Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صدای ایران»
2024-04-30@20:46:51 GMT

موضع گیری آمریکا برای حمله به نیروهای عراقی

تاریخ انتشار: ۱۳ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۴۴۱۲۵

به گزارش صدای ایران از مهر به نقل از النهرین، جابر الموسوی کارشناس عراقی مسائل امنیتی به تحرکات آمریکا در عراق واکنش نشان داد.
وی افزود: طی روزهای گذشته پروازهایی در آسمان بغداد رصد شده است و این گواه بر این است که آمریکا به دنبال اجرای اقدام جنایتکارانه جدید است تا برخی شخصیت ها را در داخل بغداد هدف قرار دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


الموسوی تاکید کرد: آمریکا نیروهایش را از مراکز و پایگاههای نزدیک به شهرها به پایگاههای نظامی به دور از تیررس موشک های مقاومت منتقل کرده است.
این کارشناس عراقی گفت: ماندن در پایگاه عین الاسد و تجهیز آن به پاتریوت نشانه آشکاری است که این پایگاه مرکز اداره عملیات جنایتکارانه و تروریستی علیه ملت عراق خواهد ماند. موقعیت این پایگاه در مرکز صحرا، هدف قرار دادن و سرنگونی هر موشکی که به سوی پایگاه نشانه برود را آسان می کند.
وی اعلام کرد: آمریکا از مقررات منع آمد و شد برای انجام عملیات جنایتکارانه علیه ملت و شخصیت های ملی آن بهره خواهد برد و حضور بالگردهای آن در آسمان بغداد هم در راستای مشخص کردن اهداف و مراکزی است که طی روزهای آتی هدف قرار خواهد گرفت.
الموسوی با اشاره به اینکه آمریکا، اتباع خود را از سفارتش در بغداد تخلیه کرده است هم گفت: این از بیم اقدامات تلاف جویانه به جنایاتی که قصد ارتکاب آنها را دارد.
همزمان ائتلاف فتح عراق امروز چهارشنبه درباره حملات احتمالی نظامی آمریکا به سیاستمداران عراقی مخالف سیاست های واشنگتن و حضور نظامی آن در عراق هشدار داد و استقرار پاتریوت را نقض جدید حاکمیت عراق دانست.
کریم علیوی نماینده ائتلاف فتح عراق اعلام کرد: احتمال دارد که حملات نظامی آمریکا، سیاستمداران عراقی مخالف آمریکا را هدف قرار دهد. آمریکا و اسرائیل دست به حمله رسانه ای علیه عراق با هدف روی کار آوردن الزرفی زده اند.
وی افزود: دولت اطلاعاتی از حملات احتمالی آمریکا دارد.
علیوی در ادامه اعلام کرد: پروازهای گسترده بالگردهای آمریکایی بر فراز دیالی و صلاح الدین گواه بر حمله نظامی احتمالی آمریکاست.
درباره استقرار پاتریوت در عین الاسد عراق هم بیان کرد: استقرار این سامانه نقض جدید حاکمیت عراق است.
روزنامه لبنانی الاخبار هم در گزارشی آورده است: «شواهد از رویارویی قریب الوقوع میان اشغالگران آمریکایی و گروههای مقاومت عراق حکایت داردشواهد از رویارویی قریب الوقوع میان اشغالگران آمریکایی و گروههای مقاومت عراق حکایت دارد. منابع امنیتی عراقی فاش کردند که اشغالگران آمریکایی تصمیم به هدف قرار دادن یگان موشکی وابسته به سازمان بدر به رهبری هادی العامری، عصائب اهل الحق به رهبری قیس الخزعلی و جنبش النجباء به رهبری اکرم الکعبی و نیز کتائب حزب الله عراق گرفته اند. به گفته این منابع این اهداف حداقل شامل ۱۰ هدف است که در استان‌های شرقی و مرکزی قرار دارند و اینکه برخی فرماندهان نظامی عراقی از موعد حملات خبر دارند.
این رسانه می‌نویسد: این منابع به الاخبار اعلام کرده اند که موعد حملات نزدیک است و آمریکایی‌ها به درخواست عادل عبدالمهدی برای دست برداشتن از تنش یا حداقل در جریان قرار دادن زمان حمله پاسخ منفی داده اند واین در حالی است که واشنگتن برخی فرماندهان نظامی عراقی را در جریان این موضوع قرار داده است.
الاخبار در پایان می‌نویسد: عراق طی روزهای آتی با تحولات داغی روبرو خواهد شد به ویژه که اشغالگران به دنبال منحرف کردن نگاه‌ها از شکست آمریکا در مقابله با کرونا با به دست آوردن پیروزی‌های خیالی هستند تا دستاورد سیاسی به نفع ترامپ رقم بزنند اما سوالی که مطرح می‌شود، میزان خویشتنداری جبهه مقابل در برابر جنون واشنگتن است و قواعد درگیری جدید، معادله ضربه با ضربه متقابل را تثبیت کرده است و آمریکایی‌ها باید تبعات هرگونه اقدام تحریک آمیز را بپذیرند. آنها در حالی که با جدول زمانی خروج نیروهای خود مخالفت کرده اند از سوی دیگر به دنبال استقرار نیروهای خود به دور از تیررس گروههای مقاومت عراق هستند».


