Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-27@01:17:40 GMT

رئیس اتاق اصناف اصفهان: همواره یک‌گام جلوتر حرکت کردیم

تاریخ انتشار: ۱۲ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۳۷۴۸۸

رئیس اتاق اصناف اصفهان: همواره یک‌گام جلوتر حرکت کردیم

رئیس اتاق اصناف اصفهان گفت: در مقابله با شیوع ویروس کرونا همواره یک گام جلوتر از کشور حرکت کردیم و جایی برای ایراد گرفتن نیست. ۱۲ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۲ استانها اصفهان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، انتشار ویروس کرونا علاوه بر تاثیر گذاشتن بر روی زندگی افراد، زندگی اصناف را هم تحت‌تاثیر قرار داده است، پس دولتمردان برای حفظ سلامتی مردم تصمیم گرفتند که تغییراتی را در نحوه خدمات‌رسانی اصناف بوجود آورند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ازجمله این تصمیمات در خصوص صنف رستوران داران و فست‌فودها است که این روزها فقط از طریق "بیرون‌بر" دادن غذاها خدمت‌رسانی می‌کنند تا از این طریق هم مردم بتوانند همچنان از غذا‌های آنها استفاده کنند و هم قوانین و مقررات مرتبط را رعایت کنند.

حال زمانی که با وجود محدود شدن همچنان خدمات به شهروندان ارائه می‌شود، وظیفه مردم و مشتریان در این زمینه چیست؟ مسلم است که آنها وظیفه دارند از تجمع در اطراف رستوران‌ها و فست‌فودها خودداری کنند، این همان قانون فاصله گرفتن، به منظور قطع زنجیره انتقال هست که این روزها بسیار بر روی آن تاکید می‌شود.

این روزها از گوشه و کنار شنیده می‌شود که تا پاسی از شب جوانان و خانواده‌ها برای گرفتن غذا، البته به صورت بیرون‌بر اطراف رستوران‌ها تجمع می‌کنند.

اصفهان یک گام جلوتر از کشور است

رئیس اتاق اصناف اصفهان دراین خصوص اظهار داشت: براساس قوانین رستوران‌ها و فست‌فودها فقط می‌توانند غذای بیرون‌بر به مشتریان خود بفروشند. این گروه برای تامین خوراکی و موادغذایی همشهریان فعالیت کرده و زمان خاصی برای فعالیت آنها در نظر گرفته نشده است.

رسول جهانگیری افزود: اصفهان یک گام جلوتر از کشور است. اگر دستورالعملی که ابلاغ شده را ببینید، در سایر شهرهای کشور 50 درصد صنوف فعالیت می‌کنند. به عنوان مثال در این دستورالعمل آماده است که واحدهای صنفی خدمات خودرویی مانند صافکاری، نقاشی و ... می‌توانند فعالیت کنند ولی در اصفهان به علت شرایط قرمز این گروه‌ها فعالیت نمی‌کنند.

وی بیان کرد: فعالیت فست‌فودها آن هم به صورت "بیرون‌بر" دیگر جز حداقل ها محسوب می‌شود‌. در اصفهان جایی برای ایراد گرفتن وجود ندارد‌.

رئیس اتاق اصناف اصفهان گفت: ما اگر بخواهیم مصوبه کشوری را اجرا کنیم باید 50 درصد کسبه باز شوند. به هیچ عنوان خانواده‌ها به فست فودها نمی‌روند و اصلا موردی به ما گزارش نشده است.

در صورت مشاهده تخلف تا انتهای وجود ویروس مغازه پلمب می‌شود

رئیس اتحادیه اغذیه و ساندویچ‌فروشان استان اصفهان با اشاره به قوانین ویژه روزهای انتشار ویروس کرونا اظهار داشت: در این روزها مشتریان مجاز به ورود به داخل مغازه نیستند و ورودی‌ها باید بسته شود و فقط سفارش بیرون‌بر گرفته می‌شود‌.

سید مصطفی موسوی افزود: در این روزها ساعت مشخصی برای خدمات‌رسانی وجود ندارد و محدودیت زمانی برداشته شده است اما در صورت مشاهده تخلف تا انتهای وجود ویروس مغازه پلپ می‌شود.

اقدام جهادی هیئت پیروان حضرت مهدی (عج) شمس‌آباد اصفهان/ تهیه و توزیع آب‌میوه‌های طبیعی برای بیماران کرونایی+فیلمتعداد بیماران مبتلا به کرونا در کرمان به 260 نفر رسیدرعایت اصول بهداشتی هنگام خرید در روزهای مقابله با کرونا+فیلم

وی در خصوص شلوغی در بیرون از مغازه‌ها گفت: موردی گزارش نشده است و گروهی که فعالیت می‌کنند فقط در حد پرداخت حقوق کارگران فروش می‌کنند. چنانچه موردی مشاهده شود حتما تذکر داده و در این خصوص اقدام می‌شود.

