Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-05-07@04:26:38 GMT

روستا، کانون مهم تولید در تحقق شعار سال

تاریخ انتشار: ۱۳ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۴۰۹۳۷

روستا، کانون مهم تولید در تحقق شعار سال

به گزارش همشهری‌انلاین، اکرم نجفی، مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری قزوین در گفت‌و  گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: روستاهای کشور از استعداد و توانمندی‌های طبیعی بسیاری برای پیشرفت و توسعه برخوردار هستند، اما به دلیل برخی کاستی‌ها، نارسایی‌ها و ظرفیت‌های بالقوه موجود رها شده و متاسفانه بسیاری از ساکنان آن نیز در فقر، تنگدستی و محرومیت به سر می‌برند تا جایی که برای برون رفت از این وضعیت دشوار طی سالیانی به مهاجرت و عزیمت به مناطق شهری نیز مبادرت ورزیدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: سال گذشته با حمایت از تولید و اشتغال در مناطق روستایی و از طریق تسریع در صدور مجوزها و اعطای تسهیلات کم بهره به واحدهای تولیدی مستقر در روستاها، شاهد رونق تولیدات این مناطق و کاهش در نرخ بیکاری بسیاری از نقاط از جمله این استان بودیم.

این مسوول امور روستایی ادامه داد: امسال در این مناطق با راه‌اندازی و توسعه مراکز و کارگاه‌هایی که در قالب صنایع تبدیلی و تکمیلی قابل تعریف هستند می‌توان به رشد در تولیدات متنوع دست پیدا کرد و بدون تردید از منافع و مزایای چنین موفقیتی، کلیت اقتصاد کشور و تمامی آحاد جامعه (به صورت مستقیم و غیر مستقیم) نیز منتفع خواهند شد.

به گفته نجفی، از سوی دیگر با برنامه‌ریزی دقیق و استفاده از تمامی ظرفیت‌های موجود و تجهیزات و ماشین آلات در اختیار، استفاده از توانمندی منابع انسانی موجود در روستاها، تعریف نقش برای افراد و تبدیل انسان‌ها به عناصری موثر در چرخه تولید و همچنین برنامه‌ریزی برای اوقات فراغت روستاییان بدون شک شاهد افزایش تولیدات، بهبود کیفیت محصولات تولیدی و اشتغال موجود در آن مناطق خواهیم بود.

وی، شناسایی، اولویت دادن و حمایت از واحدهای تولیدی که نقش مهمی در تامین مایحتاج عمومی جامعه دارند، تداوم پرداخت تسهیلات یارانه‌دار به واحدهای تولیدی مستقر در روستاها، اصلاح قانون کار و ایجاد تفاوت در نحوه پرداخت حقوق و مزایای شاغلان در واحدهای تولیدی روستایی، اختصاص درآمدها و اعتبار دهیاری‌ها به فعالیت‌های اقتصادی و تولیدی در روستاها و توجه به بازاریابی و فروش محصولات تولیدی روستاها را از دیگر گام‌های اساسی در جهت دستیابی به رونق تولید در حوزه روستایی دانست و یادآور شد: امیدواریم با برنامه‌ریزی‌های انجام‌ شده و هماهنگی و همکاری دستگاه‌های اجرایی بتوانیم در زمینه محصولات روستایی شاهد جهش تولید و تحقق شعار سال گام‌ بهتر برداریم.

کد خبر 496478 برچسب‌ها استان قزوین تولید کنندگان

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: استان قزوین تولید کنندگان واحدهای تولیدی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۴۰۹۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیل بخشی از تأسیسات آب آشامیدنی مناطق روستایی خوی را تخریب کرد

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهرستان خوی گفت: بارش باران طی شبانه روز گذشته در نقاط مختلف شهرستان باعث بروز سیل و تخریب بخشی از تأسیسات آب آشامیدنی به ویژه در مناطق روستایی شده است.

یداله سلطانی افزود: با توجه به گزارش سازمان هواشناسی استان مبنی بر فعالیت سامانه بارشی در استان و صدور هشدار سطح نارنجی همه نیرو‌های این شرکت در حالت آماده باش قرار گرفتند.

وی با تاکید بر آماده باش کلیه تیم‌های عملیاتی و پدافند غیر عامل در سطح شرکت، اضافه کرد: همچنین همه ماشین آلات و تجهیزات لجستیکی و مولد‌های برق اضطراری به حالت آماده به کار، قرار گرفت.

مدیرعامل شرکت آبفای خوی اظهار داشت: بارش شدید و رگباری باران موجب وقوع سیل در شهرستان خوی شد و خساراتی به بار آورده که در روستای ولدیان خط انتقال آب چشمه آسیب دید و همچنین به بخشی از شبکه توزیع این روستا خسارت وارد شد و در روستا‌های خاکمردان و شیرین کندی نیز خسارتی به شبکه توزیع وارد کرد.

سلطانی افزود: تیم‌های عملیاتی در تمام نقاط و مناطق سیل زده مشغول رفع شکستگی‌ها و برقراری جریان آب هستند و خوشبختانه آب آشامیدنی تمام شهر‌ها و روستا‌های شهرستان برقرار است.

وی با اشاره به اینکه به زودی گزارش دقیق خسارت‌ها را اعلام می‌کنیم، اظهار داشت: همه نیرو‌های خدماتی در آماده باش هستند و با تلاش نیرو‌های عملیاتی شرکت وضعیت آبرسانی در حالت عادی می‌باشد.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان غربی ارومیه

دیگر خبرها

  • لزوم تدوین برنامه عملیاتی پتروشیمی‌ها برای تحقق راهبرد جهش تولید
  • جهش تولید با فعالیت دانشگاه‌های مهارت‌محور محقق خواهد شد
  • بانوان صنعتگر در تحقق شعار نقش آفرینی کنند
  • کشتارگاه طیور فسا با ۱۰۰ کارگر به چرخه تولید بازگشت
  • جذب سرمایه گذاری برای تکمیل وایجاد واحدهای بخش کشاورزی در زنجان
  • حمایت از تولید راه تحقق شعار سال جهش تولید
  • صدور بیش از ۶ میلیون جلد سند مالکیت روستایی
  • سیل بخشی از تأسیسات آب آشامیدنی مناطق روستایی خوی را تخریب کرد
  • نشست‌های تبیین و تعالی در ۲۸۰ حوزه و کانون بسیج سیستان و بلوچستان برگزار شد
  • برگزاری نشست‌های تبیین و تعالی در ۲۸۰ حوزه و کانون مقاومت خواهر و برادر