Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه محمد ابراهیم شکیبا سخنگوی ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت : در پروتکل‌های درمانی بیماران کرونایی، برای بیماران بستری درمان چهار دارو و برای بیماران سرپایی درمان ۲ دارو در نظر گرفته شده که در تامین داروی این بیماران خوشبختانه مشکلی نداریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او در رابطه با تجهیزات حفاظت فردی برای کادردرمانی استان گفت : با پیگیری‌های استانداری کرمانشاه در روز‌های نخست شیوع کرونا در استان با کمک واحد‌های صنعتی مشکل کمبود مواد ضدعفونی کننده سطوح مرتفع شد.

شکیبا افزود: از ۲ هفته پیش هم مشکل کمبود مواد ضدعفونی کننده دست رفع شد و اکنون علاوه بر مراکز درمانی در بازار نیز این اقلام وجود دارند.

او گفت: پس از فعال شدن چند واحد صنعتی مشکل لباس‌های حفاظت شخصی برای کادر درمانی نیز مرتفع شد و اکنون کمبودی در این زمینه احساس نمی‌شود.

سخنگوی ستاد مدیریت کرونا کرمانشاه گفت: سه واحد تولیدی ماسک نیز از هفته گذشته کار خود را آغاز کرده اند و امیدواریم که با استفاده حداکثر از ظرفیت آنان مشکل کمبود ماسک نیز مرتفع شود.

شکیبا با بیان اینکه ظرفیت‌های بیمارستانی به منظور بستری بیماران کرونا ایجاد شده است، گفت: اکنون ۳۸۰ تخت به منظور بستری بیماران قطعی مبتلا به کرونا فراهم شده و در صورت لزوم این ظرفیت افزایش پیدا خواهد کرد.

او افزود: بیمارستان‌های ارتش، سپاه و نیروی انتظامی نیز در حالت آماده باش قرار دارند تا در صورت اوج‌گیری بیماری کرونا در کرمانشاه به منظور بستری بیماران مبتلا مورد استفاده قرار گیرند.

سخنگوی ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با تاکید بر اینکه احتمال اوج‌گیری کرونا در کرمانشاه وجود دارد، گفت: در صورتی که با بحران شدید تری در رابطه با کرونا مواجه شویم از ظرفیت بیمارستان امام رضا کرمانشاه نیز برای بستری بیماران استفاده خواهیم کرد.

شکیبا افزود: خوشبختانه بخش عمده‌ای از مردم کرمانشاه به توصیه‌های ما به منظور مقابله با کرونا عمل می‌کنند و از خانه‌های خود بیرون نمی‌آید.

او گفت: با این حال عده معدودی از شهروندان هستند که توصیه‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند و کماکان به انجام روال عادی زندگی خود اعتقاد دارند.

سخنگوی ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: در صورتی که این اقلیت از جمعیت کرمانشاه توصیه‌های بهداشتی را همچنان رعایت نکنند منجر به شیوع بیشتر بیماری کرونا در جامعه خواهند شد.

شکیبا با تاکید بر اینکه باید برای مقابله با کرونا زنجیره انتقال این بیماری را قطع کرد، گفت: در صورتی که تمام افراد جامعه توصیه‌های بهداشتی را جدی نگیرند و در خانه نماند به زودی شاهد اوج‌گیری کرونا در کرمانشاه و بحرانی‌تر شدن اوضاع خواهیم بود.

او اجرای طرح کاهش زنجیره انتقال و گام مهم به منظور جلوگیری از شیوع بیماری خود را دانست و گفت: امیدواریم به واسطه اجرای این طرح شاهده کاهش آمار مبتلایان به کرونا از بین بردن بیماری در کشور باشیم.

سخنگوی ستاد مدیریت کرونا کرمانشاه گفت: از افراد دارای علائم بیماری کرونا که بیماری حاد زمینه‌ای ندارند تقاضا داریم که در منزل استراحت کنند و در صورت مشاهده علائم حاد تنفسی به مراکز ۱۶ ساعته بهداشت مراجعه کنند.

