Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@12:06:47 GMT

نگران نیستم پیشگیری می کنم

تاریخ انتشار: ۱۳ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۴۲۸۰۱

نگران نیستم پیشگیری می کنم

شیوع ویروس کرونا سبب شده افراد زیادی نگران سلامت خود باشند. این ویروس شرایطی مانند سرماخوردگی، سارس و دیگر مشکلات تنفسی را دارد، اما با پیشگیری و رعایت برخی نکات براحتی می‌توان سلامت خود را حفظ کرد.

بهترین راه برای جلوگیری از این کار شستن دست‌ها تا جای ممکن است. دست‌های خود را با آب گرم مرطوب کنید و سپس ۲۰ تا ۳۰ ثانیه دست‌ها را با کف صابون به هم بمالید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیش از خوردن یا نوشیدن هر چیزی دست‌های خود را بشویید. با این حال، بهتر است هر زمان که بیرون از منزل می‌روید یا پس از مواجه با فرد بیمار دست‌های خود را مجدد خوب بشویید. اگر نمی‌توانید دست هایتان را بشویید، از ضد عفونی کننده دست استفاده کنید که حاوی الکل است.

از آنجا که ویروس کرونا یک عفونت تنفسی، همراه با سرفه و عطسه است. سرفه و عطسه هر ۲ ویروس را به هوا آزاد می‌کنند، بنابراین ممکن است ریسک ابتلا به عفونت را افزایش دهند. فاصله خود را از افرادی که به نظر می‌رسد علائم عفونت تنفسی بالایی دارند، حفظ کنید. در صورت امکان، از فرد بخواهید که فاصله اش را با شما حفظ کند. گزارش‌ها اخیر نشان می‌دهند ویروس کرونا ممکن است به وسیله افرادی منتقل شود که علائم بیماری را ندارند، بنابراین دوری از افرادی که سرفه و عطسه می‌کنند تضمین کننده نیست. سعی کنید در اطراف هر کسی که اخیرا بیمار شده است، نروید.

کرونا قابل پیشگیری و درمان است

یک کاربر تبریزی در پیج اینستاگرام خود با پخش ویدئویی از اظهارات عباسعلی درستی رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز، کرونا را بیماری قابل پیشگیری و درمان عنوان کرده و آورده است: کرونا یک بیماری ویروسی است، این بیماری قابل پیشگیری و کنترل است، باید هوشیار بوده و با رعایت نکات بهداشتی، راه‌های انتقال آن گرفته شود.  این بیماری تقریباً علائمی مشابه سرماخوردگی دارد، تب و سرفه، تنگی نفس، سختی تنفس و دردهای عضلانی و آبریزش بینی از جمله علائم آن است.

افرادی که با ترشحات فرد آلوده به ویروس تماس داشته باشد، به این ویروس مبتلا می‌شوند و درصد فوتی ها تنها ۳ درصد ثبت شده است.

به گفته معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی تبریز، این بیماری بیشتر در گروه‌های سنی بالای ۶۵ سال و افراد مسن، افراد با بیماری‌های مزمن تنفسی و قلبی و افراد چاق دیده شده است.

کلید اصلی پیشگیری از کرونا را رعایت اصول بهداشتی است  و کنترل استرس، استفاده از میوه و سبزی، ورزش و کنترل وزن از جمله مواردی است که در پیشگیری از بیماری کرونا مؤثر است.

 افرادی که بیماری آن‌ها خفیف است نیاز به بستری ندارند و با استراحت در خانه می‌توانند از آن رها شوند، باید از عبور و مرور در مکان‌های پرتردد خودداری کرده و با دستمال کاغذی جلوی سرفه خود را گرفته و مرتب دست‌های خود را بشویند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی تبریز همچنین اذعان داشت: اگر علائم بیماری در فردی شدید باشد، باید به مراکز بهداشتی و بیمارستان مراجعه کند تا تحت درمان قرار بگیرد، کل مراکز بهداشتی در سراسر استان آگاه به این مساله هستند تا خدمات مربوطه را به مردم ارائه کنند. این بیماری واکسن و درمان ندارد و باید روی پیشگیری تاکید کنیم تا با رعایت بهداشت فردی، ابتلاء به این بیماری را کنترل کنیم.

بیماران ویروسی معمولاً در فصول سرد سال شیوع پیدا می‌کنند، البته اگر مردم اصول بهداشت فردی را کامل رعایت کرده و سیستم بهداشت و درمان بهتر عمل کنند، به خوبی قابل کنترل است، با اتمام فصول سال، اپیدمی بیماری‌های ویروسی به پایان می‌رسد.

