Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-29@16:53:07 GMT

تصویب 100 هزار میلیارد تومان برای حمایت از صنایع

تاریخ انتشار: ۱۳ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۴۲۶۸۱

تصویب 100 هزار میلیارد تومان برای حمایت از صنایع

وزیر صنعت، معدن و تجارت در حاشیه جلسه دولت گفت: علاوه بر 75 هزار میلیارد تومان تسهیلاتی که برای حمایت از واحدهای تولیدی آسیب دیده از کرونا تصویب شده بود، امروز هم رئیس‌جمهور گفت: 100 هزار میلیارد تومان دیگر برای حمایت از کسب و کارها در نظر می‌گیریم.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، رضا رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت امروز در حاشیه جلسه هیأت دولت که به صورت زنده از شبکه خبر پخش شد، اعلام کرد: بعد از شیوع بیماری کرونا تولید برخی اقلام بهداشتی مورد نیاز 8 برابر افزایش یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین تولید ماسک سه لایه و معمولی 4 برابر افزایش پیدا کرد. البته این غیر از صنوفی است که به صورت پراکنده به تولید این اقلام می‌پردازند که جزو آمار به شمار نمی‌رود.

وی ادامه داد: این صنوف با احساس مسؤولیت برای خدمت به مردم پای کار آمدند و به تولید اقلامی مانند ماسک و مواد ضدعفونی‌ کننده پرداختند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین گفت: برخی از خطوط تولید موقتا تولید محصولات خود را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ متوقف کرده‌اند و به تولید اقلام ضدعفونی کننده و بهداشتی پرداختند.

به گفته رحمانی وزارت صنعت و وزارت بهداشت برای تولید فوری اقلام بهداشتی و ضد عفونی کننده تسهیلاتی در نظر گرفت و مجوزهای فوری برای واحدهای تولیدی در نظر گرفت تا نیاز مردم تأمین شود و در جایی که نیاز به واردات بود انجام شد و برای برخی از محصولات نیز صادرات ممنوع شد تا نیاز داخل تأمین شود.

وی همچنین در مورد تسهیلاتی که به واحدهای تولیدی آسیب‌دیده در نظر گرفته شده است اظهار داشت: تعدادی از کسب و کارها متحمل خسارت شدند. دولت تصویب کردم 75 هزار میلیارد تومان تسهیلات ارزان به نرخ 12 درصد در اختیار این واحدها قرار گیرد و در حال حاضر این تسهیلات در حال پرداخت است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهار داشت: همچنین اصناف و حوزه‌های حمل و نقل مسافری، هتل‌ها نیز از کرونا آسیب‌هایی دیده‌اند که الان آیین‌نامه‌های مربوط به پرداخت تسهیلاتی به این اصناف در حال تدوین است و همچنین برای رعایت حال تولید کنندگان بدهی شرکت‌های خدمات رسان و تولیدی استمهال می‌شود و قرار شد، یک مهلت چند ماهه به این واحدهای تولیدی بدهند.

رحمانی اضافه کرد: همچنین مقرر شد در حوزه‌هایی که آسیب دیده‌اند توسط بیمه تأمین خسارت شوند.

وی همچنین گفت: امروز رئیس جمهور اعلام کرد 100 هزار میلیارد تومان دیگر نیز از منابع ارزی برای حمایت از تولید و رونق کسب و کارها در نظر می‌گیریم تا واحدهای تولیدی دوباره به رونق برگردند.

به گزارش فارس، امروز چهارشنبه طبق روال هفته‌های پیش با وجود روز طبیعت و تعطیل رسمی، اما جلسه هیأت دولت برگزار شد که بخشی از آن به صورت زنده از شبکه خبر پخش شد.

انتهای پیام/‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ب

منبع: فارس

کلیدواژه: وزیر صنعت تجارت رئیس جمهور وزارت بهداشت هزار میلیارد تومان واحدهای تولیدی برای حمایت معدن و تجارت وزیر صنعت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۴۲۶۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۷۰ درصد جمعیت کردستان از خدمات وزارت کار بهره‌مند هستند

به گزارش خبرنگار مهر، فرزاد پیشکاری ظهر یکشنبه در جریان دیدار نماینده ولی فقیه کردستان با تشکل‌های کارگری و کارفرمایی استان اظهار کرد: بیش از ۷۰ درصد جمعیت استان کردستان مخاطب اداره کار محسوب می‌شوند و از خدمات وزارت کار بهره می‌برند.

وی افزود: این اداره‌کل در استان فعالیت‌های گسترده‌ای انجام می‌دهد و سال گذشته ۱۹ هزار بازرسی را از واحدهای تولیدی و صنعتی انجام داد.

وی خاطرنشان کرد: بازرسی ادواری سالانه از کارگاه‌ها، واحدهای تولیدی و صنعتی برای حفظ ایمنی و حق و حقوق کارگران توسط بازرسان این اداره‌کل انجام می‌شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان یادآور شد: سالانه ۱۰ هزار پرونده شکایات کارگری در استان بررسی و این پرونده‌ها توسط هیأت‌های تشخیص در اداره کل تعاون مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی، آمار کارگران بیمه شده استان را ۱۴۳ هزار نفر برشمرد و گفت: از این تعداد ۴۵ هزار نفر کارگران ساختمانی هستند که ۲۱ هزار نفر آنان بیمه شده هستند و ۲۴ هزار نفر دیگر نیز در صف بیمه شدن هستند؛ ضمن اینکه امسال درآمدهای از سوی مجلس برای بیمه کارگران ساختمانی فاقد بیمه در نظر گرفته شده است.

کد خبر 6091126

دیگر خبرها

  • رفع موانع صادرات واحدهای تولیدی در استان تهران پیگیری شود
  • راهبردهای صنعت پتروشیمی در تحقق شعار سال ۱۴۰۳ تشریح شد
  • زنگ آغاز پویش ملی دوشنبه‌های ورزش و کار در استان مرکزی نواخته شد
  • تجلیل از هنرمندان نمونه فعال در واحدهای تولیدی فعال صنایع دستی
  • بیش از ۷۰ درصد جمعیت کردستان از خدمات وزارت کار بهره‌مند هستند
  • بهسازی معابر شهرک‌های صنعتی اردبیل با اعتباری بالغ بر ۶۰۰ میلیارد ریال
  • احیای واحدهای تولیدی راکد در دستور کار دولت است
  • رشد اعتبارات سفر دولت در استان سمنان/ واحدهای تولیدی جان گرفتند
  • بازدید هیئت هرمزگانی از نمایشگاه صنعت پلاستیک چین
  • رسیدگی قضایی به مشکلات ۲۶۲ واحد تولیدی خوزستان