انتهای پیام/163/ی

R41346/P/S6,51/CT7

منبع: تسنیم

کلیدواژه: رئیس اتاق اصناف اصفهان یک گام جلوتر فست فودها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۳۷۴۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آماده گسترش روابط با ایران و اصفهان هستیم

سفیر ازبکستان در ایران گفت: آماده برقراری ارتباط و گسترش روابط با جمهوری اسلامی ایران و استان اصفهان هستیم. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، فرید الدین نصریوف، سفیر ازبکستان در جمهوری اسلامی ایران در دیدار با استاندار اصفهان گفت: اصفهان نخستین شهر ایران نیست که از آن بازدید می‌کنم اما علاقه من به اصفهان زیبا هیچ‌گاه از قلبم بیرون نخواهد رفت.

وی ادامه داد: روز گذشته بازدید و گفت‌وگوی خوبی در اتاق بازرگانی اصفهان داشتم و با تولیدکنندگان بزرگ اصفهان آشنا و متوجه شدم که تمایل دارند با ازبکستان همکاری و تعامل داشته باشند.

سفیر ازبکستان در جمهوری اسلامی ایران بیان کرد: سال گذشته مبادلات کالایی میان ازبکستان و ایران بیش از 500 میلیون دلار بوده است، اما با تعامل رؤسای جمهور دو کشور برنامه‌ریزی شده تا این رقم به بیش از یک میلیارد دلار برسد. امیدواریم در این تعاملات اصفهان نقش‌آفرینی مؤثری داشته باشد.

وی ادامه داد: اولویت ما این است که کنفرانس ویدویی با حضور تولیدکنندگان اصفهان و ازبکستان برگزار کنیم و من رابط این تعامل خواهم بود. امیدوارم همکاری میان دو کشور با محوریت اصفهان روز به روز بیشتر شود و ما در راستای ایجاد این همکاری تلاش خواهیم کرد.

سفیر ازبکستان در جمهوری اسلامی ایران گفت: آمادگی برقراری ارتباط و گسترش روابط با جمهوری اسلامی ایران و استان اصفهان هستیم.

بیمارستان‌های اصفهان ما میزبان گردشگران سلامت

استاندار اصفهان نیز در این دیدار گفت: امیدوارم با توجه به اراده رؤسای جمهور دو کشور بر مبنای گسترش ارتباطات و تعاملات بتوانیم روزهای درخشانی را نسبت به گذشته رقم بزنیم.

سیدرضا مرتضوی با اشاره به اینکه استان اصفهان یکی از مهمترین استان‌های ایران اسلامی است، ادامه داد: این استان در بسیاری از حوزه‌های صنعتی، تولیدی و اقتصادی رتبه نخست کشور را دارد.

مرتضوی با بیان اینکه اصفهان مهد فرهنگ و هنر است، تصریح کرد: این استان مهد بسیاری از هنرهای اصیل ایرانی است و هنرمندان متعددی در اصفهان زندگی می‌کنند؛ همچنین هنر صنایع دستی اصفهان در کشور و جهان زبانزد است.

وی گفت: در حوزه علم و فناوری نیز دانشگاه‌های معتبری در اصفهان مستقر هستند، همچنین شهرک‌ علمی و تحقیقاتی اصفهان و سایر شهرک‌های صنعتی و تولیدی اصفهان ظرفیت‌های بسیار خوبی را در حوزه علم و فناوری دارند.

استاندار اصفهان خاطرنشان کرد: استان اصفهان در حوزه درمان و پزشکی نیز جایگاه ویژه‌ای دارد، به نحوی که بیمارستان‌های ما میزبان گردشگران سلامت هستند. همچنین استان اصفهان می‌تواند نقش ویژه‌ای در تعاملات میان دو کشور که مورد تأکید رؤسای جمهور ایران و ازبکستان است ایفا کند.

وی ادامه داد: در حال حاضر ما در رتبه هجدهم تعاملات بین‌المللی و تجاری کشور ازبکستان هستیم که لازم است با تعاملات بیشتر زمینه گسترش همکاری‌ها به خوبی شکل بگیرد. فراهم کردن زمینه همکاری اتاق بازرگانی ازبکستان با اتاق بازرگانی اصفهان می‌تواند شرایط مناسبی را جهت گسترش ارتباطات و تعاملات ایجاد کند‌.

مرتضوی خاطرنشان کرد: هفته آینده اصفهان میزبان رؤسای اتاق های بازرگانی کشورهای آسیایی است از این رو زمینه مناسبی جهت ایجاد روابط و تعاملات تجاری و اقتصادی فراهم خواهد شد و این موضوع مورد تأکید ما است.

انتهای پیام/163

دیگر خبرها

  • انتقاد تند اتاق اصناف به تعطیلی پنجشنبه‌ها؛ خودتحریمی بزرگ در کمین ایران
  • ۳ واحد صنفی متخلف در ورامین پلمپ شد
  • خلیل آباد کمترین واحد صنفی بدون مجوز را دارد
  • خلیل آباد کمترین واحد صنفی بدون پروانه را دارد
  • اصفهان دهم اردیبهشت میزبان اجلاس مجمع گفتگوی همکاری آسیا (ACD)
  • نشست خبری اتاق بازرگانی اصفهان
  • ۷ جراحی موفق و رایگان مغز در اصفهان
  • آماده گسترش روابط با ایران و اصفهان هستیم
  • اخلاص امام راحل(ره) بزرگ‌ترین پشتوانه کمیته امداد است
  • تشدید نظارتهای صنفی درچهارمحال و بختیاری