سخنگوی ستاد مدیریت کرونا کرمانشاه گفت: در ۲۴ ساعت گذشته با مثبت اعلام شدن تست هفت نفر آمار مبتلایان این استان به ۲۲۰ نفر رسید که ۲۸ نفر از آنان فوت کرده‌اند.

 محمدابراهیم شکیبا افزود: از ابتدای شیوع بیماری کرونا تاکنون یک هزار و ۱۶۸ بیمار مشکوک به کووید ۱۹ در بیمارستان‌های استان بستری شدند که یک هزار و ۱۲ نفر از آنان ترخیص شده اند و اکنون ۱۲۸ نفر بیمار حاد تنفسی در بیمارستان‌های استان بستری هستند .

 

 

انتهای پیام/د

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بیمه سلامت علوم پزشکی درمان بیماری سخنگوی ستاد مدیریت کرونا کرونا در کرمانشاه بستری بیماران کرمانشاه گفت بیماری کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۳۹۷۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درآمد ۱۰۰۰ میلیاردی دانشگاه علوم پزشکی مشهد از گردشگری سلامت در ۱۴۰۲

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، مدیر گردشگری سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در سال گذشته ۸۲ هزار و ۵۲۴ بیمار خارجی در مشهد ویزیت کرده‌ایم که بابت آنها حدود ۱۰۰۰ میلیارد تومان درآمد داشته‌ایم.

داوود خوش‌شکن افزود: بیشترین بیماران را بیمارستان‌های رضوی، چشم‌بینا، امام رضا (ع)، خاتم و قائم ویزیت کرده‌اند. بیماری‌های ارتوپدی و تروما، زنان و زایمان، بیماری‌های چشمی، بیماری‌های قبلی، اورلوژی و جراحی‌های عمومی به ترتیب مورد اولویت گردشگران سلامت در مشهد بوده است.

مدیر گردشگری سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: البته در مشهد بیماران افغانستانی زیادی داریم که مدرک تبعیت کشور را ندارند، از همین رو این بیماران را گردشگر سلامت محسوب می‌کنیم. به همین دلیل مراجعه به بخش ارتوپدی و تروما بالا است. البته تعرفه‌ای که از این نوع بیماران دریافت می‌کنیم، تعرفه گردشگری است.

خوش‌شکن افزود: در سال گذشته از ۹۵ ملیت در مشهد بیمار داشتیم که نسبت به سال ۱۴۰۱ پیشرفت بیشتری داشته است. بیشترین بیماران ما از کشور‌های افغانستان، عراق، ترکمنستان، بحرین، تاجیسکتان، کویت و عربستان سعودی بوده است. رشد بیماران ترکمنستان بسیار چشمگیر بوده است.

وی در خصوص جایگاه دانشگاه علوم پزشکی مشهد در جذب گردشگران سلامت در کشور گفت: مشهد رتبه نخست جذب بیماران خارجی در کشور را دارد. پس از مشهد شهر‌های قم، کرمان، اصفهان و شیراز در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

 

 

دیگر خبرها

  • داروی مهم بیماران قلبی بالاخره توزیع شد
  • کانون هموفیلی ایران: دارو‌های جدید هموفیلی، تحت پوشش بیمه نیست
  • مصائب بیماران هموفیلی برای تهیه دارو
  • جذب یک هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای بیماران خاص و صعب العلاج
  • آمار باورنکردنی بیماران مبتلا به دیابت در کشور
  • دستورالعمل‌ بهداشتی حج ۱۴۰۳ اعلام شد/ ممنوعیت حج برای مبتلایان به این بیماری‌ها
  • ممنوعیت حج برای مبتلایان به برخی بیماری‌ها؛ زائران حج چه واکسن‌هایی باید بزنند؟
  • ممنوعیت حج برای مبتلایان به برخی بیماری‌ها / زائران حج چه واکسن‌هایی باید بزنند؟
  • درآمد ۱۰۰۰ میلیاردی دانشگاه علوم پزشکی مشهد از گردشگری سلامت در ۱۴۰۲
  • کشف داروی جدید برای درمان بیماری MS (فیلم)