Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-04-28@21:36:55 GMT

چگونگی و هزینه‌های دفن متوفیان کرونایی در بهشت زهرا

تاریخ انتشار: ۱۳ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۴۲۱۵۳

چگونگی و هزینه‌های دفن متوفیان کرونایی در بهشت زهرا

ساعت24 - مدیرعامل سازمان بهشت زهرا(س) توضیحاتی درباره چگونگی دفن متوفیان مبتلا به کرونا در قطعات مختلف بهشت زهرا(س) و هزینه‌های دفن آنها ارائه داد.

سعید خال "مدیرعامل سازمان بهشت زهرا(س)" ، درباره شرایط دفن متوفیان مبتلا به ویروس کرونا گفت: دفن افراد مبتلا به کرونا براساس پروتکل‌های تعریف شده وزارت بهداشت و دستورالعمل‌های بهداشتی داخلی با حساسیت و نهایت نظم و دقت در موارد شرعی و بهداشتی انجام می‌شود و خانواده‌های داغدار و مراجعین در هر قطعه‌ای که درخواست داشته باشند، می‌توانند نسبت به دفن عزیزان خود اقدام کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او درخصوص نحوه انجام مراحل اداری و دریافت وجه برای مراسم تدفین متوفیان مبتلا به کرونا گفت: در سازمان بهشت زهرا(س) براساس مصوبات بالادستی و به ویژه شورای اسلامی شهر تهران نسبت به اخذ وجوه و همچنین سایر مراحل کار اقدام می‌گردد. سازمان بهشت زهرا(س) سازمانی بدون تعطیلی است که افتخار خدمات رسانی بی‌وقفه به شهروندان تهرانی را دارد.

وی اضافه کرد: طبق مصوبات شورای اسلامی شهر تهران به هر متوفی تهرانی در قطعات جاری یک طبقه قبر رایگان اختصاص می‌یابد و وجوه مربوط به خدمات کفن و دفن طبق تعرفه‌ها محاسبه می‌گردد.

سعید خال ادامه داد: افتخار بهشت زهرا(س) از ابتدای بحران کرونا خدمات‌رسانی منظم و با برنامه‌ریزی بوده و به حمدالله با همکاری شهروندان هیچ مشکلی در این زمینه نداشته‌ایم. امروز شما ملاحظه می‌کنید که کشورهای بزرگ و پیشرفته دنیا مثل ایتالیا در این خصوص دچار چالش و مسئله اساسی هستند اما به حول و قوه الهی ما از ابتدا با تدابیر لازم در این خصوص هیچ مشکلی نداشته‌ایم.

خال همچنین درباره وضعیت پرسنل گمنام و بی‌ادعا و سختکوش سازمان بهشت زهرا(س)گفت: پرسنل سازمان بهشت زهرا(س) این روزها در کنار کادر درمان و پزشکی کشور در خط مقدم خدمات‌رسانی بحران کرونا قرار دارند و بی‌وقفه و با روحیه بالا به فعالیت خود ادامه می‌دهند.

مدیرعامل سازمان بهشت زهرا(س) درخصوص تامین ملزومات بهداشتی نیز گفت: لازم است از شهردار محترم تهران و شورای اسلامی شهر تهران و همه دلسوزان، شخصیت‌های فکری و فرهنگی بابت حمایت‌ها و تماس‌های محبت‌آمیز آنان و لطفی که به پرسنل شریف بهشت زهرا(س) داشته و دارند، تشکر کنم. ملزومات بهداشتی و لازم و لباس‌های ویژه برای پرسنل تهیه شده است و در این خصوص تاکنون مشکلی نبوده است.

سعید خال افزود: نکته اساسی همکاری شهروندان و مردم در شکست دادن ویروس کرونا از واجبات و لازم است. امروز همدلی و همراهی مردم در خانه ماندن و قطع شدن زنجیره شیوع بیماری از همه چیز مهمتر است. ما شرایط بحرانی را سپری می‌کنیم و لازم است مردم همکاری کنند تا هرچه زودتر از این شرایط خارج شویم.

مدیرعامل سازمان بهشت زهرا(س) با اشاره به تجربه جدید مدیریتی که در تاریخ ۵۰ ساله بهشت زهرا بی‌نظیر بوده است، گفت: با اطلاع رسانی صحیح و به موقع و همکاری و اعتماد مردم در شب جمعه پایانی سال با کاهش محسوس حضور مردم در بهشت زهرا(س) به رغم عادت همه ساله زیارت اهل قبور در روزهای پایانی توانستیم تا حد زیادی از خطر ابتلای بالا جلوگیری کنیم.

