Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی هیأت رئیسه مجلس با بیان اینکه در اوج شیوع کرونا با حضور نمایندگان و اعضای ستاد ملی مقابله با کرونا در صحن جلسه علنی و غیرعلنی داشتیم، گفت: پس از آن از سوی مرجع قانونی مقابله با بحران از ادامه جلسات حضوری منع شدیم.

به گزارش خبرنگار حوزه پارلمان خبرگزاری فارس، اسدالله عباسی سخنگوی هیئت رییسه مجلس صبح امروز (چهارشنبه ۱۳ فروردین) با تشریح اقدامات مجلس در مقابله با بحران کرونا و حمایت از کسب و کارهای آسیب دیده  گفت:  تا کنون غیر از  جلسه علنی صحن در اسفندماه و  ده ها جلسه کمیسیون که در این مدت برگزار شد، با نمایندگان محترم نیز سه جلسه با استفاده از فناوری دیجیتال و از طریق ارتباط دوسویه داشته ایم که در این جلسات تدابیر مقابله با کرونا و نحوه جبران تبعات اقتصادی آن بررسی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین یکشنبه قبل (۱۰ فروردین)  مجلس جلسه غیر علنی داشت.

وی افزود: برای تشکیل جلسات به مشارکت و همکاری برخی از نمایندگان محترم  نیاز است که گاه دریغ می شود.

عباسی با بیان اینکه در اوج شیوع کرونا با حضور نمایندگان و اعضای ستاد ملی مقابله با کرونا در صحن جلسه علنی و غیرعلنی داشتیم، گفت: پس از آن از سوی مرجع قانونی مقابله با بحران از ادامه جلسات حضوری منع شدیم. مسلماً اگر این منع، با نظر تخصصی پزشکی و برای جلوگیری از شیوع بیماری در جامعه صورت نمی گرفت،  هیئت رییسه آن‌ را نمی پذیرفت، چرا که نظر هیئت رییسه از آغاز  بحران تا امروز  برگزاری جلسات حضوری بوده است.

سخنگوی هیأت رئیسه مجلس ادامه داد: اگر هیئت رییسه این منع را که با هشدار   شیوع بیماری آن هم نه فقط در بین نمایندگان بلکه در بدنه جامعه همراه بود، نادیده می گرفت، آیا می توانستیم از مردم انتظار  مراعات داشته باشیم؟

نماینده رودسر و املش در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: برخی جلسات  مجلس را با  جلسات دولت مقایسه کرده و گفته اند چرا جلسات هیئت دولت تشکیل شده، اما مجلس تشکیل جلسه نداده است؟ در پاسخ باید گفت که یکشنبه گذشته که دولت جلسه داشت؛ مجلس هم جلسه غیر علنی برگزار کرد و منع ستاد مقابله با کرونا از برگزاری جلسات حضوری مجلس، تا کنون درباره جلسات هیئت دولت مطرح نبوده است.

عباسی افزود: استدلال این ستاد بر این مبنا بود که جلسات هیئت دولت با ۲۰ نفر از تهران و در مقابل جلسات مجلس با ۲۹۰ نفر از سراسر کشور برگزار می شود که هم اجتماع به حساب می آید و هم  جلسات مجلس به دلیل تماس هر یک از  نمایندگان با انبوهی از مردم در استان ها به ویژه در ایام انتخابات متفاوت از جلسات دولت است. متاسفانه تعداد بالای نمایندگان مبتلا به کرونا  نیز بر این استدلال صحه می گذاشت.

سخنگوی هیئت رییسه مجلس با بیان  این که با همه این موانع،  هیئت رییسه  در ایام کرونایی چندین بار در هر  هفته جلسه داشته، گفت: برای تشکیل جلسات مجلس، هیئت رییسه انواع راه حل ها را مورد بررسی قرار داد. اولویت همان طور که گفته شد، جلسه حضوری بود. حتی برای جلسه یکشنبه ۱۰ فروردین تعداد زیادی صندلی به صحن مجلس اضافه و بخش مربوط به تماشاچیان را تجهیز و آماده کردیم تا همکاران با فاصله بنشینند.

