Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-26@19:07:33 GMT

جمهوری اسلامی الگوی ارتباط محکم مردم و حکومت در جهان

تاریخ انتشار: ۱۲ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۳۹۰۰۰

جمهوری اسلامی الگوی ارتباط محکم مردم و حکومت در جهان

حضور ملت ایران در همه‌پرسی ۱۲ فروردین ۱۳۵۸ خورشیدی بی‌سابقه بود؛ روزی که مردم به پای صندوق‌های رأی رفتند و با وحدت و یکپارچگی بی‌نظیر خود به تثبیت جمهوری اسلامی مُهر تایید زدند تا این روز سرآغازی برای حکومت مردمی شود. ۱۲ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۸ استانها آذربایجان شرقی نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از تبریز، برگزاری همه پرسی حکومت جمهوری اسلامی در روزهای دهم و یازدهم فروردین 1358 و اعلام نتیجه همه پرسی و رأی «آری» مردم به جمهوری اسلامی در دوازدهم فروردین سرآغاز پیروزی مستضعفان بر مستکبران و حیات دوباره اسلام و روز تثبیت انقلاب اسلامی بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در سپیده دم 12 فروردین خورشید عشق به اسلام، قرآن و ولایت در بسترگاه فجر امید و آزادی پرتوافشانی کرد و خونی تازه در رگ‌های خشکیده جهان اسلام جاری شد و جانی دوباره بر پیکره اسلام بخشید و نویدبخش پگاه پیروزی و غلبه حق بر باطل گشت.

این روز، نماد ظهور حکومتی از جنس عشق و عدل و نشر هوایی دلپذیر برای ساخت و آبادانی در ایران و زایشی نو در تقوم چهار فصل این کشور است.

واژگان (جمهوری اسلامی، آری) طعم آرمان‌های استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی را به معنی واقعی به کام مردم شیرین کرد و نهال جمهوری اسلامی در این روز تاریخی جوانه زد.

آرمان‌هایی که حال با گذشت 41 سال از آن روز، همچنان در دل‌های انقلابیون و جوانان انقلابی نسل‌های بعد این سرزمین می‌تپد.

12 فروردین سرآغاز حاکمیت مردم بر سرنوشت خویش است

محمدرضا پورمحمدی استاندار آذربایجان شرقی در پیامی به مناسبت 12 فروردین، روز جمهوری اسلامی اعلام کرد: ایران اسلامی و مردم سرافراز آن همواره در برهه‌های حساس، بینش و بصیرت کم نظیر خود را نشان داده و برای توسعه و پیشرفت کشور، تصمیم‌های بزرگ و اثرگذار گرفته‌اند، یکی از این روزهای افتخارآفرین، دوازده فروردین سال 1358 است که مردم فهیم ایران اسلامی پس از سال‌ها مبارزه بر ضد طاغوت و پیروزی انقلاب اسلامی، به پای صندوق‌ها رفتند و با رأی "آری" خود، استقرار پایه‌های مردم سالاری دینی و تجلی حق تعیین سرنوشت را به دنیا نشان دادند.

امروز نیز کشور ما در موقعیت حساس دیگری قرار گرفته و با بیماری عالمگیر کرونا مبارزه می‌کند. در این راه نیز مردم بزرگترین نقش را ایفا می‌کنند و مسئولان را در راه مبارزه و پیشگیری این بیماری به شایستگی همراهی می‌نمایند زیرا بدون حضور مردم طرح‌های اجرا شده به موفقیت نخواهند انجامید.

اینجانب ضمن تبریک 12 فروردین روز جمهوری اسلامی، از تمام سازمان‌ها و نهادهای مسئول که در خط مقدم مبارزه با این بیماری قرار دارند و همچنین از اصحاب رسانه، سازمان‌های مردم نهاد و خیران به خاطر همراهی خوبشان قدردانی می‌کنم و از مردم عزیز استان می‌خواهم تا برای قطع زنجیره انتقال بیماری کرونا، در روزهای آتی نیز در خانه بمانند.

12 فروردین  سالروز به کرسی‌نشاندن مردم سالاری دینی است

روح‌الله متفکر آزاد، منتخب مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی نیز با اشاره به 12 فروردین ماه روز جمهوری اسلامی ایران، اظهار داشت: 12 فروردین ماه سالروز به کرسی‌نشاندن مردم سالاری دینی است.

وی افزود: مردم ایران بعد از انقلاب اسلامی مدل جدید حکمرانی و مردم‌سالاری را در دنیا نهادینه کردند. نظامات مردم پایه در جهان به هیچ طرفی وابسته نبوده و مولفه‌های قدرتی خود را از جانب دیگر قدرت‌ها کسب نمی‌کنند. علاوه بر آن نگاه حکمرانی چنین نظام‌هایی بر پایه سلطنت نیست.