خال همچنین از شهروندان تهرانی درخواست کرد همچنان از حضور در بهشت زهرا(س) خودداری کنند و پس از برطرف شدن سایه کرونا ویروس از کشور نسبت به زیارت اهل قبور و یا حضور در آرامستان‌ها اقدام کنند

منبع: ساعت24

کلیدواژه: بهشت زهرا ویروس کرونا مدیرعامل سازمان بهشت زهرا س

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۴۲۱۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشارکت بیشتر در انتخابات، هزینه‌های امنیتی را کاهش می‌دهد

یک داوطلب انتخابات دور دوم مجلس شورای اسلامی گفت: اگر سطح مشارکت در انتخابات از دور اول هم بیشتر شود، آورده بیشتری به لحاظ امنیت ملی برای کشورمان دارد.

ابوالفضل ظهره‌وند در گفت‌وگو با ایسنا درباره اهمیت دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: یک وجه انتخابات به مشارکت مردم در اصلاح و بهبود شیوه حکمرانی برمی‌گردد که بخشی از این حکمرانی به قوه مقننه مربوط می‌شود. انتخاب اصلح برای حضور در مجلس شورای اسلامی هم عمل به تکلیف شهروندی و هم مشارکت در سرنوشت کشور است. این امر موجب تاثیرگذاری مردم بر روند قانونگذاری در کشور می‌شود.

وی افزود: هرچه مشارکت بیشتر باشد مثل راهپیمایی ۲۲ بهمن یا روز قدس، تاثیر مثبت بیشتری برای شرایط کشور دارد و دشمن پیام را دریافت می‌کند. مشارکت بالا در انتخابات هم بر موقعیت ژئوپولتیک، قدرت مانور منطقه‌ای و تامین منافع و امنیت ملی کشور تاثیر مثبت می‌گذارد. با توجه به تحولات منطقه، جنگ عزه و حساسیت‌های منطقه‌ای و بین‌المللی، اگر سطح مشارکت از دور اول هم بیشتر شود، آورده بیشتری به لحاظ امنیت ملی برای کشورمان دارد.

این داوطلب مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی افزود: با مشارکت بیشتر در انتخابات، هزینه‌های امنیتی ما کاهش می‌یابد و دشمن از اقدامات ناامن‌سازی ایران دلسرد خواهد شد و وقتی دشمن از ماجراجویی‌های امنیتی دلسرد گردد، برای ما آورده اقتصادی خواهد داشت زیرا دورنمای اقتصادی کشور روشن‌تر، سرمایه‌گذاری بیشتر، هزینه‌های امنیتی کمتر و چسبندگی مردم به فعالیت اقتصادی بیشتر خواهد شد اما هرچه از داخل به دشمن پالس داده شود، او دچار توهم  شده و دنبال ماجراجویی امنیتی می‌رود.

ظهره وند خاطرنشان کرد: در صورت شکل گیری مشارکت بالا، دشمن به سمت تعامل فعال و مذاکره حرکت می‌کند نه مخاصمه و ماجراجویی امنیتی. دلسردی از رای دادن تغییری در شرایط کشور ایجاد نمی‌کند؛ بنابراین توصیه من این است که مردم مشارکت فعالی در دور دوم انتخابات داشته باشند. مهم این است که مشارکت بالا و انتخاب هوشمندانه و با شناختی صورت گیرد. چنین انتخابی به بهبود شرایط اقتصادی کشور هم کمک می‌کند اما مشارکت کم موجب ادامه دار شدن عوامل نگرانی های مردم خواهد شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ویزیت‌های نجومی روانشناسان؛ ۴۵ دقیقه ۲ میلیون تومان!
  • رشد اعتبارات هزینه‌ای عمومی دستگاه‌های فرهنگی متناسب با مأموریت‌های آنها بوده است
  • معرفی برگزیدگان نخستین جشنواره ملی کیش بهشت خانواده‌ها
  • چگونگی مردمی‌سازی توسعه بالادست صنعت نفت و گاز با توان بخش خصوصی و سرمایه‌های خرد مردمی
  • چگونگی خدمات‌دهی به بیماران در زمان قطع سامانه نسخه‌نویسی الکترونیک بیمه سلامت
  • مشارکت بیشتر در انتخابات، هزینه‌های امنیتی را کاهش می‌دهد
  • هزینه ۲۰ هزار میلیاردی برای پاکسازی مسیل‌ها از نخاله‌ها
  • یک فرضیه در مورد چگونگی حرکت موجودات فضایی بین سیارات
  • افزایش ۱۶ درصدی متوفیان ناشی از تصادفات درون شهری
  • شروع کار نمایشگاه کتاب بعد از شیوع کرونا نیازمند شجاعت بود