Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-04-26@03:58:33 GMT

زنگ‌ها برای سرخابی به صدا در آمده است

تاریخ انتشار: ۱۳ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۴۰۸۶۲

زنگ‌ها برای سرخابی به صدا در آمده است

روزهای سختی در انتظار دو باشگاه پرطرفدار ایران خواهد بود.

گروه ورزشی خبرگزاری آنا، حامد فرضعلی‌بیک؛ اواسط دهه شصت، فیلمی به نام "زنگ ها" ساخته شد که به معنای واقعی ترس را در وجودت شعله ور می‌کرد.سکانس‌های مختلف این فیلم که با الهام از یک فیلم سینمایی فرانسوی به نام "ترس بر فراز شهر" تولید شده بود، هنوز که هنوز است مقابل چشم هایمان رژه می‌رود و مثل آژير خطر آن روزها، از بچگی برایمان به عنوان یک کابوس باقی مانده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اینکه چرا مطلب را با این مقدمه و مرور خاطراتی نه چندان دلچسب آغاز کردیم، به این برمی‌گردد که اتفاقات دلهره آور قاعدتاً ترس به جان آدم می‌اندازند اما در فوتبال ما موضوعات رعب آور حتی در حد یک فیلم ترسناک هم که شده، اثر ندارند و انگار چشمها اعتقادی به مشاهده آنها ندارد.

موردی که می‌خواهیم به آن بپردازیم، تکراری‌تر از تکراری است و بالاجبار باید با ادبیاتی متفاوت مطرحش کنیم. از استقلال و پرسپولیس دو سه سال بعد چه باقی خواهد ماند؟ هشدار با منفی بافی و توی دل را خالی کردن، از زمین تا آسمان متفاوت است و این که ما می‌گوییم، یک هشدار است، هشداری که در عین ناباوری سالهاست به آن توجهی نمی‌شود و درنتيجه اوضاع از آنچه تصور می‌شود، وحشتناک تر شده است...

بدهی‌های این دو "به اصطلاح باشگاه" روز به روز بیشتر و پرونده‌های شکایت از آنها در فیفا حجیم‌تر می‌شود. اغراق نیست اگر بگوییم استقلال و پرسپولیس ورشکسته‌اند و از لحاظ اقتصادی، دچار سرطانی عمیق و وخیم هستند. مقروضانی که در منجلاب پول بهره‌ای گرفتار شده اند را دیده‌اید؟ هر بار با وصله پینه کردن و اقداماتی ظاهر فریب، به خیال خود از گرداب موجود رهایی نسبی پیدا می‌کنند، غافل از آنکه بیش از پیش به غرق شدن نزدیک شده‌اند.

شفر و فرزند خلفش، برانکو و دستیارانش، کالدرون و متعلقاتش، بازیکنان خارجی و داخلی‌ای که جز شکایت راهی برایشان باقی نمانده، همین الان چند ده میلیارد بدهی محسوب می‌شوند. همین کالدرون که رفت و یحیی آمد، رهاوردش یک بدهی 6 میلیاردی به شهرخودرو بوده و متاسفانه از این دست بدهی‌های ریز و درشت، بسیار بسیار وجود دارد، بدهی‌هایی که بعضی‌هایشان هنوز سر از تخم در نیاورده‌اند و این ترسناک تر است.

در چنین شرایطی، قرارداد‌های ریالی برخی بازیکنان نیز عجیب و غریب است، بازیکنانی که اکثراً مهره جانشین هستند و روی هم، چند ده میلیارد بدهی بالقوه ایجاد کرده‌اند. وزیر ورزش فعلی هم که با تصمیمات و انتصاب‌هایش در این دو سه سال چشم‌ها را خیره کرده و راه اسلاف خود را کامل‌تر و پرقدرت‌تر ادامه داده است. محصول این سوء‌مدیریت، قطعاً گند و منجلاب فعلی نیست و در ماه‌ها و سال‌های پیش رو باید منتظر روز‌های بدتر از امروز بود.

آیه یاس نمی‌خوانیم و منفی بافی نمی‌کنیم اما معتقدیم ناقوس مرگ برای سرخابی‌ها به صدا درآمده است. باشگاه‌هایی که از حیث درآمدزایی، توان و اختیار و آزادی عملی ندارند و نفرات مختلفی که به عنوان "مدیر" به آنها تحمیل می‌شوند هم بیشتر به مشکلاتشان می‌افزایند، چگونه می‌توان به نجات‌شان امیدوار بود؟ تا کی می‌توان با لابی‌های مخرب در ای اف سی، بر نواقص موجود و حقیقتِ جلب رضایت شاکیان داخلی سرپوش گذاشت و موقتاً مجوز گرفت؟این مدیران ای اف سی که فقط در این حد با ایران و فوتبالش لابی می‌کنند و پای اعمال قدرت عربستان و امارات که می‌رسد، پشت ما را به راحتی خالی می‌کنند، زمانی که دستوری از فیفا مبنی بر اعمال محرومیت به فوتبال کشورمان و تیم‌های باشگاهی‌اش دریافت کنند، جز اطاعت و اعمال قانون مگر راهی دارند؟

با این رویکرد دولت و وزارت ورزش در رابطه با اداره استقلال و پرسپولیس و ممانعت از مستقل و خصوصی شدن آنها و نیز تحمیل افراد ناکارآمد به هیئت مدیره‌شان، جز افزایش بدهی‌ها و مشکلات، آیا عایدی دیگری نصیب این دو تیم خواهد شد؟

این مطلب اینجا خاتمه نمی یابد. در این‌باره حرف بسیار است که همه آن در این مقال نمی‌گنجد اما در روزهای آینده به آن قطعاً خواهیم پرداخت.

