Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-04-28@18:04:32 GMT

امسال نفت پایین ۴۰ دلار خواهد ماند

تاریخ انتشار: ۱۳ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۴۴۲۱۷

امسال نفت پایین ۴۰ دلار خواهد ماند

ساعت24 -نظرسنجی رویترز نشان داد قیمت نفت امسال به دلیل تدابیری که برای متوقف کردن روند سریع سرایت ویروس کرونا در جهان اتخاذ شده و باعث از بین رفتن تقاضا شده و همچنین فروپاشی توافق اوپک پلاس که به اشباع عرضه دامن زده است، پایین ۴۰ دلار در هر بشکه خواهد ماند.

 در نظرسنجی رویترز از ۴۰ تحلیلگر پیش بینی شد که قیمت نفت برنت در سال ۲۰۲۰ به ۳۸ دلار و ۷۶ سنت در هر بشکه می رسد که ۳۶ درصد کمتر از پیش بینی قیمت ۶۰ دلار و ۶۳ سنت در نظرسنجی فوریه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین قیمت مورد پیش بینی برای وست تگزاس اینترمدیت آمریکا از ۵۵ دلار و ۷۵ سنت در نظرسنجی قبلی به ۳۵ دلار و ۲۹ سنت کاهش داده شد.
هر دو شاخص قیمت نفت برنت و وست تگزاس اینترمدیت تحت تاثیر افت شدید تقاضا و جنگ قیمت میان عربستان سعودی و روسیه، اکنون در محدوده ۲۰ دلار قرار دارند و حدود ۷۰ درصد از رکورد بالایی که در ژانویه داشتند، افت کرده اند.
کایلین بیرچ، تحلیلگران واحد اطلاعات اکونومیست به رویترز گفت: کف قیمت نفت فروریخته و تا سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۰ به وضعیت عادی برنمی گردیم.
قیمت نفت که پیشتر ضعیف شده بود، در مارس پس از فروپاشی توافق اوپک پلاس و حذف سقف تولید نفت کشورهای اوپک و متحدانشان روند نزولی پرشتابی پیدا کرد.
تحلیلگران انتظار دارند تقاضای جهانی برای نفت در سال ۲۰۲۰ بین ۰.۷ تا پنج میلیون بشکه در روز کاهش پیدا کند و کاهش آن در مقایسه با دوران بحران مالی سال ۲۰۰۹ فراتر رود.
افت تقاضا برای بنزین و سوخت جت، حاشیه سود پالایش نفت خام در آسیا، اروپا و آمریکا را به شدت کاهش داده و باعث شده است پالایشگاههای جهان روند تولیدشان را آهسته کنند.
برخی از تحلیلگران انتظار دارند که دور جدیدی از مذاکرات میان عربستان سعودی و روسیه در آینده آغاز شود. عربستان سعودی برای فروش عرضه اضافی خود به پالایشگاههای نفت به دلیل افزایش نرخ حمل محموله و تقاضای اندک به مشکل برخورده است.
اما ادوارد مویا، تحلیلگر ارشد بازار در شرکت OANDA معتقد است که احیای توافق کاهش تولید نفت از سوی اوپک پلاس بسیار بعید است. اوپک رویکرد صبر و مشاهده را در پیش خواهد گرفت و امیدوار است در نیمه دوم سال تقاضا برای نفت بهبود پیدا کند.
طبق این نظرسنجی، تولید نفت آمریکا ممکن است امسال بین ۰.۵ تا سه میلیون بشکه در روز کاهش پیدا کند.
بر اساس گزارش رویترز، تحلیل آمار فراهم شده توسط شرکت ریستاد انرژی نشان می دهد که با ریزش شدید قیمتهای نفت، شمار معدودی از تولیدکنندگان آمریکایی می توانند از تولید چاههای جدیدشان سودآوری داشته باشند.
طبق گزارش اداره اطلاعات انرژی آمریکا، تولید نفت خام آمریکا در ژانویه به ۱۲.۷۴ میلیون بشکه در روز در مقایسه با ۱۲.۸۰ میلیون بشکه در روز در دسامبر کاهش پیدا کرده است. برای نخستین بار از ژوییه سال ۲۰۱۹ است که تولید نفت آمریکا برای دو ماه متوالی کاهش پیدا می کند. تولید نفت آمریکا در نوامبر پیش از آغاز افت قیمتها و تقاضا برای نفت، به رکورد ۱۲.۸۷ میلیون بشکه در روز صعود کرده بود.

منبع:ایسنا

منبع: ساعت24

کلیدواژه: قیمت نفت میلیون بشکه در روز کاهش پیدا تولید نفت قیمت نفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۴۴۲۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آرامش بازار نفت و افول قیمت طلا تا چه زمانی ادامه دارد؟

به گزارش همشهری آنلاین، بهای نفت برنت در معاملات روز جمعه، با ۴۹ سنت معادل ۰.۵۵ درصد افزایش کرد و به ۸۹.۵ دلار برای هر بشکه رسید. این رشد آرام، یکی از نتایج کاهش نسبی ریسک‌های ژئوپلیتیکی در خاورمیانه است که به سرمایه‌گذاران مهلتی داده تا بیشتر به عوامل مثبت اقتصاد جهانی توجه کنند و البته در صورت شعله‌ور شدن دوباره تنش‌ها، آرامش بازار نفت نیز بر باد خواهد رفت.

