Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان برگزاری کارگروه‌های رفع موانع تولید و پرداخت هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان تسهیلات اختصاصی به تولیدکنندگان را مورد توجه قرار داد و گفت: واحدهای تولیدی راکد گیلان فعال شدند. ۱۳ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۰ استانها گیلان نظرات - اخبار استانها -

فرهاد دلق‌پوش در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در رشت، با بیان اینکه در سال گذشته جلسات کارگروه‌های رفع موانع تولید به صورت منظم برگزار شده از پرداخت هزار و 200 میلیارد و 85 میلیون تومان تسهیلات اختصاصی در قالب این کارگروه خبر داد و اظهار داشت: تعداد زیادی از واحدهای راکد گیلان با حمایت‌های دولت فعال شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان تعداد واحدهای تولیدی و صنعتی استان که از حالت تعطیلی و رکود خارج شده و در زنجیره تولید قرار گرفتند را بیش از 417 واحد اعلام کرد و بیان داشت: برگزاری مستمر جلسات کارگروه رفع موانع تولید به گواه آمارها و ارقام تأثیرگذاری بسیار چشمگیری در استان گیلان داشت.

دلق‌پوش با تأکید بر گیلان در میان سایر استان‌های کشور در حوزه پرداخت تسهیلات از سامانه رفع موانع تولید پیشتاز بوده و در سال گذشته رتبه سوم را به خود اختصاص داده است تصریح کرد: جلسات کارگروه‌های رونق و رفع موانع تولید با همت سازمان صمت و استانداری گیلان امسال نیز با قوت تمام برگزار می‌شود. 

عضو کمیسیون عمران مجلس: "جهش تولید" با کار جهادی محقق می‌شود‌ / دولت موانع تولید را از سر راه برداردگیلان| لزوم بسترسازی برای رفع فوری موانع تولید؛ کشور پتانسیل «جهش تولید» را داردهدفگذاری صادرات 5 میلیارد دلاری برای خراسان رضوی؛ موانع تولید برطرف می‌‌شود

بنگاه‌داری بانک‌ها بلای جان تولید

وی برخی از مشکلات و موانع عمده بخش تولید در وضعیت کنونی را برشمرد و با اشاره به اینکه واردات غیرضروری برخی از محصولات نظیر استثنائات تجاری(مناطق آزاد، کالای مسافری، کوله‌بری،‌ ملوانی) به این حوزه آسیب وارد می‌کند ابراز داشت: بانکداری غیراصولی و بنگاه‌داری بانک‌ها از دیگر موانع بخش تولید محسوب می‌شوند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان نقص کلی و جزئی در زنجیره تولید و کمبود مواد اولیه برای ازدیاد ارزش افزوده محصولات صنعتی را از چالش‌های حوزه تولید ذکر کرد و افزود: فرسودگی ماشین‌آلات برخی از صنایع زمینه‌ساز کاهش بهره‌وری عوامل تولید و فرسایش در این حوزه است که باید برطرف شود.

دلق‌پوش با تأکید بر اینکه در حال حاضر بسیاری از تولیدات استان گیلان فرصت صادرات به سایر کشورهای منطقه را دارند خاطرنشان کرد: صنایع نساجی، سلولوزی و صنعت فولاد استان گیلان هم‌اکنون دارای رتبه‌های بسیار خوبی از حیث کیفیت تولید و استانداردسازی بوده و زمینه افزایش صادرات در آن‌ها فراهم است.

رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت گیلان با بیان اینکه توجه به ظرفیت‌های متعدد این استان همواره می‌تواند راهگشای بسیاری از مشکلات اقتصادی کشور باشد اظهار داشت: احیاء و بازگرداندن جایگاه گیلان در تولید بسیاری از محصولات نظیر صنعت نساجی که در گذشته در آن سرآمد بود در دستور کار این سازمان قرار گرفته است.

