Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیرکل کمیسیون ملی آیسسکو در جمهوری اسلامی ایران، مهم‌ترین اقدامات این سازمان را برای کمک به کشورهای عضو جهت تداوم آموزش و جلوگیری از انتشار ویروس کرونا تشریح کرد.

به گزارش گروه آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، غلامرضا کریمی دبیرکل کمیسیون ملی آیسسکو در جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی جهان اسلام (آیسسکو) همگام با سایر سازمان‌های بین المللی و در هماهنگی با توصیه‌های سازمان بهداشت جهانی در این موقعیت خطیر کنونی که انتشار ویروس کرونا آموزش رسمی مدارس را متوقف کرده است، اقدامات و ابتکارات جدیدی متناسب وضعیت  موجود برای اطمینان از تداوم آموزش در مدارس و دانشگاه‌های کشورهای عضو به شیوه‌های جایگزین آموزش حضوری، به انجام رسانده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس مرکز امور بین الملل و مدارس خارج از کشور اظهار کرد: این سازمان ضمن توصیه موکد به کشورهای درگیر ویروس کرونا، در خصوص تعلیق مناسبت‌ها و متوقف کردن آموزش در مدارس، آنها را به اتخاذ روش‌های جایگزین دیگر در زمینه آموزش، در راستای محدود کردن انتشار این ویروس، فراخواند.

وی ادامه داد: سازمان آیسسکو در بیانیه‌ای به کشورهای عضو این سازمان هشدار داد که موثرترین و سریع‌ترین اقدامات را جهت پیشگیری از انتشار ویروس انجام دهند و کلاس‌های چهره به چهره را با گزینه‌های مناسب جایگزین کنند.

کریمی با بیان اینکه مؤسسات تحصیلی مختلف باید به صورت موقت تعطیل شوند، افزود: همزمان این سازمان تمایل کامل خود را جهت حمایت از تلاش کشورهای عضو اعلام کرد تا از دسترسی به تحصیل و تداوم فرآیند تدریس، در بهترین شرایط، اطمینان کامل حاصل کند.

دبیرکل کمیسیون ملی آیسسکو در جمهوری اسلامی ایران اضافه کرد: آیسسکو، به عنوان بخشی از تعهداتش برای حمایت از تلاش جهت مبارزه با همه‌گیری ویروس کرونا، شروع به ساخت کلیپ‌های ویدیوئی و اینفوگرافی در راستای کمک به افزایش آگاهی عمومی در رابطه با اهمیت و راه‌های مقابله با این همه‌گیری جهانی کرده است تا مردم بتوانند تحت این شرایط به کار و یادگیری ادامه دهند؛ در این آموزش‌های ویدیویی، ابتدا ویروس کرونا تعریف می‌شود و سپس تفاوت آن با آنفلوآنزای فصلی نشان داده شده و آنگاه اقدامات لازم برای محافظت در برابر همه‌گیری شرح داده می‌شود.

وی با بیان اینکه این سازمان در بخش دیگری از اقدامات خود در زمینه مبارزه با انتشار ویروس کرونا و در راستای ارتقای پژوهش علمی در این زمینه، جایزه ویژه‌ای را برای اشخاص یا گروهی که بتوانند یک دارو یا واکسن موثر بر علیه کروناویروس (COVID-19) تولید کنند، اختصاص داده است، تأکید کرد: سازمان آیسسکو به طور مداوم پیگیر پیامدهای انتشار ویروس کرونا بر شرایط آموزشی، علمی و فرهنگی در کشورهای عضو خواهد بود؛ در این راستا، این سازمان ضمن تأکید مجدد بر اعتماد به نفس کشورهای جهان برای غلبه بر این بحران و مهار پیامدهای اجتماعی، اقتصادی و ... با موثرترین راه‌ها، کشورهای عضو را در راستای تلاش‌های‌شان، به هر اندازه که ممکن است و در راستای تحولات آینده، حمایت می‌کند.

کریمی گفت: آیسسکو، همچنین در جهت تأمین اهداف حمایت و کمک به مقامات ذیصلاح کشورهای عضو، تصمیم بر ایجاد مکانیزم‌های پاسخ فوری به شرایط اضطراری و تضمین ادامه آموزش گرفته است.

دبیرکل کمیسیون ملی آیسسکو در جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: این سازمان با تأکید بر تقدم اهمیت همکاری و همبستگی میان کشورهای عضو و تمام ملل و مردم دنیا، خواستار اولویت‌بندی مصلحت بشریت در این شرایط است.

وی همچنین از راه‌اندازی خانه دیجیتال آیسسکو به عنوان ابتکار جدید این سازمان به منظور پشتیبانی تلاش‌های جامعه بین‌المللی برای محدود کردن تأثیرات ویروس کرونا خبر داد و یادآور شد: آغاز مقدمات تهیه سالن‌های تخصصی در دفتر مرکزی سازمان برای سازماندهی ویدئوکنفرانس‌ها و پخش مطالب آموزشی، علمی و فرهنگی به نفع کشورهای عضو و نیز آغاز برنامه آماده‌سازی و آینده‌نگر برای مدیریت بحران در حوزه‌های صلاحیت خود به منظور قراردادن آن در اختیار مقامات ذیصلاح کشورهای عضو از دیگر اقداماتی است که سازمان آیسسکو در موقعیت بحرانی کنونی انجام داده است.

