Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-26@15:51:43 GMT

درخواست مقام سازمان ملل برای کاهش تحریم‌های ایران

تاریخ انتشار: ۱۳ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۴۱۲۵۶

درخواست مقام سازمان ملل برای کاهش تحریم‌های ایران

گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور حق غذا ضمن درخواست برای کاهش تحریم‌ها علیه کشورهای مختلف از جمله ایران، آن را مانع دسترسی بخش آسیب‌پذیر جامعه به مواد غذایی مناسب دانست.

به گزارش مشرق، در ادامه درخواست‌های بین‌المللی برای رفع تحریم‌های ایران به دلیل شیوع ویروس «کووید۱۹»، یک مقام ارشد سازمان ملل نیز خواستار لغو تحریم‌های بین‌المللی بر تمام کشورها از ایران و سوریه گرفته تا ونزوئلا و کره شمالی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به نوشته خبرگزاری رویترز، خانم «هلال اِلوِر» گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور حق غذا، شامگاه سه‌شنبه در بیانیه‌ای گفت: «تداوم اعمال تحریم‌های اقتصادی فلج‌کننده بر سوریه، ونزوئلا، ایران، کوبا و تا حد کمتری زیمبابوه... حق بنیادین شهروندان عادی برای دسترسی به غذای کافی و مناسب را شدیداً تضعیف کرده است».

بیشتر بخوانید: سندرز: تحریم‌های آمریکا مانع ورود دارو به ایران است پاسخ مبهم پمپئو به سوالی درباره کاهش تحریم‌های ایران

الور تاکید کرد که رفع فوری تحریم‌های یکجانبه اقتصادی بر کشورهای مذکور، یک «ضرورت انسانی و عملی» است.

پیش از این نیز ۳۲ عضو کنگره آمریکا با ارسال نامه‌ای به وزرای خارجه و خزانه‌داری این کشور، خواستار تعلیق تحریم‌ها علیه ایران به دلیل شیوع ویروس کرونا شده بودند.

آمریکا در حالی مدعی است تحریم‌های ایران، مواد دارویی و انسانی را شامل نمی‌شود که که پزشکان و مسئولان جمهوری اسلامی بارها تأکید کرده‌اند که تحریم‌های آمریکا مانع از رسیدن دارو و تجهیزات پزشکی به ایران می‌شود.

روزنامه واشنگتن‌پست نیز چندی پیش در این باره نوشته بود: «با اینکه دولت ترامپ می‌گوید که به مردم ایران پیشنهاد کمک داده و می‌خواهد ارسال دارو به ایران را تسهیل کند اما این پیشنهاد شرایط بسیار زیادی دارد و واردکنندگان می‌گویند که برای پیدا کردن بانک‌هایی که راضی به حرکت در فرایند پیچیده تامین مالی آنها باشند، مشکل بزرگی است».

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا مدافعان سلامت سال جهش تولید سازمان ملل ایران تحریم آمریکا سوریه کره شمالی تحریم ایران تحریم های ایران سازمان ملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۴۱۲۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاسخ قاطع پیونگ‌یانگ به نسخه تحریمی آمریکا

آمریکا متعهد شده است که با کره جنوبی و سایر کشور‌ها برای ایجاد جایگزینی با دستور هیئت کارشناسان سازمان ملل متحد برای نظارت بر اجرای تحریم‌ها که در پایان آوریل به دنبال وتوی روسیه برای تمدید آن منقضی می‌شود، همکاری کند.

به گزارش ایسنا، کیم اون چول، رئیس دفتر امور آمریکای وزارت امور خارجه کره شمالی گفت: اگر ایالات متحده نسخه جدیدی از تحریم‌ها را علیه کره شمالی معرفی کند، پیونگ‌یانگ از فرصت جدید برای تنظیم مجدد نیرو که واشنگتن بیش از همه از آن می‌ترسد، استفاده خواهد کرد.

این مقام گفت: تحریم‌های جدید تنها منجر به تقویت بیشتر قدرت نظامی پیونگ یانگ خواهد شد.

او با وعده انجام «اقدامات عملی قدرتمندتر» برای تقویت قدرت فنی نظامی کره شمالی گفت: «هر زمان که ایالات متحده قطعنامه تحریم جدید را در عرصه سازمان ملل تهیه کند آزمایش هسته‌ای قوی‌تر و توسعه‌یافته‌تر کره شمالی آغاز خواهد شد. تحریم‌های ایالات متحده به عنوان یک کاتالیزور و نیروی محرکه عمل کرد که باعث افزایش تدریجی قدرت ملی ما شد.

این مقام افزود: ما از حقوق حاکمیتی و منافع امنیتی خود در برابر تهدید‌های خصمانه و فشار تحریمی فزاینده از سوی ایالات متحده محافظت کرده و اقدامات واقعی قوی‌تری را انجام خواهیم داد.

وی تاکید کرد: ما به تحریم‌های آمریکا عادت کرده‌ایم و توانایی و قدرت زیادی برای ایستادگی در برابر هرگونه تحریم شدید داریم.

لیندا توماس گرینفیلد، سفیر آمریکا در سازمان ملل طی بازدید از منطقه غیرنظامی شده (DMZ) که دو کره را از هم جدا می‌کند، گفت که واشنگتن در حال بررسی گزینه‌های «خارج از چارچوب» است و تهدید کرد که «همه احتمالات» حتی خارج از قواعد سازمان ملل روی میز است.

دیگر خبرها

  • نظر مقام سابق موساد از شبکه‌ باورنکردنی دور زدن تحریم‌ها در ایران
  • مقام سابق موساد: ایران شبکه‌ای باورنکردنی برای دور زدن تحریم‌ها ایجاد کرده است
  • روایت مقام سابق موساد از «زیرساخت باور نکردنی دور زدن تحریم‌ها در ایران»
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب از سرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله
  • پاسخ قاطع پیونگ‌یانگ به نسخه تحریمی آمریکا
  • عقب نشینی آمریکا از تحریم گردان «نتزاه یهودا »پس از فشار تل آویو
  • مقام معظم رهبری در دیدار با کارگران : تحریم ها ملت ایران را از پا در نمی‌آورد
  • مقام معظم رهبری در دیدار کارگران : تحریم ها ملت ایران را از پا در نمی‌آورد
  • درخواست توقف کمک نظامی آمریکا به رژیم صهیونیستی
  • نشست اتحادیه عرب درباره مسئله غزه و فلسطین