداشتی شامل ماسک، دستکش، محلول و ژل ضدعفونی‌کننده نیز میان خانواده‌های بی‌بضاعت توزیع شد.

وی اضافه کرد: یکی از طرح‌های دیگری که در شب میلاد امام‌حسین(ع) انجام شد توزیع بیش از 4 هزار ماسک در منطقهٔ راه‌آهن بود که میان 1 هزار و 300 خانواده به‌صورت رایگان توزیع شد و همراه این توزیع، انجام تب‌سنجی و ضدعفونی درب منازل نیز انجام شد؛ این خدمت به نیت خادم‌الحسین مرحوم سعید خورشیدی انجام شد که امیدواریم روح ایشان شاد و قرین رحمت الهی باشد.

رحیمی تأکید کرد: طرح دیگری که توسط کانون جوادالائمه(ع) طی روزهای اخیر اجرا شد، توزیع مواد ضدعفونی‌کنندهٔ سطوح بود که در روز میلاد حضرت‌ابوالفضل(ع) انجام شد که در این طرح میزان 1 هزار لیتر مواد ضدعفونی‌کنندهٔ سطوح به‌صورت رایگان در منطقهٔ راه‌آهن در میان همهٔ خانوارها توزیع شد.

وی در ادامه افزود: امروز نیز قرار است به‌صورت خودجوش بحث ضدعفونی معابر و خودروهای عبوری که از منطقهٔ جنوب شهر خارج می‌شوند به‌صورت رایگان انجام شود و نیز میان این خودروها مواد ضدعفونی‌کننده به‌صورت رایگان توزیع شود.

این مسؤول در پایان عنوان کرد: مجموعهٔ ما از ابتدا جهت مقابله با این ویروس منحوس پای‌کار بوده و هم‌چنان نیز در خدمت هم‌وطنان عزیز هستیم تا بتوانیم گامی در جهت ریشه‌کن کردن این بیماری برداریم، از مردم عزیز و فهیم کشور نیز تقاضا داریم ضمن رعایت موارد بهداشتی، به پویش در خانه ماندن بپیوندند و این ویروس را جدی بگیرند تا همه با هم بتوانیم به‌زودی این بیماری را از کشور ریشه‌کن کنیم.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: کانون قزوین ویروس کرونا کرونا کانون فرهنگی جوادالائمه ع کانون جوادالائمه صورت رایگان ضدعفونی کننده راه اندازی انجام شد جنوب شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۳۷۳۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجلیل از ۱۰۰۰ پاکبان کرمانشاه در جشن «خداقوت کارگر»

ایسنا/کرمانشاه جشن خداقوت کارگر با تجلیل از ۱۰۰۰ پاکبان کرمانشاه، امروز(۱۶ اردیبهشت) به همت خادمیاران رضوی و شهرداری کرمانشاه برگزار شد.

محمدجعفر امامیان، مدیر کانون‌های خدمت رضوی استان کرمانشاه در این مراسم، با تبریک روز کارگر، اظهار کرد: کارگران در خط مقدم جبهه اقتصادی قرار دارند و به فرموده مقام معظم رهبری اگر حال کارگران جامعه خوب باشد، حال نیمی از مردم جامعه خوب خواهد بود.

مدیر کانون های خدمت رضوی استان کرمانشاه اضافه کرد: با توجه به نقش محوری کارگران در اقتصاد کشور، مسئولان باید به امورات کارگران رسیدگی بیشتری داشته باشند.

وی تصریح کرد: در دین اسلام نگاه ویژه ای به کارگران وجود دارد و در احادیث نقل شده از پیامبر گرامی اسلام و اهل‌بیت (ع) می‌بینیم که فرموده‌اند کار در جامعه اسلامی یک افتخار و منشا عزت است، از این‌رو در فرهنگ اسلامی کارگر یک جایگاه خاص دارد.

وی ابراز امیدواری کرد، این نوع برنامه‌ها بهانه‌ای برای تقدیر از جامعه کارگری، طرح مشکلات این قشر و فتح بابی برای حل مشکلات این قشر زحمتکش باشد.

نادر نوروزی شهردار کرمانشاه هم در این مراسم با بیان اینکه پیگیر بهبود وضعیت معیشت نیروهای شهرداری هستیم، به آن‌ها اطمینان خاطر داد پیگیر حل مشکلاتشان باشد.

در این مراسم از پاکبانان کرمانشاه تجلیل شد و هشت نفر آن‌ها به همت آستان قدس رضوی و شهرداری کرمانشاه سفر به مشهد مقدس را هدیه گرفتند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • برگزاری ۴۰ عنوان برنامه هم‌زمان با دهه مبارک کرامت در استان مرکزی
  • معلمان خادم‌یار رضوی در اردبیل تجلیل شدند
  • ۶۰ عنوان برنامه دهه کرامت در اردبیل برگزار می‌شود
  • ۶۰ عنوان برنامه دهه کرامت در اردبیل برگزار می شود
  • پویش «با انرژی» و اهداء جوایز نفیس به صرفه جویان در برق در مازندران
  • تجلیل از ۱۰۰۰ پاکبان کرمانشاه در جشن «خداقوت کارگر»
  • کارگاه آموزشی کارآفرینی و اشتغال «همت در مسجد» در بندرعباس برگزار شد
  • دبیرکل سازمان جهانی بهداشت: تفاهم‌نامه‌ مقابله با همه‌گیری‌های آینده باید امضا شود
  • کانون‌های مساجد ظرفیت مؤثری برای غنی‌سازی اوقات فراغت هستند
  • اجرای برنامه‌های دهه کرامت بویین میاندشت با مشارکت مردم