Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-26@21:10:32 GMT

برنی سندرز خواستار لغو تحریم ایران شد

تاریخ انتشار: ۱۳ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۴۰۵۵۲

برنی سندرز خواستار لغو تحریم ایران شد

آفتاب‌‌نیوز :

«برنی سندرز» سناتور ایالت ورمانت با تاکید بر این‌که تحریم‌های آمریکا مانع رسیدن دارو به ایران است، خواستار لغو این تحریم‌ها شد.

وی پیامی در توئیتری نوشت: «ویروس کرونا باعث مرگ دو هزار و ۶۰۰ نفر در ایران شده و تحریم‌های آمریکا مانع رسیدن دارو و کمک به این کشور است».

سندرز خطاب به «مایک پمپئو» وزیر خارجه و «استیو منوچین» وزیر خزانه‌داری این کشور نوشت: «بیماری‌های همه‌گیر هیچ مرزی نمی‌شناسند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیایید اختلافات کشورهایمان را کنار بگذاریم و برای کاهش دردهای بشری تحریم‌ها را لغو کنید».

منبع: خبرگزاری ایلنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: برنی سندرز تحریم های آمریکا علیه ایران دارو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۴۰۵۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سندرز به نتانیاهو: گفتن کشتار ۳۴۰۰۰ فلسطینی، یهودستیزی نیست

  

به گزارش­ سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از تلویزیون الجزیره، برنی سندرز، سناتور چپ‌گرای آمریکایی، با یادآوری به بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی بر لزوم اشتباه نگرفتن محکومیت کشتار غزه با یهودستیزی تأکید کرد.

سندرز خطاب به نتانیاهو گفت: گفتن اینکه کابینه شما ۳۴۰۰۰ نفر را در ۶ ماه کشته است نه یهودستیزی است و نه حمایت از جنبش حماس.

وی افزود: محکوم کردن تخریب دانشگاه‌ها و مدارس غزه توسط کابینه نتانیاهو و محروم کردن ۶۲۵۰۰۰ نفر از آنها از تحصیل، یهودستیزی نیست.

وی گفت: اینکه می‌گوییم زیرساخت‌های غزه، سیستم بهداشتی آن و ۲۲۱ هزار خانه را ویران کردید، یهودی ستیزی نیست.

سندرز دو روز پیش گفت آنچه اسرائیل در غزه انجام می‌دهد دیگر جنگ علیه حماس نیست، بلکه بیشتر برای از بین بردن بافت زندگی فلسطینی‌ها است.

سندرز در سخنرانی خود در کنگره برای تصویب کمک‌های خارجی از جمله کمک نظامی به اسرائیل توضیح داد که آنچه در غزه اتفاق می‌افتد تصادف یا اشتباه جنگی نیست، بلکه یک سیاست حساب شده است که بیش از ۶ ماه است که به طور سیستماتیک اجرا شده است.

وی خاطرنشان کرد: نمی‌توان به این حقایق نگاه کرد و به این نتیجه نرسید که سیاست کابینه اسرائیل با هدف تبدیل غزه به منطقه‌ای غیرقابل سکونت بوده است و این همان چیزی است که در واقعیت رخ می‌دهد.

این سناتور آمریکایی همچنین از همدستی آمریکا در جنگ غزه انتقاد کرد و گفت که جنگ غزه جنگ اسرائیل و آمریکا محسوب می‌شود.

وی تصریح کرد: بیشتر بمب‌ها و تجهیزات نظامی مورد استفاده اسرائیل در غزه توسط کشور ما با پول مالیات دهندگان آمریکایی تهیه می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: آمریکا میلیارد‌ها دلار به کابینه نتانیاهو می‌دهد که مرز‌های غزه را می‌بندد و مانع از رسیدن مواد غذایی و پزشکی به محرومان می‌شود.

دیگر خبرها

  • پاسخ برنی سندرز به فرافکنی نتانیاهو
  • پاسخ تُند سندرز به نتانیاهو: ۳۴ هزار نفر را در غزه کشته‌اید
  • گزارشگر ویژه سازمان ملل خواستار تحریم اسرائیل شد
  • انتقاد برنی سندرز از اظهارات نتانیاهو در محکوم کردن اعتراضات دانشگاهی در آمریکا
  • پاسخ تُند سندرز به نتانیاهو
  • سندرز به نتانیاهو: گفتن کشتار ۳۴۰۰۰ فلسطینی، یهودستیزی نیست
  • گزارشگر سازمان ملل خواستار اعمال تحریم‌هایی علیه رژیم صهیونیستی شد
  • فضاسازی تبلیغی پارلمان اروپا علیه عملیات «وعده صادق»
  • فرانسه خواستار تحریم روسیه به اتهام انتشار اخبار جعلی شد
  • تحریم فرصتی برای رسیدن به خودکفایی