Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صراط نیوز»
2024-04-28@03:22:31 GMT

روحانی: اجرای قرنطینه چینی در ایران امکان پذیر نبود

تاریخ انتشار: ۱۳ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۴۲۴۵۷

صراط:

حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور ایران صبح امروز در جلسه هیأت دولت اظهار داشت: مردم امروز سلامت و صحت خود و خانواده را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ برگزیدند و رفتن به طبیعت را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ به فرصت مناسب موکول کردند.

به گزارش فارس وی با بیان اینکه باز هم باید از مردم سپاسگزاری کنیم، گفت: مردم هم قبل و بعد از سال جدید همه دستورالعمل‌های بهداشتی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ مراعات کردند و امروز طبق آمار این ویروس خطرناک در همه استان‌های کشور سیر نزولی دارد که این به دلیل زحمات پزشکان، مردم و متخصصان بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس‌جمهور اظهار داشت: اولین جلسه‌ای که به ریاست خود بنده برگزار شد در ششم اسفندماه بود و در همان جلسه تصمیم گرفتیم که طرح فاصله‌ گذاری اجتماعی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ انجام دهیم و از مردم دعوت کردیم به سفرهای نوروزی نروند.

روحانی افزود: در همین راستا به استانداران اعلام کردیم که به مردم اعلام کنند قادر به در اختیار گذاشتن امکانات همچون سال‌های گذشته نیستند و بسیاری از مراکز تفریحی و گردشگری، مدارس و دانشگاه‌ها تعطیل اعلام شد و مردم نیز دعوت مسؤولان را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ به خوبی اجابت کردند.

*جزئیات کاهش آمار سفرها در نوروز 99

وی ادامه داد: وزیر راه اعلام کرده که مسافرت مردم با قطار 94 درصد، اتوبوس 75 درصد و هواپیما 70 درصد کاهش یافته است. بنابراین اساس به طور کلی در روزهای اول فروردین هم مسافرت‌ها کاهش پیدا کرد.

رئیس‌ جمهور گفت: بعد از آن تصمیم گیری شد که برای اماکن مقدسه نیز تصمیماتی گرفته شود. تصمیم بر تعطیلی باشد و با اینکه کار بسیار سختی برای همه ما بود اما برای صحت و سلامت مردم این تصمیم را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ گرفتیم؛ چراکه دیدیم باید سخت گیری‌های بیشتری اتخاذ شود و کمیته‌های انتظامی موضوع را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ مورد بررسی قرار دادند و همان روز تصمیمات اتخاذ و علام شد و مرحله دوم فاصله گذاری اجتماعی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ اجرا کردیم که البته شرایط سخت‌تری در آن لحاظ شد که مردم هم همراهی کردند.

**فاصله گذاری اجتماعی در مرحله دوم 30 درصد از مسافرت‌ها را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ کاهش داد

وی با بیان اینکه فاصله گذاری اجتماعی در مرحله دوم 30 درصد از مسافرت‌ها را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ کاهش داد، افزود: از نظر پزشکان و متخصصان طرح فاصله گذاری اجتماعی ضروری و مفید بوده است.

روحانی به برخورد و مقابله کشورهای مختلف با ویروس کرونا اشاره و خاطرنشان کرد: کشورهای مختلف شیوه‌های مختلفی اتخاذ کردند و ما نیز از تجربه همه کشورها استفاده کردیم ولی خود را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ اسیر مسیر و راه آنها نکردیم.

** اجرای قرنطینه چینی در ایران و کشورهای دیگر امکان پذیر نبود

رئیس جمهور ادامه داد: از روز اولی که این ویروس شروع شد برخی ها می‌گفتند قرنطینه چینی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ اجرا کنید. بگذارید اول من قرنطینه چینی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ به شما توضیح بدهم. قرنطینه چینی یعنی دستور بدهیم تمام مغازه‌ها، خودروها متوقف و از درب خانه‌ها قفل زده و به هیچ کس حق خروج و ورود ندهیم و غذای هر خانوار نیز 24 ساعته به داخل خانه‌ها پرت کنیم که این مدل را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ هیچ کس در دولت نپسندید و اجرا نکرد. چراکه نمی شد هم اجرا شد چون این مدل مخصوص خودشان بود. در ایران و کشورهای دیگر این کار امکان پذیر نبود. عده‌ای فشار می‌آوردند که دولت مدل چینی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ اجرا کند اما ما این کار را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ نکردیم.

منبع: صراط نیوز

کلیدواژه: حسن روحانی صراط فاصله گذاری اجتماعی قرنطینه چینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۴۲۴۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه نیروگاه های تجدیدپذیر برای کاهش مصرف سوخت

مصطفی رجبی مشهدی مدیر عامل شرکت توانیر در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه اقداماتی برای افزایش راندمان نیروگاهی صورت گرفته است ، گفت: نیروگاه‌هایی که در کشور ساخته می‌شوند نیروگاه‌های سیکل ترکیبی و از کلاسf هستند که راندمان بیش از ۵۵ درصد دارند.

وی ادامه داد: در دنیا نیز همین راندمان و بازدهی نیروگاه‌های گازی و سیکل ترکیبی طراحی و ساخته می‌شوند راندمان ۵۵ درصد دارند.

به گفته مدیر عامل توانیر نیروگاه‌هایی که راندمان پایین دارند در حال ارتقا هستند.

مدیر عامل توانیر خاطر نشان کرد: یکی از اقدامات این است که برای کاهش مصرف سوخت در نیروگاه‌های حرارتی توسعه نیروگاه‌های تجدید پذیر است

وی با اشاره به اینکه ۱۰ هزار مگاوات نیروگاه تجدید پذیر هدف‌گذاری شده است، خاطر نشان کرد: از این میزان ۴ هزار و۵۰۰ مگاوات مربوط می‌شود به چهار سرمایه گذار که اقدامات مناسبی در این زمینه انجام داده‌اند و نتیجه آن طی دو سال اخیر مشخص می‌شود.

به گفته این مقام مسئول فعالیت‌های خوبی در حوزه تخصیص زمین صورت گرفته است که امیدواریم در بخش تأمین ارز و تسهیلات مربوطه کمک می‌کند که این ۱۰ هزار مگاوات تجدید پذیر ها اتفاق بیفتد.

وی در خاتمه یادآور شد: در حال حاضر ظرفیت نیروگاه‌های تجدید پذیر ۱۲۵۰ مگاوات است که پیش بینی می‌شود تا دو سال آینده سه تا چهار برابر شود.

کد خبر 6089418 فاطمه صفری دهکردی

دیگر خبرها

  • اجرای آیین دو هزار ساله بیل‌گردانی
  • ظرفیت های مردمی در اجرای طرح نماد بکارگیری شود
  • ظرفیت‌های مردمی قزوین در اجرای «طرح نماد» به‌کارگیری شود
  • نقش آبخیزداری در پیشگیری از هدررفت ۳۳ درصدی آب باران
  • اندازه‌گیری قند خون با گلکسی واچ 7 امکان‌پذیر خواهد شد
  • اندازه‌گیری قند خون با ساعت گلکسی واچ 7 امکان‌پذیر خواهد شد
  • توسعه نیروگاه های تجدیدپذیر برای کاهش مصرف سوخت
  • خرید و فروش استقلال و پرسپولیس در چه زمانی امکان‌پذیر است؟
  • زوج شاهنامه‌خوان بام ایران در شهر‌های ایران خوان خرد می‌گسترانند
  • طرح‌های اجرا شده در حوزه عفاف و حجاب در چارچوب قانون است