Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک منبع پارلمانی عراق از طرح جدید آمریکا برای اعمال فشار در داخل عراق جهت پذیرش «عدنان الزرفی» به عنوان نخست‌وزیر این کشور با استفاده از ابراز تهدید نظامی خبر داد.

قدس آنلاین؛ یک منبع پارلمانی عراق طرح جدید آمریکا برای نخست‌وزیر کردن عدنان الزرفی را فاش کرد.

این منبع که به نام آن اشاره نشده است، گفت که پروازهای غیرمجاز آمریکایی‌ها بر فراز مقرهای الحشدالشعبی و نیروهای امنیتی در بغداد، الأنبار، بابل و صلاح‌الدین، طرحی آمریکایی با هدف اعمال فشار بر فراکسیون‌های سیاسی جهت پذیرش الزرفی به عنوان نخست‌وزیر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وبگاه «المعلومه» به نقل از این منبع گزارش کرد که آمریکا از زبان تهدید نظامی در تلاش برای متقاعد کردن معترضان برای موافقت با کابینه الزرفی بهره می‌برد.

او افزود که آمریکا تمایل دارد که الزرفی به منصب نخست‌وزیری دست یابد و در حال حاضر نیز از او حمایت سیاسی به عمل می‌آورد چرا که با نخست‌وزیری الزرفی، آمریکا نیز می‌تواند منافع خود را که طی دو سال گذشته در عراق از هم پاشید،  دوباره حفظ کند.

«عادل عبدالمهدی» فرمانده کل نیروهای مسلح عراق و نخست‌وزیر مجری امور این کشور روز دوشنبه از وجود پروازهای غیرمجاز آمریکا در نزدیکی مناطق نظامی عراق خبر داد و درباره هر گونه «انجام اقدامات جنگی غیرمجاز» هشدار داده بود.

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: پارلمان عراق عدنان الزرفی نخست وزیر عراق انتخاب نخست وزیر عراق عراق تحولات عراق نخست وزیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۴۱۸۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شویگو: روسیه هرگز ناتو را تهدید نکرده است

سرگئی شویگو امروز (جمعه) گفت، روسیه هرگز ناتو را تهدید نکرده و نه منافع ژئوپلیتیکی و نه نظامی برای حمله به کشورهای این ائتلاف ندارد.

به گزارش ایسنا، سرگئی شویگو وزیر دفاع روسیه در جریان نشست وزرای دفاع کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای در آستانه گفت: «روسیه هرگز ناتو را تهدید نکرده است. ما نه منافع ژئوپلیتیکی و نه نظامی برای حمله به کشورهای این ائتلاف نداریم. ما  از مردم خود در سرزمین‌های تاریخی روسیه محافظت می‌کنیم.»

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وزیر دفاع روسیه در ادامه صحب‌هایش افزود: «روسیه همواره حداکثر تلاش خود را برای حفظ ثبات استراتژیک و توازن قوا در جهان انجام داده است.»

شویگو در ادامه گفت، ادامه حملات نیروهای مسلح اوکراین به نیروگاه اتمی زاپوریژیا می‌تواند منجر به عواقب فاجعه بار شود. حملات مداوم نیروهای مسلح اوکراین به این نیروگاه هسته‌ای نگران‌کننده است.

وی افزود، ساختارهای نظامی و سیاسی با محوریت آمریکا در تلاش برای بازسازی سیستم امنیتی در منطقه آسیا و اقیانوسیه برای تسلط است. بازگشت اسلامگرایان رادیکال از خاورمیانه، شمال آفریقا به جنوب شرق آسیا، پیش نیازهایی را برای نقاط جدید فعالیت آنها ایجاد می‌کند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • وزیر دفاع روسیه: مسکو هرگز ناتو را تهدید نکرده است
  • شویگو: آمریکا برای تسلط بر منطقه آسیا و اقیانوسیه تلاش می کند
  • شویگو: روسیه هرگز ناتو را تهدید نکرده است
  • معرفی برترین‌های ۵ وزن نخست کشتی فرنگی نوجوانان جام صفوی
  • مسکو: تسلیحات هسته‌ای آمریکا در لهستان در اولویت اهداف نظامی خواهد بود
  • حضور بلینکن در چین هم‌زمان با تصویب بسته کمک نظامی به تایوان از سوی واشنگتن
  • ابراز تمایل نیجر به خرید سلاح از روسیه به موازات برنامه‌ریزی برای خروج نظامیان آمریکا
  • استقرار هزاران نظامی و یک جنگنده یوروفایتر تایفون انگلیسی در لهستان
  • درخواست پنتاگون از دولت عراق درباره نیروهای آمریکایی
  • انگلیس هزینه‌های دفاعی را به ۲.۵ درصد افزایش می‌دهد