Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- وزیر نیرو با بیان اینکه مصرف آب شرب در برخی از مناطق تا ۴۰ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داریم گفت:، اما به طور متوسط مصرف آب در سطح کشور حدود ۱۲ درصد نسبت به مدت مشابه افزایش داریم. تاریخ انتشار: 12:35 - 13 فروردين 1399 - کد خبر: ۶۰۹۲۹۲

به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد خبرگزاری میزان، رضا اردکانیان در حاشیه جلسه هیئت دولت اظهار کرد: هم آب و برق جزو همکاران خاموش بخش بهداشت و درمان هستند، حدود ۲۰ هزار نفر در صنعت برق و بیش از ۵ هزار نفر شبانه روز در نیروگاه ها، تصفیه خانه‌ها مشغول خدمت رسانی هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر نیرو افزود: عوارض سیلاب‌ها تا حدودی از نظر قطع آب برطرف شده است و در معدودی از روستا‌ها در حال برطرف شدن است.

وی با بیان اینکه مصرف آب با شیوع کرونا افزایش یافته است، گفت: چالش مصرف آب لزوما به حجم مخازن و سد‌ها بر نمی‌گردد بلکه به ظرفیت تصفیه خانه‌ها نگاه می‌کنیم که باید کشش تامین آب را داشته باشند هر چند مردم بخش زیادی را برای بخش بهداشت استفاده می‌کنند، مصرف در برخی از مناطق تا ۴۰ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داریم، اما متوسط در سطح کشور حدود ۱۲ درصد نسبت به مدت مشابه افزایش داریم.

اردکانیان تصریح کرد: در برخی استان‌ها به فصل گرم نزدیک می‌شویم که مصرف برق افزایش می‌یابد و مردم توجه کنند شیوه رعایت موارد بهداشتی را به گونه‌ای انجام بدهند که کمترین مصرف آب را داشته باشند.

وزیر نیرو ادامه داد: بارش‌ها نسبت به سال گذشته ۱۱ درصد کمتر بوده، اما نسبت به متوسط ۵۰ ساله کشور حدود ۲۰ درصد بارش‌ها افزایش داشته و مخازن در وضعیت خوبی قرار دارند به گونه‌ای که در خوزستان برای مهار با سیلاب ۵.۵ میلیارد مترمکعب حجم خالی داریم.

وی بیان کرد: برنامه‌های سال ۹۹ در دو سر فصل برنامه ریزی شده یکی ساخت و ساز که همان گونه که سال گذشته ۲۲۶ طرح بزرگ در مدت ۶ ماه افتتاح شد امسال نیز حدود ۴۰ طرح آب و برق را با سرمایه گذاری ۶ هزار میلیارد تومان در فصل بهار آماده کردیم.

بیشتر بخوانید: ۸۳ هزار مگاوات برق در کشور تولید می‌شود/ هر ایرانی، هزار وات برق

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: وزیر نیرو وزارت نیرو اخبار اقتصادی درصد نسبت به مدت مشابه افزایش داریم مصرف آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۴۳۲۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ده درصدی مصرف برق در خراسان رضوی

به گزارش قدس خراسان، مهدی شفیعی‌زاده اظهار کرد: میزان مصرف برق مشترکان در سال ۱۴۰۱ به میزان هشت میلیارد و ۹۷ میلیون و ۳۱۴ هزار و ۷۱۶ کیلووات ساعت بوده که در سال ۱۴۰۲ به هشت میلیارد و ۲۳۴ میلیون کیلووات ساعت رسید.

وی اضافه کرد: این موارد شامل بخش‌های خانگی، عمومی، کشاورزی و صنعتی و سایر مصارف می‌شود که بخش کشاورزی با سه میلیارد و ۶۲۷ میلیون کیلووات ساعت معادل ۴۴ درصد از کل، بیشترین مصرف برق را به خود اختصاص داده است.

مدیر دفتر نظارت فروش و وصول مطالبات شرکت توزیع نیروی برق خراسان‌رضوی گفت: پارسال ۱۳ هزار و ۸۲۲ میلیارد و ۸۳۶ میلیون ریال ارزش انرژی مصرف شده توسط مشترکان برق خراسان رضوی بوده است.

شفیعی زاده شمار مشترکان شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی در سال ۱۴۰۲ را یک میلیون و ۴۴۴ هزار و ۴۰۵ مشترک ذکر کرد و افزود: از این تعداد ۸۳.۳۳ درصد مشترکان خانگی، ۲.۸۹ درصد مشترکان عمومی، ۱.۴۶ درصد مشترکان کشاورزی، ۵۹ صدم درصد مشترکان صنعتی و ۱۰.۹۳ درصد مشترکان سایر مصارف هستند.

وی به افزایش مشترکان برق خراسان رضوی در سال ۱۴۰۲ اشاره و اظهار کرد: تعداد مشترکان در سال ۱۴۰۱ به میزان یک میلیون و ۴۱۲ هزار و ۵۲۴ مشترک بود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • افزایش ده درصدی مصرف برق در خراسان رضوی
  • متوسط قیمت کالاهای خوراکی منتخب در مناطق شهری کشور اعلام شد
  • افزایش ۱۳ درصدی تردد خودروها در جاده‌های لرستان
  • افزایش ۲۷ درصدی میزان بارندگی‌های استان نسبت به متوسط دوره آماری بلند مدت
  • تامین آب پایدار درمناطق بلوچستان جنوبی و مرکزی
  • رتبه ۲۸ استان یزد در میزان بارندگی در کشور
  • کاهش ۵۰ درصدی مصرف آب‌های زیرزمینی در افق ۱۴۲۰
  • رشد ۶ درصدی مصرف برق در صورت افزایش قابل توجه دما
  • چای از لیست کالا‌های مشمول مالیات یک درصدی حذف می‌شود
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند