Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس انستیتو پاستور ایران از افزایش قریب الوقوع ظرفیت تست در کشورمان به بیست هزار تست در روز در روزهای آتی خبر داد و تاکید کرد ماموریت بعدی این شبکه آزمایشگاهی احتمال مرزبانی از سلامت ورای مرزهای کشورمان خواهد بود.

به گزارش «تابناک»، دکتر علیرضا بیگلری در نشست خبری که با حضور اصحاب رسانه و به صورت آنلاین در روز سیزدهم فروردین یا همان «سیزده بدر» برگزار می‌شد، با تبریک «روز طبیعت»، یاد آنهایی که به موجب شیوع ویروس منحوس چهره در نقاب ختاک کشیدن و همچنین ایثار مدافعان سلامت که با بذل جان   وی افزود: تقریبا 2 ماه پیش از شیوع ویروس در کشور، انستیتو پاستور که در عمر یکصد ساله دژبانی کشور در عرصه سلامت را عهده دار بوده، دست به کار شد و به دلیل اینکه اطلاعات و دانش کمی که در دست بود، سعی کرد بهترین روش شناسایی را برگزیند و در دستور کار قرار دهد و بعد از شیوع توانست به سرعت نسبت به تهیه دستورالعمل واحد اقدام کرده و گسترش آزمایشگاه ها در سطح کشور را در دستور کار قرار دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  رئیس انستیتو پاستور با تاکید بر دایر کردن شبکه آزمایشگاهی در سطح کشور در شرایط دشوار تحریمی و بدون بهره مندی از هر گونه کمک خارجی، از جمله مزایای این شبکه را قابلیت مقابله با تهدیدات دیگر در آینده خواند و افزود: حالا که آزمایشگاه های ما در کشور به 90 آزمایشگاه رسیده، توانایی این را یافته ایم که ده هزار تست به ظرفیت مان اضافه کرده و به 20 هزار تست در روز برسیم تا آنهایی که به طرح غربالگری پیوسته اند و می بایست تست شوند، بتوانند مورد آزمایش قرار گیرند.  

منبع: تابناک

کلیدواژه: کروناویروس نوروز 99 جهش تولید مناجات شعبانیه روز طبیعت ویروس کرونا ویروس کرونا کروناویروس نوروز 99 جهش تولید مناجات شعبانیه روز طبیعت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۴۲۶۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت ۸۲۰۰ آزمایشگاه بهداشتی و درمانی در کشور

به گزارش خبرگزاری مهر، کاظم وطن خواه، با بیان اینکه تشکیل شبکه های آزمایشگاهی حوزه بهداشت و درمان از برنامه های اولویت دار وزارت بهداشت است، اظهار داشت: طبق اسناد بالادستی تا سال ۱۴۰۴ باید ۸۵ درصد آزمایشگاه های بیمارستان های دولتی تحت پوشش شبکه آزمایشگاهی قرار گیرند.

وی افزود: در حال حاضر شبکه آزمایشگاهی در ارتباط با بخش خصوصی طبق آیین نامه ها موجود است و در صورت داوطلب بودن می توانند در شبکه آزمایشگاهی قرار گیرند.

وطن خواه گفت: بیش از ۸ هزار و ۲۰۰ آزمایشگاه بهداشتی و درمانی در کشور در حال فعالیت هستند که از این تعداد حدود ۳ هزار و ۵۰۰ آزمایشگاه بهداشتی هستند.

کد خبر 6092779 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • آزمایشگاه های بالینی پایگاه اصلی نظام سلامت هستند
  • امضای قرارداد ساخت تجهیزات سکوهای فشار افزا به زودی
  • زنده گیری روزانه ۵۰ سگ بی‌صاحب در تهران
  • فعالیت ۸۲۰۰ آزمایشگاه بهداشتی و درمانی در کشور
  • استخراج ۱۸۳ هزار بشکه نفت در بهمئی/ سد آبریز آرزویی بر دل مردم
  • فعالان سرود بیمه می‌شوند
  • شاهد تحول فن‌آورانه در حوزه حکمرانی فرهنگی خواهیم بود
  • عاقبت پوشش خدمات روانشناسی چه شد؟
  • تمدید اعتبار بیمه‌ای بیمه شدگان روستایی در خوزستان
  • فاز اول نیروگاه بادی درح به زودی به بهره‌برداری می‌رسد