انتهای پیام/

منبع: آنا

کلیدواژه: استقلال پرسپولیس فوتبال بدهی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۴۰۸۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«روس‌ها آمدند و ما رفتیم»؛ گزارش پالتیکو از شکست آمریکا در آفریقا

نشریه آمریکایی گزارش داد رهبران آفریقایی دیگر نمی‌خواهند شاهد تحمیل ارزش‌های به‌اصطلاح «دموکراتیک» غرب باشند و آمریکا در این مسئله به شکست سیاست‌های خود پی برده است.

به گزارش مشرق، رسانه آمریکایی پالتیکو گزارش داد مقامات ایالات متحده دریافته‌اند که اعمال فشار به «نیجر» و دیگر کشورهای جنگ‌زده آفریقا برای قطع ارتباط با مسکو و اتخاذ ارزش‌های غربی شکست خورده است.

با وجود تلاش‌های آمریکا، کشورهایی مانند مالی، چاد، جمهوری آفریقای مرکزی و لیبی برای تامین امنیت خود به روسیه روی آورده‌اند. حالا نیروها و پیمانکاران نظامی روسیه در آفریقا مستقر شده و با کم‌رنگ کردن نقش آمریکا، طرح خروج ۱۱۰۰ نظامی آمریکایی را در ماه‌های آتی رقم خواهند زد.

در این گزارش آمده است: «اجرای عملیات در کشوری که دولت آن روابط نظامی نزدیکی با روسیه دارد، مقامات آمریکایی را بسیار نگران می‌کند.»

ورود سربازان روس به نیجر در ماه میلادی جاری

شورای نظامی حاکم بر نیجر خواستار انحلال توافق‌های نظامی با آمریکا و خروج نظامیان این کشور از نیجر شده، اما هنوز تاریخ دقیقی برای خروج آمریکایی‌ها تعیین نشده است.

نشریه آمریکا با اشاره به پایگاه پهپادی آمریکا در نیجر که نقشی کلیدی در جمع‌آوری اطلاعات دارد، گزارش داد اگر نظامیان آمریکا از این کشور خارج شوند، دسترسی خود را به این پایگاه حیاتی از دست داده و در عملیات‌های خود در منطقه به مشکل خواهند خورد.

دو منبع آگاه که خواستند نامشان فاش نشود، به پالتیکو گفتند سردشدن روابط نیجر با آمریکا باعث شده تا کابینه «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا در سیاست‌هایش در قبال متحدان خود در آفریقا بازنگری کند.

«کامرون هادسون» افسر اطلاعاتی سابق آمریکا در سازمان سیا که امور مربوط به آفریقا را بر عهده داشت، به پالتیکو گفت: «وقتی همه کشورها فرانسه را بیرون کردند، ما سعی کردیم نقش صلح‌بان را ایفا کنیم، با این امید که بتوانیم حضور خود را در آنجا مستحکم کنیم. روشن است که این طرح‌ها شکست خورد. ما خارج شدیم و روسیه آمده است.»

به گزارش پالتیکو، کشورهای آفریقایی از مداخله آمریکا در امور داخلی خود به تنگ آمده و دیگر نمی‌خواهند شاهد تحمیل ارزش‌های آمریکایی به سیاست‌های داخلی خود باشند. یک مقام آمریکایی ناشناس در این باره گفت: «بیشتر این کشورها نمی‌خواهند به آن‌ها امر و نهی شود. غرب از سال‌ها پیش به کشورهای آفریقایی شیوه حکمرانی را دیکته می‌کرد و آن‌ها حالا دارند می‌گویند که دیگر بس است.»

برخی رهبران آفریقایی از مداخله روسیه راضی هستند و می‌گویند مسکو بر خلاف واشنگتن، از عهده ارائه حمایت‌های سریع امنیتی برمی‌آید. بسیاری هم با درخواست آمریکا برای اجرای اصلاحات به‌اصطلاح «دموکراتیک» مخالفت کرده و می‌گویند غرب حق ندارد درباره دموکراسی برای آن‌ها سخنرانی کند، آن هم وقتی غربی‌ها در مورد متحدان خود در دیگر نقاط جهان چنین رویکردی نداشته و ارزش‌های «دموکراتیک» خود را نادیده می‌گیرند.

در گزارش پالتیکو آمده است: «این پس‌زدن‌ها در کشورهایی مانند نیجر برای مقامات آمریکایی مشکل‌ساز شده است؛ مقاماتی که سعی دارند راهی برای حفظ همکاری دیرینه واشنگتن با کشورهای سرشار از منابع بیابند.»

منبع: ایسنا

دیگر خبرها

  • اطلاعیه مرزبانی درباره بازداشت ۶ مرزبان توسط طالبان
  • غیرمنتظره: چه بلایی بر سر صلاح آمده!
  • روسیه از حضور بیش از ۳۰۰۰ مزدور خارجی در جنگ اوکراین خبر داد
  • دلایل توصیه ائمه(ع) به زیارت حضرت عبدالعظیم(ع)
  • نتایج اولیه کنکور ۱۴۰۳ دقیقا کی منتشر می‌شود؟
  • اولین معامله مالکین جدید سرخابی‌ها/ تسویه بدهی میلیاردی استقلال با مالک پرسپولیس!
  • درویش: واگذاری سرخابی‌ها یکی از کار‌های بزرگ بعد از انقلاب است
  • شبه قمر زمین از ماه کنده شد
  • «روس‌ها آمدند و ما رفتیم»؛ گزارش پالتیکو از شکست آمریکا در آفریقا
  • زیارتگاه دوست‌داشتنیِ شهر