دبیرکل کمیسیون ملی آیسسکو در جمهوری اسلامی ایران همچنین افزود: سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی جهان اسلام (آیسسکو) در ابتکار دیگری گروه‌های آسیب‌پذیر اجتماعی در مناطق روستایی و دورافتاده را مورد توجه قرار داده و برای تقویت سیستم‌های بهداشتی و جلوگیری از خطرات اپیدمی و نیز افزایش آگاهی در زمینه مبارزه با ویروس کرونا و سایر بیماری‌های همه‌گیر، از طریق توزیع کیت‌های آموزشی و بهداشتی اقدام کرده است.

کریمی همچنین از آغاز تهیه طرحی توسط این سازمان با هدف هماهنگی قوانین ملی با شرایط استثنایی و شرایط اضطراری برای حفظ هرچه بیشتر کارکرد تأسیسات عمومی و اطمینان از تداوم زندگی اجتماعی و اقتصادی خبر داد و بیان کرد: کارکنان سازمان مرکزی آیسسکو ۱۰ درصد از حقوق ماه مارس خود را برای کمک به صندوق مبارزه با انتشار ویروس کرونا در کشور مغرب اختصاص داده‌اند؛ در واقع کارکنان این سازمان که از بیش از ۲۰ ملیت مختلف هستند، با این اقدام خود همبستگی‌شان را با مردم کشور مقر سازمان، برای مبارزه با این بلای همه‌گیر نشان دادند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: آموزش جمهوری اسلامی ایران ویروس کرونا جهان اسلام انتشار ویروس کرونا علمی و فرهنگی کشورهای عضو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۳۹۴۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جلوگیری از وارد آمدن خسارت به استان ایلام را در دستور کار داریم

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: جلوگیری از وارد آمدن خسارات جدی سیلاب، زلزله و آتش‌سوزی را با توجه به جغرافیای کوهستانی ایلام در دستور کار داریم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از ایلام، رئیس سازمان مدیریت بحران کشور امروز _پنجشنبه ششم اردیبهشت_ با استقبال معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری ایلام از طریق فرودگاه شهدای ایلام وارد استان شد.

سعید هژبری، معاون عمرانی استاندار ایلام در خصوص اهداف این سفر در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بازدید از مسیل‌هایی که در سیل‌های سال گذشته مورد آسیب قرار گرفته، بررسی صداهای زیرسطحی شهر سرابله، بازدید از وضعیت ساخت‌وسازهای غیر ایمن و سازه‌های آبخیزداری و آبخوان‌داری و پیشگیری از بحران در حوزه حریق و آتش سوزی جنگل‌ها و مراتع از بخش‌های مختلف این سفر است.

وی افزود: ادای احترام به شهدای گمنام، دیدار با استاندار ایلام، سفر به شهرستان بدره و بازدید از تونل کبیرکوه از دیگر بخش‌های این سفر است.

محمدحسن نامی، رئیس سازمان مدیریت بحران کشور نیز در جمع خبرنگاران پیشگیری از حوادث غیرمترقبه را از موضوعاتی دانست که در این سفر مورد توجه قرار دارد. وی اضافه کرد: اقداماتی که موجب خواهد شد از خسارات جدی در زمینه‌های سیلاب، زلزله و آتش‌سوزی با توجه به جغرافیای کوهستانی استان ایلام جلوگیری شود را در این سفر در دستور کار داریم.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور تصریح کرد: در این سفر از چند مسیر رودخانه‌ای و گذرگاه آبی در سطح استان ایلام مانند گذرگاه مرکزی شهر ایلام بازدید خواهد شد.

نامی بازدید از شهر سرابله و مناطقی که در استان نیاز به بررسی در راستای مدیریت بحران دارد را از دیگر برنامه‌های سفر به استان ایلام عنوان کرد.

کد خبر 747759

دیگر خبرها

  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • رایزنی سفیر ایران در ترکیه با یکی از مقامات سازمان همکاری اسلامی
  • باقری کنی: بریکس برای تحرک کشورهای عضو در چارچوب چندجانبه گرایی ابتکار عمل دارد
  • جلوگیری از نقل و انتقال 2 هزار و 500 میلیارد تومان اموال قاچاقچیان موادمخدر در گلستان
  • رییس سازمان سنجش آموزش کشور: نمرات سال گذشته کنکوری‌ها همچنان معتبر است/ انتشار کارنامه اولیه در مرداد
  • جلوگیری از وارد آمدن خسارت به استان ایلام را در دستور کار داریم
  • رئیسی: ایران آماده انتقال فناوری به کشورهای دیگر است
  • جهان در خطر: تنها راه جلوگیری از همه‌گیری‌های حیوانی چیست؟
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • شیوع آنفلوانزای پرندگان در آمریکا