وی پشتیبانی و حمایت از تولیدات دانش‌بنیان، فناور و علمی را یکی از برنامه‌ها و اولویت‌های وزارت صمت و اداره کل صنعت، معدن و تجارت گیلان تلقی کرد و بیان داشت: باید از تمام امکانات و ظرفیت‌های برای توسعه استان گیلان استفاده کنیم بنابراین جهت تحقق این هدف از تولیدات دانش‌بنیان و صادرات محور حمایت می‌شود.

انتهای پیام/614/ی

R7877/P/S6,71/CT1

منبع: تسنیم

کلیدواژه: معدن و تجارت گیلان رئیس سازمان صنعت رفع موانع تولید استان گیلان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۴۱۱۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت ۱۵ هزار میلیارد ریال به حساب خرید برق شرکـت‌های توزیع

مدیرعامل شرکت توانیر از پرداخت ١٥ هزار میلیارد ریال به حساب خرید برق شرکتهای توزیع نیروی برق کشور از ابتدای اردیبهشت ماه امسال خبر داد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری تسنیم، مصطفی رجبی مشهدی، مدیرعامل شرکت توانیر در گردهمایی سراسری نیروگاههای کشور هدف اصلی از اصلاح روابط مالی صنعت برق را توقف تولید بدهی نیروگاهها اعلام کرد و گفت: شرکت توانیر تمام توان خود را برای تحقق این هدف به کار خواهد بست.

وی افزود: بر همین اساس طی دو سال اخیر طی دو نوبت یکبار 20 هزار میلیارد تومان و یک نوبت هم 30 هزار میلیارد تومان از مطالبات بخش تولید از طریق اسناد خزانه تسویه شده و از ابتدای اردیبهشت نیز جریان پرداخت نقدی به شرکت های تولید کننده برق از طریق بورس دنبال می شود.

وی با اشاره به ابلاغیه وزیر محترم نیرو که باید سهم معاملات برق به صورت رقابتی در بورس انجام شود، یادآور شد: تا پیش از این مدیریت منابع وابسته به حساب متمرکزی در توانیر بود که با توجه به اولویتها به تولیدکنندگان برق و بخشهای انتقال و توزیع تخصیص می یافت که با اصلاح روابط مالی صنعت برق در صدد کوچکتر کردن حساب مدیریت منابع و در ادامه آن استقرار نظام حکمرانی شرکتهای توزیع و تولید برق هستیم تا خود شرکتها در قبال درآمد و هزینه های خود مسوولیت داشته و متناسب با آن هزینه کنند که تحقق این امر، موجب بهبود کارایی شرکتها، رونق گرفتن بورس و افزایش رقابت و شفافیت میان بازیگران بورس انرژی می شود.

رجبی مشهدی به صفر رساندن مطالبات نیروگاهها طی یک بازه زمانی ٣ ساله را که در قانون مانع زدایی از توسعه صنعت برق هم تصریح شده را هدف گذاری وزارت نیرو دانست که شرکت توانیر با تمام قوا آن را دنبال می کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بیش از ۱۸۷ واحد صنعتی نیمه فعال و راکد به چرخه تولید بازگشتند
  • احیای ۱۶ واحد تولیدی و صنعتی در استان اردبیل
  • احیای واحدهای راکد دشتستان در دستور کار است
  • لزوم پرداخت پاداش افزایش تولید به کارگران در واحدهای تولیدی
  • کاهش ناترازی انرژی با نصب پنل‌های خورشیدی در اصفهان
  • بررسی مشکلات واحدهای تولیدی در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید آذربایجان غربی
  • پرداخت ۱۵ هزار میلیارد ریال به حساب خرید برق شرکـت‌های توزیع
  • احیای ۲۳۹ واحد راکد کشاورزی در لرستان
  • عزم جدی برای فعال شدن واحدهای تعطیل/لزوم تامین امنیت شغلی کارگران
  • احیای واحدهای راکد در آذربایجان‌غربی