در این میان، بازار انرژی با تهدید ناشی از تحریم‌های پیشنهادی اتحادیه اروپا برای ممنوعیت واردات گاز طبیعی مایع (ال‌ان‌جی) روسیه نیز روبروست. پاتریک پویانه، مدیرعامل «توتال انرژی» به‌عنوان یکی از ذینفعان پروژه «یامال ال‌ان‌جی» که اروپا به دنبال تحریم آن است، می‌گوید: اگر اتحادیه اروپا، پروژه «یامال ال‌ان‌جی» را تحریم کند، قیمت ال‌ان‌جی به‌سرعت بالا خواهد رفت و در سطح جهانی، به نفع ما خواهد بود. اگر تحریم‌هایی در کار باشند، مثبت است و منفی نیست زیرا درآمد توتال از این پروژه کاملاً محدود است.

در مقابل آرامش بازار نفت، بازار جهانی طلا با ناآرامی روبرو شده و قیمت‌ها در این بازار پایین آمده است. قیمت هر اونس طلای جهانی به ۲۳۳۱ دلار رسیده که تقریباً ۱۰۰ دلار نسبت به بالاترین رکورد تاریخ در ۱۲ آوریل پایین‌تر است. افول ۱۰۰ دلاری قیمت هر اونس طلای جهانی در بازار ناآرام فعلی، ناشی از کاهش نسبی تنش‌های ژئوپلیتیکی است و عمر آن محدود به زمانی است که تنش‌ها در سطح پایین باقی بماند.

کاهش شیب رشد اقتصاد آمریکا، خبر دیگری است که در اقتصاد جهانی دست‌به‌دست می‌شود. داده‌ها نشان می‌دهند که رشد تولید ناخالص داخلی ایالات‌متحده به‌عنوان بزرگ‌ترین اقتصاد جهان در سه‌ماهه ۲۰۲۴ به ۱.۶ درصد کاهش یافته که بسیار کمتر از برآورد ۲.۴ درصدی است.

همچنین شاخص هزینه‌های مصرف شخصی، به‌عنوان متغیر تورم کلیدی برای فدرال رزرو، با سرعت سالانه ۳.۴ درصد برای سه‌ماهه ۲۰۲۴ افزایش یافته که بزرگ‌ترین افزایش آن در یک سال را رقم زده است.

در این‌سوی جهان، متحد آسیایی آمریکا یعنی ژاپن برخلاف ایالات‌متحده به دنبال بالا بردن نرخ تورم است و آمارها از کاهش ضریب موفقیت آن خبر می‌دهد. طبق اعلام اداره آمار ژاپن، شاخص قیمت مصرف‌کننده (CPI) برای توکیو بسیار کمتر از انتظار بوده و در ماه آوریل به میزان ۱.۸ درصد رشد کرده است. این رقم در مقایسه با داده‌های سالانه ماه قبل که ۲.۶ درصد محاسبه شده بود، کاهش یافته است.

تثبیت سیاست نرخ بهره بانک مرکزی ترکیه نیز از خبرهای مهم اقتصاد منطقه‌ای است. بانک مرکزی جمهوری ترکیه اعلام کرد که نرخ بهره را پس از افزایش در ماه گذشته بدون تغییر در ۵۰ درصد نگه می‌دارد و البته به‌شدت به ریسک‌های تورمی توجه می‌کند و تا زمانی که شاهد کاهش قابل‌توجه و پایدار در روند زیربنایی تورم ماهانه نباشد، موضع پولی فشرده خود را حفظ خواهد کرد.

سقوط سودآوری استخراج‌کنندگان بیت کوین، خبر دیگری است که اقتصاد جهانی به آن توجه نشان داده است. سودآوری استخراج بیت‌کوین پس از هاوینگ چهارم به پایین‌ترین میزان خود رسیده است. خبرها حاکی از این است که شاخص هش‌ریت که میانگین درآمد استخراج‌کنندگان به‌ازای هر تراهش را نشان می‌دهد و معیاری کلیدی برای سودآوری استخراج بیت‌کوین است، پس از چهارمین رویداد هاوینگ در هفته گذشته، سقوط بی‌سابقه‌ای را تجربه کرده است.

در واقع استخراج‌کنندگان بیت‌کوین پس از چهارمین رویداد هاوینگ برای حفظ سودآوری خود با مشکل مواجه هستند زیرا قیمت هش بیت‌کوین به پایین‌ترین حد خود رسیده است. قیمت هش در جمعه گذشته به ۵۷.۰۹ دلار کاهش یافت.

کد خبر 847593 منبع: روزنامه همشهری برچسب‌ها نفت قیمت طلا و فلزات گرانبها - جهان قیمت نفت و گاز

دیگر خبرها

  • آرامش بازار نفت و افول قیمت طلا تا چه زمانی ادامه دارد؟
  • نزول طلا و ارز ادامه دارد | افزایش تیراژ تولید خودرو
  • پیش‌بینی قیمت طلا/ نگاه سرمایه‌گذاران به فلز زرد
  • دلار و سکه تا کجا کاهش پیدا می کنند؟
  • فرمان کنترل اوپک به دست امارات می‌افتد؟
  • برنج هندی عقب‌نشینی کرد
  • دلار ریخت، طلا جهش کرد/ ورق در بازار طلا و ارز برگشت؟
  • قیمت بیت کوین تا ۶۳ هزار دلار کاهش یافت
  • کاهش قیمت بیت کوین تا ۶۳ هزار دلار
  • هشدار درباره نفت ۱۰۰ دلاری و تورم جهانی