Web Analytics Made Easy - Statcounter

فهرست رنکینگ ماهانه شطرنج اعلام شد که در آن فیروزجا هم‌چنان در رده بیست و یکم برترین شطرنج‌بازان جهان قرار دارد. هم‌چنین پرهام مقصودلو در رده شصت و یکم قرار گرفت.

به گزارش ایسنا، فهرست جدید ماهانه فدراسیون جهانی شطرنج منتشر شد که در آن علیرضا فیروزجا با ریتینگ ۲۷۲۶ در رده بیست و یکم جهان و پرهام مقصودلو با ۲۶۷۶ واحد ریتینگ رده شصت و یکم  برترین شطرنج‌بازان جهان ایستاد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فیروزجا هم‌چنان بهترین شطرنج‌باز جهان در رده سنی جوانان است. در حال حاضر در کل جهان تنها ۳۷ شطرنج باز ریتینگ بالای ۲۷۰۰ دارند.

بر این اساس در بخش استاندارد، مگنوس کارلسن قهرمان حال حاضر جهان در بخش کلاسیک با ۲۸۶۳ واحد ریتینگ در صدر برترین شطرنج‌بازان جهان در بخش استاندارد قرار دارد. فابیانو کاروانا آمریکایی با ۲۸۳۵ واحد ریتینگ و دینگ لیرن چینی با ۲۷۹۱ واحد ریتینگ در رده رده‌های دوم و سوم برترین شطرنج‌بازان قرار گرفته‌اند. 

هم‌چنین در بخش استاندارد برترین شطرنج‌بازان بانوی جهان هو یفان با ۲۶۵۸ واحد هم‌چنان صدرنشین است. سارا سادات خادم الشریعه بانوی شطرنج باز ایران با ۲۴۹۴واحد ریتینگ در رده چهاردهم برترین شطرنج‌بازان بانوی جهان جای گرفته است.

در بخش استاندارد شطرنج‌بازان ایران پرهام مقصودلو با ۲۶۷۶واحد ریتینگ در صدر جدول قرار دارد. محمد امین طباطبایی با ۲۶۲۹ واحد و پویا ایدنی  با ۲۵۸۸ واحد ریتینگ در رده‌های دوم و سوم قرار گرفتند.

احسان قائم مقامی، سید خلیل موسوی، آرین غلامی، امیررضا پوررمضانعلی، مسعود مصدق پور، سارا سادات خادم الشریعه و شاهین لرپری زنگنه در رده‌های بعدی جای گرفتند.

همچنین شطرنج ایران که در ماه‌ گذشته در رده ۲۷ جهان قرار داشت در این ماه با یک پله سقوط در رده بیست و هشتم جهان ایستاد. 

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: شطرنج علیرضا فیروزجا پرهام مقصودلو برترین شطرنج بازان بخش استاندارد واحد ریتینگ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۴۱۶۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نایب قهرمانی تیم پسران ایران در شطرنج شهر‌های آسیا

  به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما، مسابقات شطرنج شهر‌های آسیا که به میزبانی خانتی مانسیسک روسیه برگزار شد، با معرفی تیم‌های برتر به پایان رسید. تیم‌هایی از آسیا و اروپا در این رویداد که تحت عنوان شهر‌های آسیا برگزار شد، حضور داشتند.   تیم پسران کشورمان در این مسابقات با کسب ۱۶ امتیاز دوم شد و تیم دختران ایران نیز با کسب ۹ امتیاز تیمی در جایگاه ششم جدول ۱۵ تیمی مسابقات قرار گرفت.   تیم امید شطرنج پسران کشورمان با ترکیب بردیا دانشور، سینا موحد، آبتین عطاخان، سیدکیان پورموسوی و مسعود مصدق‌پور و تیم دختران ایران نیز با ترکیب آناهیتا زاهدی فر، میترا اصغرزاده، ملیکا محمدی، طناز ازلی و پروا بهزاد نظیف در این مسابقات حضور داشتند.

دیگر خبرها

  • شناسایی سه واحد متخلف غیراستاندارد در یزد
  • قرمز پوشی شاخص کل بورس با کاهش بیش از ۱۲ هزار واحدی
  • نایب قهرمانی تیم پسران ایران در شطرنج شهر‌های آسیا
  • تیم شطرنج مردان ایران نایب قهرمان شهرهای آسیا شد
  • وعده رییس فدراسیون والیبال به ساحلی‌بازان برای صعود به المپیک
  • قهرمانی سوپر استاد بزرگ پرهام مقصودلو با فیرنهایم در شاخ بوندسلیگا
  • گلف بازان قم در مسابقات قهرمانی ایران درخشیدند
  • السنوار شطرنج باز قهاری است/ هر بار ما را غافلگیر می‌کند
  • شاخص بورس ۲۰ هزار واحد کاهش یافت
  • قرن بیست و یکم قرن گردشگری