Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-05@19:50:31 GMT

شمار مبتلایان به کرونا در ترکیه از ۱۳۵۰۰ نفر فراتر رفت

تاریخ انتشار: ۱۳ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۴۰۶۸۱

به گزارش خبرگزاری آناتولی ترکیه، «فخرالدین کوجا» سه‌شنبه شب افزود: ظرف مدت ۲۴ ساعت گذشته ۲ هزار و ۷۰۴ مورد جدید ابتلا به کرونا در این کشور شناسایی شده است.

وی گفت: در ۲۴ ساعت گذشته ۴۶ نفر نیز بر اثر ابتلا به کرونا جان باختند و در نتیجه شمار جان‌باختگان نیز به ۲۴۳ نفر رسیده است.

وزیر بهداشت ترکیه اضافه کرد: تعداد مراکز تست کرونا به ۷۵ مرکز رسیده که نسبت به دوشنبه شب حدود ۲۵ درصد بر شمار آن افزوده شده است که این موضوع در سرعت تشخیص مبتلایان به کرونا کمک می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کوجا همچنین از مردم ترکیه درخواست کرد تا به فاصله گذاری اجتماعی عمل کنند و در خانه بمانند.

ویروس کرونا برای نخستین بار ۱۲ دسامبر (آذر/دی) گذشته در چین و در شهر «ووهان» شیوع یافته اما پکن به طور رسمی اواسط ژانویه (دی/بهمن) آن را اعلام کرد.

این ویروس بسرعت به کشورهای مختلف در سراسر جهان سرایت و اکثر کشورها را درگیر کرده است.

برچسب‌ها ویروس کرونا سازمان جهانی بهداشت ترکیه پروندهٔ خبری هراس جهانی از ویروس کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا سازمان جهانی بهداشت ترکیه ویروس کرونا سازمان جهانی بهداشت ترکیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۴۰۶۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کم بارشی کماکان گریبانگیر ۱۱ استان

حجم آب موجود مخازن سد‌های کشور با یک درصد رشد از ۳۱.۹۷ میلیارد مترمکعب در سال گذشته به ۳۲.۳۹ میلیارد مترمکعب در سال آبی جاری رسیده است.

به گزارش ایسنا، بر اساس تازه‌ترین گزارش شاخص‌های مهم آب و برق (بارش و سدها) شرکت مدیریت منابع آب ایران، ورودی مخازن سد‌های کشور از ابتدای سال آبی تا امروز (۱۶ اردیبهشت) ۲۸.۶۹ میلیارد مترمکعب به ثبت رسیده است، این در حالی است که این عدد در سال گذشته برابر با ۳۰.۳۲ میلیارد مترمکعب بوده است که نشان از کاهش ۵ درصدی ورودی سد‌های کشور دارد.

اما از ابتدای سال آبی جاری تا کنون میزان خروجی سد‌های کشور به ترتیب در سال جاری و سال گذشته ۱۷.۹۸ میلیارد مترمکعب و ۱۷.۴۴ میلیارد مترمکعب به ثبت رسیده است که بیانگر رشد ۳ درصدی است.

حجم آب موجود مخازن سد‌های کشور با یک درصد رشد از ۳۱.۹۷ میلیارد مترمکعب در سال گذشته به ۳۲.۳۹ میلیارد مترمکعب در سال آبی جاری رسیده است و در مجموع میزان پرشدگی سد‌های کشور ۶۵ درصد تخمین زده شده است.

ارتفاع ریزش‌های جوی کشور نیز معادل ۲۱۹.۲ میلی‌متر است، این مقدار بارندگی نسبت به میانگین دوره‌های مشابه دراز مدت (۲۲۱.۳ میلی‌متر) یک درصد کاهش و نسبت به دوره مشابه سال آبی گذشته (۱۸۸.۱ میلی‌متر) ۱۷ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

این گزارش حاکی است بر اساس شاخص اختلاف سال آبی جاری با متوسط دراز مدت (۵۵ سال) میزان بارندگی‌ها در این بازه زمانی در سیستان و بلوچستان ۶۹ درصد، یزد ۵۶ درصد، خراسان جنوبی ۲۷ درصد و ایلام ۲۴ درصد افزایش یافته است.

این در حالی است که کم بارشی گریبانگیر ۱۱ استان بوده و از جمله قزوین ۲۸ درصد، تهران ۲۴ درصد، خراسان رضوی ۲۴ درصد، سمنان ۲۲ درصد و زنجان ۲۰ درصد کاهش داشته است.

دیگر خبرها

  • ترکیه : حماس پس از تشکیل کشور مستقل فلسطین، سلاح را کنار خواهد گذاشت
  • ترکیه: حماس پس از تشکیل کشور مستقل فلسطین، سلاح را کنار خواهد گذاشت/ اگر کشور مستقل فلسطین برپا نشود، ممکن است جنگ ها و فجایع دیگری در غزه تکرار شود
  • دبیرکل سازمان جهانی بهداشت: تفاهم‌نامه‌ مقابله با همه‌گیری‌های آینده باید امضا شود
  • کم بارشی کماکان گریبانگیر ۱۱ استان
  • ۶۵ درصد مخازن سد‌های کشور پر شده است
  • شمار شهدای غزه به ۳۴ هزار و ۶۵۴ نفر افزایش یافت
  • آمریکا: خسارت حمله به رفح فراتر از حد انتظار است/ سازمان جهانی بهداشت: حمام خون به راه می‌افتد
  • سازمان جهانی بهداشت: همه‌گیری کرونا باعث افزایش چاقی در کودکان شده است
  • تورم به مرز ۷۰ درصد در ترکیه رسید
  • افزایش شمار شهدای نوار غزه به ۳۴ هزار و ۶۲۲ نفر