عباسی ادامه داد: با این حال منع مجدد و صریح ستاد مقابله با کرونا به هیئت رییسه ابلاغ شد که بر جنبه پزشکی نظر ستاد  با وجود تمهیدات اندیشیده شده تاکید داشت‌. خوشبختانه  از آنجایی که  فناوری دیجیتالی دو سویه در اواخر اسفند آماده بهره برداری و به  تک تک نمایندگان ارائه شده بود، جلسه روز یکشنبه را هم  بر همین بستر برگزار کردیم. 

سخنگوی هیئت رییسه مجلس با بیان این که اسامی برخی همکاران محترم  در بین غایبان جلسات دیجیتال به چشم می خورد،  گفت: با توجه به این که هیئت رییسه مجلس تمام راه ها را  پیموده است، امیدواریم جلسه علنی مجلس که سه شنبه آینده و به صورت حضوری برگزار می شود با حضور و مشارکت بالای همکاران به نصاب دست یابد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: اسدالله عباسی سخنگوی هیأت رئیسه مجلس کرونا مقابله با کرونا هیئت رییسه مجلس جلسات حضوری جلسات مجلس جلسه علنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۴۳۶۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کلاس مجردها پس از ۶۰ ماه مجدداً مهمان دانشگاه تهران می‌شود

دویست و شصت و دومین جلسه از کلاس مجردهای حجت‌الاسلام شهاب مرادی به دعوت نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری، در پردیس مرکزی دانشگاه تهران تشکیل خواهد شد. 

به گزارش ایسنا، از سال ۱۳۹۰ و اولین جلسات تاکنون، جلسات کلاس مجردها به همت شهاب مرادی به صورت کاملاً رایگان برگزار می‌شود. این جلسات همیشه ویژه اعضاء است اما در این جلسه، شرکت عموم دانشجویان در «کلاس مجردها» آزاد است. 

این جلسه مهمان-آزاد از کلاس مجردها فردا یکشنبه (۹اردیبهشت‌ماه) از ساعت ۱۶ تا ۱۸ در تالار فردوسی دانشکده ادبیات دانشگاه تهران برگزار می‌شود.

آخرین جلسه کلاس مجردها که در دانشگاه تهران برگزار شد، برمی‌گردد به تاریخ ۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ که از آن تاریخ ۶۰ ماه می‌گذرد.

«کلاس مجردها» عنوان اختصاصی سلسله جلساتی آموزشی با رویکرد تربیتی-مشاوره‌ای به ابتکار حجت‌الاسلام شهاب مرادی است که می‌توان آن را در قالب کرسی‌های آزاداندیشی تعریف کرد. این کلاس که با استقبال چشمگیری از سوی دانشجویان و نخبگان شهر تهران رو به رو شده، گفتگومحور است و بر پایه تعامل استاد و دانشجو اداره می‌شود.

اغلب مباحث آن پیرامون سبک زندگی اسلامی-ایرانی، تفکر نقاد، و پاسخ به پرسش‌های دانشجویان است که به ابتکار و همت این روحانی نام آشنا و پرتلاش در بیرون از دانشگاه پا گرفته است و تا به حال ۱۳ دوره و جمعا ۲۶۱ جلسه چندساعته را با موفقیت پشت سر گذاشته است.

تجربه این کلاس نشان می‌دهد اگر جوانان حس کنند یک عالم  با مهربانی و دلسوزی برای آنها وقت می‌گذارد و آنها را باور دارد، آنها هم برای تقویت و ماندگاری این رابطه محترمانه متقابل تلاش خواهند کرد.

قسمت‌های کوتاهی از کلاس مجردها پس از اذان مغرب از شبکه سه سیما پخش می‌شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ضرب‌الاجل به پاستور
  • دستگیری ۹ خرده فروش مواد مخدر در شهرستان بهارستان
  • حمید رسایی: هیات رییسه مجلس باید امکانات ابتدایی مانند خانه و خودرو برای نمایندگان فراهم کند
  • کلاس مجردها پس از ۶۰ ماه مجدداً مهمان دانشگاه تهران می‌شود
  • پیگیری اقدامات حبس زدایی از جرایم پزشکی
  • دستگیری ۶ نفر از عوامل نزاع و درگیری در ارومیه
  • در روز جام حذفی، تمرین استقلال به دستور نکونام تعطیل شد!
  • مجلس در این هفته| ساماندهی اجاره و اصلاح مالیات بر سوداگری
  • دستگیری سارقان حرفه ای در اهواز
  • زمان برگزاری جلسه بعدی حراج حضوری شمش طلا در مرکز مبادله مشخص شد