خضریان:جمهوری اسلامی نظام سکولار جهانی را به چالش کشیده است/مردم سالاری دینی در ایران صوری نیستگزارش| همه‌چیز درباره رفراندوم 12 فروردین؛ از حمله به ستاد انتخابات تا رای بازماندگان پهلوی به "جمهوری اسلامی"بیانیه سپاه به‌مناسبت یوم‌الله 12 فروردین|کوچکترین خطای دشمنان علیه جمهوری اسلامی آخرین خطای آنان است

منتخب مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس در ادامه خاطر نشان کرد: دوام و قوام چنین حکومت‌هایی مسلتزم حمایت و حضور مردم در صحنه است، در سرد و گرم روزگار، مردم ،پشتیبان چنین نظاماتی هستند. جمهوری اسلامی مفتخر است که از جمله نظام‌های مردم پایه است در عین حال اگر بخواهد استحکام قدرت خود را ادامه دهد ارتباط محکم اجتماعی سیاسی فرهنگی و اقتصادی خود را بین مردم تحکیم بخشد به عبارت صحیح فاصله بین مردم و حاکمیت اتفاق نیافتد.

متفکر آزاد ادامه داد: نگاهمان بر این است که ارتباط محکم با مردم مدل حکومتی جمهوری اسلامی را در جهان به نمایش خواهد گذاشت. ان شاالله با رفع مشکلات و موانع پیش‌روی پیشرفت کشور، آینده درخشانی برای نظام اسلامی و ملت ایران ترسیم کنیم.

انتهای پیام/115/ ت

R7887/P/S6,47/CT7

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مردم سالاری دینی جمهوری اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۳۹۰۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قم میزبان اجلاسیه سراسری روسای شوراهای اسلامی می‌شود

رئیس شورای شهر قم گفت: شورای اسلامی شهر قم، ۲۶ و ۲۷ اردیبهشت، میزبان اجلاس رؤسای شورای استان‌ها خواهد بود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، محسن محرری امروز در نشست خبری رؤسای کمیسیون‌های تخصصی شورای اسلامی شهر قم در آستانه روز شوراها که در سالن رضوان شهرداری قم برگزار شد، اظهار داشت: شورای اسلامی شهر قم در شش دوره فعال با ترکیب نیروهای متعهد، انقلابی و متخصص در راستای رضایت شهروندان تلاش کرده تا عملکرد شایسته‌ای داشته باشد. 

وی ارتباط بیشتر با رسانه‌ها و مردم را رویکرد شورای اسلامی شهر دانست و افزود: تلاش شده است تا در عرصه‌های مختلفی چون مساجد، مجامع عمومی، مجالس و هیئت‌ها و همچنین ملاقات‌های مردمی این ارتباط چهره به چهره حفظ شود و اعضای شورا نیز متعهد و موظف به ارتباط با رسانه‌ها هستند.  

رئیس شورای اسلامی شهر قم با تأکید بر اینکه نگاه برنامه‌ای در شورا اسلامی شهر حاکم است، تصریح کرد: دقت در تنظیم بودجه به‌طوری بوده که بودجه با رعایت روند رشد منطقی تعرفه که از تورم عقب نماند و فشاری هم به مردم وارد نشود و در این سال‌ها عملکرد بودجه منطبق با بودجه مصوب است.  

وی طرح‌های نیمه‌تمام را از اولویت‌های شورای اسلامی شهر دانست و تأکید کرد: تعدادی از پروژه‌های نیمه‌تمام در هسته مرکزی شهر تکمیل و در اختیار شهروندان قرار گرفته است.

محرری با بیان اینکه توازن در مناطق از هدف‌های مهم است، گفت: توازن درآمد و توزیع بودجه در مناطق شهری متناسب با نیاز هر محله با توجه به درآمد کلی شهرداری به شکل مناسب و متوازن انجام می‌شود.

 رئیس شورای اسلامی شهر قم با اشاره به اینکه 124 جلسه رسمی در دوره ششم برگزار شده است، عنوان کرد: در طول این مدت 820 مورد لوایح و 78 طرح مورد بررسی قرار گرفته است.  

وی از برگزاری هفتاد و یکمین اجلاسیه مشورتی روسای شوراهای اسلامی شهر مراکز شهرها در ایام دهه کرامت خبر داد و گفت: شورای اسلامی شهر قم، 26 و 27 اردیبهشت، میزبان اجلاس رؤسای شورای استان‌ها خواهد بود.

انتهای پیام/

  

دیگر خبرها

  • مأموریت ویژه جامعه قرآنی ارتقای ظرفیت‌های معنوی کشور است
  • عملیات وعده صادق سیلی محکم مظلومان جهان بر چهره صهیونیست بود
  • سرمایه معنوی جمهوری اسلامی در این منطقه بی‌بدیل از جهان، رو به فزونی است
  • عملیات وعده صادق موجب شادی عدالت‌خواهان جهان شد
  • سفر مهم دبیر شورای عالی امنیت ملی به روسیه/پنج پیشنهاد ایران برای تقویت امنیت اطلاعات در جهان
  • حزب‌الله لبنان: پاسخ محکم ایران نشان داد اسرائیل بسیار ضعیف است
  • قم میزبان اجلاسیه سراسری روسای شوراهای اسلامی می‌شود
  • پنج پیشنهاد ایران برای تقویت امنیت اطلاعات در جهان
  • کابل: از مبارزه حق طلبانه مردم فلسطین حمایت می‌کنیم
  • تثبیت موقعیت ایران پس از عملیات وعده صادق