Web Analytics Made Easy - Statcounter

صندوق بین‌المللی پول با انتشار گزارشی تاثیر ویروس کرونا بر اقتصاد اروپا را «شدید» ارزیابی کرد. ۱۳ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۹ بین الملل اروپا نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم و به نقل از یورونیوز، این نهاد بین المللی در گزارش تازه خود به تاثیر ویروس کرونا بر اقتصاد جهان پرداخته و می‌گوید: «اقتصاد اروپا پس از کرونا کوچک‌تر از حجم فعلی‌اش خواهد بود و باید انتظار تاثیرات شدید بر اقتصاد کشورهای اروپایی را داشته باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

این گزارش که روز سه‌شنبه 31 مارس منتشر شده همچنین تاکید می‌کند که ابعاد بحران «تا آن اندازه بزرگ است که سیستم‌های بانکی برخی از کشورها به سرمایه‌گذاری دوباره و حتی بازسازی ساختار بانکی احتیاج خواهند داشت.»

توبیاس آدریان، مدیر بخش پولی بازارهای سرمایه صندوق بین‌المللی پول و آدیتا ناراین، معاون این بخش در یک گزارش مشترک می‌نویسند: «فشار‌ها بر سیستم بانکی رو به افزایش است و پدید آمدن بدهی‌های بالاتر کاملا محتمل به نظر می‌رسد. انتظار بر این است شوکی که بازارهای مالی وارد می‌شود ابعادی مشابه آنچه در بحران سال 2008 اتفاق افتاد، داشته باشد.»

صندوق بین‌المللی پول در گزارش خود مشخص نکرده که بانک‌ها و اقتصادهای کدام کشورها بیشتر در معرض خطر قرار دارند.

کرونا در اروپا|از افزایش بیماران کرونایی در ارتش آلمان تا ماسک اجباری در مجامع عمومی بلغارستانکرونا در اروپا| از اوضاع فاجعه‌بار بیماران در شرق فرانسه تا افزایش انفجاری مبتلایان در سراسر قاره سبز

 

از سوی دیگر پل ام تامسن، مدیر بخش اروپای صندوق بین‌المللی پول در بیانیه‌ای اعلام کرد: «ما نمی‌دانیم این بحران تا چه مدتی به طول خواهد انجامید اما می‌دانیم که تاثیر اقتصادی آن شدید خواهد بود.»

همچنین او در ادامه با اشاره به وضعیت اقتصاد اروپا بر کاهش 3 درصدی تولید ناخالص داخلی می‌نویسد: «بخش خدمات غیر حیاتی در اروپا که یک سوم تولید ناخالص داخلی را تشکیل می‌دهد با تصمیم دولت‌ها تعطیل شده‌اند و هر ماه که این تعطیلی‌ها ادامه یابد، تولید ناخالص داخلی اروپا نیز کاهش سه درصدی را تحمل خواهد کرد.»

اعضای اتحادیه اروپا 200 میلیارد یورو بسته‌های محرک اقتصادی برای کاهش تاثیر کرونا بر اقتصادهایشان تصویب کرده‌اند که معادل 1.5 درصد از کل اقتصاد این مجموعه است. بانک مرکزی اروپا نیز یک بسته 750 میلیارد یورویی را تصویب کرده است.

انتهای پیام/

R36446/P/S8,89/CT12 واژه های کاربردی مرتبط ویروس کرونا

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ویروس کرونا ویروس کرونا صندوق بین المللی پول کرونا بر اقتصاد اقتصاد اروپا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۴۳۰۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور مقامات بین‌المللی در ریاض برای گفتگو پیرامون غزه

«بورگه برنده» رئیس مجمع جهانی اقتصاد اعلام کرد که محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین و چندین مقام بین‌المللی این هفته برای گفتگو‌هایی پیرامون آتش‌بس غزه که در حاشیه نشست مجمع جهانی اقتصاد برگزار می‌شود، در ریاض حضور خواهند یافت.

به گزارش رویترز، این مقام نروژی در یک کنفرانس خبری گفت: «ما بازیگران کلیدی را در حال حاضر در ریاض داریم و امیدواریم که گفتگو‌ها بتواند به آشتی و صلح منجر شود». 

رئیس مجمع جهانی اقتصاد همچنین از حضور وزیر امور خارجه آمریکا، نخست وزیر قطر، وزیر خارجه عربستان، ولیعهد عمان و مقامات بحرینی در این نشست خبر داد. به گفته او، وزیر خارجه مصر نیز در ریاض حضور خواهد داشت تا مقامات را در مورد رخداد‌های مذاکرات آتش‌بس مطلع کند.

پس از ۶ ماه جنگ علیه غزه که طی آن بیش از ۳۴ هزار نفر به شهادت رسیده و اکثر زیرساخت‌های این منطقه تخریب شده است، مذاکرات آتش‌بس همچنان در بن‌بست باقی مانده است. گفته شده یک هیئت مصری روز گذشته برای گفتگو با سران صهیونیست به سرزمین‌های اشغالی سفر کرده و به دنبال راهی برای از سرگیری مذاکرات است. 

مقامات حماس همچنان بر خواسته‌های خود پایبند هستند و می‌گویند هرگونه آتش‌بس باید دائمی باشد و طی آن نیرو‌های اشغالگر به طور کلی از نوار غزه خارج شوند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • تاثیر عملیات وعده صادق بر اقتصاد
  • چهارمحال و بختیاری از سه‌شنبه تحث تاثیر سامانه بارشی است
  • حضور مقامات بین‌المللی در ریاض برای گفتگو پیرامون غزه
  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند
  • توقیف دارایی‌های روسیه دلارزدایی را تسریع می‌کند
  • رشد ۱۵ درصدی بخش نفتی اقتصاد ایران در سال گذشته
  • عملیات «وعده صادق» نشان داد جنگ‌هراسی در اقتصاد تاثیرگذار نیست
  • پیش‌بینی مرتضی افقه از تاثیر انتخابات آمریکا بر بازار ارز/ منتظر این تغییر باشید
  • تذکر چندباره بذرپاش به زیر مجموعه وزارت اقتصاد / صندوق تامین خسارت بدنی به تکلیف قانونی خود عمل کند
  • نقش کلیدی صندوق‌های سرمایه گذاری بازار سرمایه در جمع‌آوری نقدینگی‌های بلاتکلیف