منبع: صدای ایران

کلیدواژه: نیروهای عراقی آمریکا هدف قرار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۴۴۱۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحرکات آمریکا در سوریه از بیم تشدید عملیات‌های مقاومت

شبکه المیادین در این باره گزارش داد که آمریکا تحرکات خود را در سوریه با هدف تقویت پایگاه‌های غیرقانونی خودش در استان‌های «حسکه» و «دیرالزور» تشدید کرده است.

طبق این گزارش، این تحرکات در پی گمانه‌زنی‌ها مبنی بر احتمال خروج نظامیان آمریکا از عراق و ترس از تشدید حملات مقاومت صورت گرفته است.

طبق این گزارش، حملات روز‌های اخیر به پایگاه‌های آمریکا در سوریه و عراق به‌منزله یک پیام هشدار برای آمریکایی‌هاست و بر این نکته تاکید دارد که در صورت طفره رفتن واشنگتن از خروج از عراق و حتی سوریه، مقاومت بر تصمیم خود برای تشدید حملات پایبند است.

المیادین همچنین گزارش داد، در پی این تحولات، آمریکایی‌ها طی ماه آوریل ۱۲۰ کامیون حامل تسلیحات نظامی و اسلحه و همچنین سامانه‌های پدافندی وارد پایگاه‌های آمریکا در حسکه و حومه شرق دیرالزور کردند. همچنین در برهه زمانی مذکور، هشت هواپیمای ترابری نیز در این پایگاه‌ها فرود آمدند.

منابع خبری همچنین از تمرینات نظامی اشغالگران آمریکایی در پایگاه‌های غیرقانونی خودشان در حومه حسکه و دیرالزور خبر داده‌اند.

منابع میدانی نیز به المیادین اعلام کردند آمریکا از زمان هدف قرار گرفتن کنسولگری ایران در سوریه به دست صهیونیست‌ها، طرح تقویت اضافی برای پایگاه‌های غیرقانونی خود در سوریه را آغاز کرده است و این تدابیر شامل تسلیحات و تجهیزات مختلف از جمله استقرار سامانه‌های پدافند هوایی اضافی با هدف حفاظت از این پایگاه‌ها در برابر حملات مقاومت است.

در همین راستا منابع مطلع اعلام کردند: مقاومت عراق در حمایت از ملت فلسطین حملات خود را به سرزمین‌های اشغالی فلسطین و بلندی‌های اشغالی جولان متمرکز کرده و آماده تشدید دوباره حملات خود در سوریه و عراق است.

این منابع گفتند: خروج آمریکایی‌ها از عراق باید خروج از سوریه را نیز به همراه داشته باشد، اما واشنگتن نمی‌خواهد پرونده‌های اردوگاه‌های داعش و زندان‌های سوریه بسته شود به همین دلیل ممکن است تمایل به ماندن بیشتر در سوریه داشته باشد.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • پدافند روسیه ۱۰ پهپاد اوکراینی و ۶ «اتاکمز»آمریکایی را سرنگون کرد
  • فرمانده حشد الشعبی: تهدیدهای آمریکا ما را نمی‌ترساند
  • امیرسرتیپ بختیاری: مرتضی رضایی و ابوشریف اعتقاد داشتند وظیفه سپاه جنگیدن با دشمن خارجی نیست
  •  آماده‌ شدن آمریکا برای حمله گسترده به یمن/ حمله یمن به ۲ ناوشکن آمریکایی و ۲ کشتی اسرائیلی/ برگزاری رزمایش دریایی 9 روزه ارتش چین/  اعلام نقض حقوق بشر توسط پنج واحد ارتش اسرائیل از سوی آمریکا
  • جنگ فرهنگی آمریکا علیه عراق و منطقه
  • محسن رضایی و ابوشریف اعتقاد داشتند وظیفه سپاه جنگیدن با دشمن خارجی نیست /گروه‌های چپ به ارتشی‌ها تهمت‌های ناموسی زدند
  • امیر بختیاری: تقلیل اقدامات ارتش در سال ابتدایی جنگ بی‌انصافی است/ در ارتش مخالفت چندانی با ادامه جنگ بعد از فتح خرمشهر وجود نداشت/ از سال دوم جنگ وحدت فرماندهی بین ارتش و سپاه از بین رفت
  • حمله موشکی به کشتی مرتبط با رژیم اسرائیل
  • تحرکات آمریکا در سوریه از بیم تشدید عملیات‌های مقاومت
  • علل موفقیت در فتح خرمشهر از زبان سرهنگ عراقی + ویدیو