Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ورزش 3»
2024-04-27@00:38:40 GMT

دلایل بازگشت دبیرکل پس از غیبت 6 ساله

تاریخ انتشار: ۱۲ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۳۸۹۰۰

دلایل بازگشت دبیرکل پس از غیبت 6 ساله

دو چالش سخت پیش روی فدراسیون فوتبال قطعا مهم ترین دلیل برای انتخاب مهدی محمدنبی بود تا وی به عنوان تنها نفر اجرایی فدراسیون و با استفاده از تجربیات قبل خود، آنها را به سلامت رد کند. 

به گزارش "ورزش سه"، قطعا اولین تصمیم مهم فوتبالی ها در سال جدید، ظهر روز دهم فروردین گرفته شد و طی انتخابی غافلگیرکننده دبیرکل سابق فدراسیون فوتبال باز هم به مسند قدیمی خود بازگشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مهدی محمدنبی که در دوره قبلی حضور خود، پیش از آغاز بازی های جام ملت های آسیا در استرالیا از پست دبیرکلی کنار رفت از جمله معدود مدیرانی بود که نظر مثبت کارلوس کی روش، سرمربی سابق تیم ملی را همراه خود داشت. 

 

هر آنچه که بود پس از علیرضا اسدی، محمدرضا ساکت و ابراهیم شکوری، شش سال پس از همکاری قبلی، باز هم نبی به میز دبیرکلی فدراسیون فوتبال رسید. حضوری که البته با توجه به جایگاه وی در هیات مدیره باشگاه پرسپولیس، عجیب و البته غافلگیرکننده بود اما با نگاهی به چالش ها و مسئله های سخت فدراسیون فوتبال که رئیسی را بالای سر خود نمی بیند، نیاز به مدیری باتجربه بود تا بتواند روزهای سخت پیش رو را پشت سر بگذارد و بهاروند نیز به همین دلیل به سراغ نبی رفت. 

 

حالا نفر اجرایی فدراسیون فوتبال باید دو اتفاق بزرگ و البته طاقت فرسا را پشت سر بگذارد. برگزاری انتخابات فدراسیون فوتبال و تعیین رئیس فدراسیون یکی از این دو چالش سخت پیش رو است که مهدی محمدنبی باید آن را با کمترین ایراد برگزار کند. او باید کنترل مجمع را در دست بگیرد و با هدایت درست مراسم نام رئیس جدید فدراسیون فوتبال را از قوطی دربیاورد. 

 

اما نکته مهم درباره مسئولیت های مهم پیش روی نبی باید به اصلاح اساسنامه فدراسیون فوتبال اشاره کرد. موضوعی که پیش نیاز انتخابات است چرا که فیفا روی آن دست گذاشته است و در صورتی که اساسنامه تغییری نکند اما انتخابات برگزار شود به احتمال زیاد تعلیق فوتبال ایران را از سوی فیفا به دنبال خواهد داشت و با این حساب این موضوع ابدا شوخی بردار نیست و به همین دلیل نبی باید زودتر از زمانی که برای شروع کارها در نظر گرفته بود دست به کار شود و شرایط را هر چه سریعتر برای اصلاح اساسنامه و به دنبال آن انتخابات فدراسیون فوتبال آماده کند. 

 

در کنار این دو موضوع حیاتی برای فوتبال ایران باید به فقر مالی خزانه فدراسیون نیز اشاره کرد. چند پرونده باز مالی و بدهی های حول فدراسیون، چالش هایی سخت برای دبیرکل جدید خواهد بود تا با استفاده از تجربیات مشابه در گذشته آنها را به سلامت رد کند.

مهدی محمدنبی

منبع: ورزش 3

کلیدواژه: مهدی محمدنبی فدراسیون فوتبال مهدی محمدنبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۳۸۹۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اثرگذاری مثبت مرد پرتغالی 8 ساله سپاهان (عکس)

به گزارش "ورزش سه"، هفته ۲۹ فصل گذشته شبی خاص در اصفهان بود، سپاهان در نقش‌جهان با ۵ گل پیکان را شکست داده بود و در میان شادی هواداران اصفهانی میگوئل تکسیرا با لبخند همیشگی خود از هواداران سپاهان خداحافظی کرد تا به کادر فرهاد مجیدی در اتحاد کلبا اضافه شود. هر چند باشگاه سپاهان در اول تیرماه رسما جدایی تکسیرا از سپاهان را اعلام کرد، اما ورزش سه چهل روز پیش از این اعلام رسمی خبر جدایی تکسیرا از سپاهان را منتشر کرده بود.

تکسیرا که پیش از حضور در سپاهان در تیم‌های تراکتور و ذوب آهن دستیار امیر قلعه‌نویی بود، در پنج سال حضور خود در کادر فنی سپاهان با امیر قلعه‌نویی، محرم نویدکیا و ژوزه مورایس همکاری کرد تا تبدیل به عضو ثابت کادر فنی سپاهان شود.

حضور مداوم تکسیرا در سپاهان و همکاری با سه سرمربی او را تبدیل به مغز متفکر نیمکت سپاهان کرده بود و نبود او روی نیمکت این تیم از زمستان سال گذشته که نتایج عجیب و دور از انتظار سپاهان آغاز شد، به شدت احساس می‌شد.

پس از جدایی فرهاد مجیدی از اتحاد کلبا، تکسیرا نیز از این تیم جدا شد و در آخرین روز‌های فروردین و پیش از دیدار سپاهان و ذوب آهن به تیم سابق خود بازگشت.

پس از بازگشت تکسیرا به سپاهان این تیم در دو دیدار خود مقابل ذوب آهن و ملوان به برتری رسیده تا به میزان زیادی از روز‌های بد و عجیب خود فاصله بگیرد. تکسیرا که ۸ سال در فوتبال ایران حضور داشته، شناخت خوبی از تیم‌های ایرانی دارد و به نظر می‌رسد بازگشت دوباره او به سپاهان تاثیر مثبتی بر روند تاکتیکی این تیم داشته است.

دیگر خبرها

  • بازگشت نیازمند پس از غیبت در ۲+۵ مسابقه
  • رسمى: بازگشت حسن يزدانى به تشک کشتی(عکس)
  • بازگشت آخرین پادشاه مصر پس از ۷۲ سال غیبت (+عکس)
  • (ویدئو) بازگشت آخرین پادشاه مصر پس از ۷۲ سال غیبت
  • (ویدئو) بازگشت پادشاه سابق مصر پس از ۷۲ سال غیبت
  • عکس| ستاره سابق تیم ملی دبیرکل فدراسیون شد
  • واکنش رئیس فدراسیون والیبال به غیبت موسوی و غفور در تیم ملی
  • ستاره سابق تیم ملی رسماً دبیرکل فدراسیون شد
  • اثرگذاری مثبت مرد پرتغالی 8 ساله سپاهان (عکس)
  • دبیرکل فدراسیون کبدی مشخص شد