توصیه کاربر اینستاگرام به مردم برای پیشگیری

یکی از کاربران اینستاگرام با انتشار عکسی که در آن مهمترین راه های پیشگیری از کرونا آمده نوشته است:به طور کلی پیشگیری از انتقال ویروس از انسان به انسان به همان سادگی مبتلا شدن است. با رعایت این نکات می‌توانید امکان ابتلا به ویروس‌ها را به حداقل برسانید:

به نظر می‌رسد با توجه به اظهارات کارشناسان بهداشتی کشور راهی جز پیشگیری از ابتلا به این بیماری در حال حاضر وجود ندارد.

بنابراین با شستن مداوم دست‌ها می‌توان خطر ابتلا به ویروس‌ها را به حداقل رساند.

پرهیز از تماس با بیمارانی که علائمی مانند (سرفه، عطسه، تب و تهوع) دارند، تقویت سیستم ایمنی با استفاده از مصرف میوه و سبزیجات تازه، نوشیدن مداوم،  استفاده از دستگاه‌های بخارساز سرد در محیط‌های اداری و منازل و اماکن عمومی، پرهیز از قرار گرفتن زیاد در هوای سرد و خشک از راه‌های پیشگیری ابتلا به این بیماری است.

برچسب‌ها کرونا ویروس کرونا اینستاگرام پروندهٔ خبری پویش اجتماعیِ سهم من در کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرونا ویروس کرونا اینستاگرام کرونا ویروس کرونا اینستاگرام دست های خود ویروس کرونا دست ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۴۲۸۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادغام واکسن پنوموکوک در برنامه ایمن سازی کودکان در استان خراسان جنوبی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی،  معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در مراسم  آغاز ادغام تزریق واکسن پنوموکوک در برنامه ایمن سازی کودکان که در پایگاه ضمیمه مرکز خدمات جامع سلامت نجفی گل شهرستان بیرجند برگزار شد  با اشاره به اهمیت تزریق واکسن پنوموکوک در پیشگیری از عفونت‌های ناشی از باکتری پنوموکوک مثل عفونت مغز و ریه گفت: در استان خراسان جنوبی همزمان با استان‌های خراسان رضوی، سیستان و بلوچستان، خوزستان، ایلام و بوشهر، در کلیه مراکز خدمات جامع سلامت، پایگاه‌های بهداشتی و خانه‌های بهداشت سراسر استان تزریق واکسن آغاز شد.

شایسته با بیان اینکه این واکسن از سن دو ماهگی و در سه نوبت دوماهگی، ۴ ماهگی و یک سالگی به کودکان استان تزریق خواهد شد.، افزود: بخش اول واکسن از وزارت بهداشت تحویل و در مراکز بهداشت سراسر استان توزیع شده است.
وی با بیان اینکه هر سال حدود ۴۰۰۰۰۰ کودک زیر ۵ سال در دنیا به علت ابتلا به بیماری پنوموکوک جان خود را از دست می‌دهند، گفت:  کودکانی که به انواع شدید بیماری مبتلا می‌شوند و زنده می‌مانند، اغلب مبتلا به عوارض فلج دائمی، ناشنوایی یا آسیب‌های مغزی می‌شوند و استرپتوکوک پنومونیه (پنوموکوک) سبب سینوزیت، مننژیت، اوتیت مدیا، پنومونی، عفونت خون و سایر بیماری‌ها می‌شود.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند افزود: با واکسیناسیون کودکان از میزان بروز این عفونت‌ها در سنین بالاتر (سالمندان، بیماران قلبی ریوی مزمن، نقائص سیستم ایمنی) به علت کاهش مواجه شدن با بیماری کاسته خواهد شد همچنین واکسیناسیون با کاستن از بار بیماری سبب کاهش مصرف آنتی بیوتیک‌های وسیع  در مراکز درمانی کشور شده و از گسترش مقاومت دارویی در کشور نیز جلوگیری می‌کند.

دیگر خبرها

  • پیشگیری از دومیلیون مرگ کودکان با استفاده واکسن‌های موجود
  • کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟
  • واکسیناسیون مؤثرترین مداخله بهداشتی برای ارتقای سلامت
  • فصل آبله مرغان رسید، چه بخوریم تا زودتر خوب شویم
  • بیماری هزار چهره‌ای که همه را گرفتار می‌کند
  • تولید کیت‌های جداساز ویروس‌های بیماری‌زا در کشور
  • ادغام واکسن پنوموکوک در برنامه ایمن سازی کودکان در استان خراسان جنوبی
  • آیا باید از سرایت ویروس آنفلوانزای پرندگان به گاوها نگران باشیم؟
  • این افراد در خطر ابتلا به ام اس قرار دارند
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت