Web Analytics Made Easy - Statcounter

آمارهای جدید حاکی از افزایش تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در ژاپن است و همین موضوع باعث نگرانی بیشتر مقامات این کشور شده است. ۱۳ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۶ بین الملل آسیا-اقیانوسیه نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از ان اچ کی ژاپن، مقامات بهداشتی ژاپن روز سه شنبه بیش از 200 مورد جدید از ابتلا به ویروس کرونا را گزارش کردند که بیشترین ‌میزان افزایش در یک روز بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دولت کلانشهری توکیو با ثبت 78 مورد جدید بیشترین افزایش یک روزه خود را گزارش کرد. این کلانشهر همچنین 7 مرگ جدید را تایید کرد که رقم تلفات کشور را به 66 تن افزایش داد. این رقم شامل 11 فوتی از کشتی تفریحی دیاموند پرنسس نمی شود. این کشتی توسط یک شرکت آمریکایی اداره می شود.

مقامات می گویند که تعداد موارد تایید شده ابتلا تا ساعت ده و نیم صبح چهارشنبه در این کشور به 2233 نفر رسیده است. این رقم شامل 712 نفر آلوده از کشتی تفریحی نمی شود.

پایتخت ژاپن تا کنون 521 مورد ابتلا گزارش کرده است. استان اوساکا با 244 نفر در رتبه دوم و سپس هوکایدو با 176 نفر در جایگاه سوم مبتلایان قرار دارند. مقامات می گویند تا روز سه شنبه حال 69 بیمار وخیم بوده است.

افزایش فشارها بر آبه برای اعلام وضعیت فوق العاده در ژاپنهشدار کارشناسان ژاپنی درباره موج دوم شیوع ویروس کرونا

 

از سوی دیگر مقامات آموزش و پرورش در توکیو در حال بررسی بسته نگه داشتن دبیرستان های این کلانشهر تا اوایل ماه مه هستند تا به افزایش تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در پایتخت رسیدگی شود.

مدارس در ماه مارس به درخواست نخست وزیر آبه شینزو برای مهار ویروس کرونا به طور موقت تا پایان تعطیلات بهاره بسته شد.

شورای آموزش کلانشهر توکیو گفت که تدارکات برای بازگشایی دبیرستان ها در ماه آوریل در حال انجام است.

اما منابع نزدیک به این مقامات می گویند که این شورا ممکن است آغاز سال تحصیلی را به تاخیر بیندازد.

انتهای پیام/

R1036249/P/S8,87/CT10 واژه های کاربردی مرتبط ویروس کرونا

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سیاسی سیاست ایران نظامی دفاعی امنیتی گزارش و تحلیل سیاسی مجلس و دولت امام و رهبری ورزشی فوتبال ایران فوتبال جهان والیبال بسکتبال هندبال کشتی و وزنه برداری ورزش های رزمی ورزش زنان ورزش جهان رشته های ورزشی بین الملل دیپلماسی ایران آسیای غربی افغانستان آمریکا اروپا آسیا اقیانوسیه پاکستان و هند ترکیه و اوراسیا آفریقا بیداری اسلامی اقتصادی اقتصاد ایران پول ارز بانک خودرو صنعت و تجارت نفت و انرژی فناوری اطلاعات اینترنت موبایل کار آفرینی و اشتغال راه و مسکن هواشناسی بازار سهام بورس کشاورزی اقتصاد جهان اجتماعی پزشکی رسانه طب سنتی خانواده و جوانان تهران فرهنگیان و مدارس پلیس حقوقی و قضایی علم و تکنولوژی محیط زیست سفر حوادث آسیب های اجتماعی فرهنگی ادبیات و نشر رادیو و تلویزیون دین قرآن و اندیشه سینما و تئاتر فرهنگ حماسه و مقاومت موسیقی و تجسمی استانها آذربایجان شرقی آذربایجان غربی اردبیل اصفهان البرز ایلام بوشهر استان تهران چهارمحال و بختیاری خراسان جنوبی خراسان رضوی خراسان شمالی خوزستان زنجان سمنان سیستان و بلوچستان فارس قزوین قم کاشان کردستان کرمان کرمانشاه کهگیلویه و بویراحمد گلستان گیلان لرس ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۴۳۷۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نوشیدن آبمیوه طبیعی در کودکی می‌تواند از ابتلا به چاقی در بزرگسالی جلوگیری کند

ایتنا - طبق پژوهشی جدید، نوشیدن نوشابه‌های گازدار مانند کوکاکولا پیش از دو سالگی می‌تواند باعث افزایش وزن پس از دهه دوم زندگی شود، در حالی که این خطر در کودکانی که آبمیوه طبیعی می‌نوشند، کمتر است.
در تحقیقی که دانشگاه سوانزی بریتانیا انجام داد، پژوهشگران ۱۴ هزار کودک را از تولد تا بزرگسالی پیگیری کردند؛ گفته می‌شود این طولانی‌ترین پیگیری در نوع خود است.

بر اساس نتایج این تحقیق که در مجله اروپایی تغذیه بالینی (European Journal of Clinical Nutrition) منتشر شد، کودکانی که تا قبل از دو سالگی نوشابه‌های گازدار یا نوشیدنی‌هایی شیرین‌شده‌ با شکر می‌نوشند، در سن ۲۴ سالگی وزن بیشتری اضافه کردند.

کودکان خردسالی که در سه سالگی کولا می‌نوشیدند، کالری، چربی، پروتئین و قند بیشتر اما فیبر کمتری مصرف می‌کردند در حالی که افرادی که آب‌سیب طبیعی نوشیده بودند، چربی و شکر کمتر و فیبر بیشتری می‌خوردند.

طبق این پژوهش، بین نوشیدنی‌های دوران کودکی و انتخاب غذاهای مختلف هم ارتباط وجود دارد. کودکانی که آب‌سیب طبیعی می‌نوشیدند، ماهی، میوه، سبزیجات سبز و سالاد بیشتری می‌خوردند، اما کودکانی که نوشابه کولا می‌نوشیدند، بیشتر به همبرگر، سوسیس، پیتزا، سیب‌زمینی سرخ‌کرده، گوشت، شکلات و شیرینی‌ گرایش داشتند.

پروفسور دیوید بنتون، محقق ارشد این پژوهش، می‌گوید: «رژیم غذایی سال‌های نخست زندگی الگوی غذایی می‌سازد که در تمام طول عمر بر افزایش وزن تاثیر می‌گذارد.»

مهم‌ترین چالش این است که مطمئن شویم عادت غذایی درستی برای کودک ایجاد کرده‌ایم: عادت غذایی که چربی و شکر کمتری دارد. آب میوه طبیعی هم می‌تواند ویتامین سی، پتاسیم، فولات و پلی‌فنول‌های گیاهی بدن را افزایش دهد.

علاوه بر این، تیم تحقیقاتی به این نکته پی برد که بین مصرف نوشیدنی‌های شیرین‌شده و محرومیت‌های اجتماعی هم ارتباط وجود دارد؛ به طوری که کودکان خانواده‌های مرفه‌تر به آب‌میوه‌ طبیعی دسترسی بیشتری دارند.

محققان امیدوارند که این یافته‌ها والدین را تشویق کند تا به رژیم‌ غذایی کودکان در سال‌های اولیه زندگی‌ توجه بیشتری نشان دهند. به باور متخصصان، چاقی معضلی جدی برای سلامتی است و خطر ابتلا به بسیاری از بیماری‌های دیگر را افزایش می‌دهد.    

دیگر خبرها

  • افزایش ابتلا به آسم با مصرف این مواد غذایی
  • ۲ دلیل مهمِ افزایش آمار آبله‌ مرغان در ایران/ کدام کودکان آبله مرغان نمی‌گیرند؟
  • ۲ دلیل مهمِ افزایش آمار آبله‌ مرغان در ایران | کدام کودکان آبله مرغان نمی‌گیرند
  • رابطه تاریخ تولد رند و افزایش اوتیسم + فیلم
  • عضو انجمن آسم و آلرژی : ۹ تا ۱۳ درصد مردم کشور آسم دارند / آلودگی هوای کلانشهرها از عوامل مهم ابتلا به آسم است
  • چند درصد ایرانی‌ها آسم دارند؟ بالاترین میزان ابتلا در این سن
  • چرا رژیم غذایی ناسالم باعث سرطان می‌شود؟
  • تغییرات آب و هوایی می‌تواند منجر به افزایش ویروس‌هایی مانند کووید شود
  • نوشیدن آبمیوه طبیعی در کودکی می‌تواند از ابتلا به چاقی در بزرگسالی جلوگیری کند
  • سازمان جهانی بهداشت: همه‌گیری کرونا باعث افزایش چاقی در کودکان شده است