Web Analytics Made Easy - Statcounter

نصیبی گفت: تا کنون ۸ هزار و ۷۴۱ عملیات محلول پاشی و ضدعفونی در تمامی روستاهای استان گلستان انجام شده است.

«علی نصیبی» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان با اشاره به اقدامات انجام شده در روستاها برای مقابله با ویروس کرونا گفت: 871 هزار و 546 نفر از مردم استان در روستاها ساکن هستند که بیش از 46.6 درصد جمعیت استان را شامل می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری گلستان افزود: با توجه به پراکندگی جغرافیایی و فرهنگی روستاها در یک فاصله نوکنده تا مراوه تپه، نحوه عملیات در این روستاها برای مقابله با کرونا بسیار متفاوت بوده و کار را سخت کرده بود.

 

وی تصریح کرد: بعد از صدور دستورات لازم از سوی استاندار و معاون عمرانی استاندار در خصوص پیشگیری از ویروس کرونا، در کوتاه ترین زمان ممکن از طریق اداره امور روستایی و شوراهای استانداری با 27 بخشداری استان تماس گرفته شد و توصیه ها ابلاغ شد.

 

نصیبی خاطرنشان کرد: در نخستین گام کمیته سلامت با ریاست دهیار و اعضای شورای روستا، بهورز، خیرین، معتمدین، فرمانده پایگاه های بسیج، رئیس پاسگاه و غیره در روستاها تشکیل شد.

 

وی با اشاره به ضدعفونی و محلول پاشی روستاها، ادامه داد: تا کنون در تمامی روستاهای استان حداقل 7 بار محلول پاشی و ضدعفونی انجام شده است و 8 هزار و 741 عملیات محلول پاشی و ضدعفونی در روستاها صورت گرفته است.

 

مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری گلستان جلب مشارکت نهادهای مختلف را از دیگر اقدامات کمیته سلامت در روستاها برشمرد و اظهارداشت: دهیاران به منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا اطلاع رسانی مستمر به مردم را انجام دادند و در این زمینه همچنان فعال هستند.

 

وی گفت: با توجه به کمبود ماسک در روزهای نخست شیوع کرونا در استان، با همکاری بانوان و فعالان روستایی، کارگاه تولید ماسک به روش بهداشتی انجام و توزیع پک بهداشتی صورت گرفت.

 

نصیبی، بازدید مستمر از نانوایی ها، جلوگیری و ممانعت از برگزاری مراسمات عزا و شادی در روستا و تب سنجی در ورودی برخی از روستاها و غربالگری سلامت روستائیان با همکاری دستگاه ها را از دیگر اقدامات دهیاری ها در این مدت اعلام کرد.

 

وی اضافه کرد: به منظور اطلاع رسانی مناسب هر روز یک نشریه الکترونیک با آخرین اخبار در دفتر امور روستایی استان منتشر و در اختیار دهیاری ها قرار گرفت.

 

مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری گلستان افزود: به منظور جلوگیری از ورود مردم به تفرجگاه ها و آب بندان ها در روستاها در روز سیزدهم فروردین، با هماهنگی صورت گرفته موانعی در ورودی تفرجگاه ها ایجاد شد تا هیچ کسی تردد نداشته باشد.

 

وی در پایان از زحمات و تلاش های جهادی بخشداران، دهیاران، اعضای شوراهای روستاهای استان و غیره در این ایام تقدیر و تشکر کرد.

 

 

پایان پیام/83

منبع: شبستان

کلیدواژه: ضدعفونی و محلول پاشی پیشگیری از شیوع ویروس کرونا ویروس کرونا روستاها امور روستایی و شوراهای استانداری محلول پاشی و ضدعفونی انجام شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۴۴۳۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتباری برای روستاهای ضرر دیده از طرح «قمرود» پرداخت نشده است

به گزارش خبرنگار مهر، یاسر اکبریان امروز چهارشنبه در جلسه بررسی مصوبات سفر رئیس‌جمهور به لرستان با بیان اینکه شرکت آب و فاضلاب لرستان هشت مصوبه در دور اول سفر رئیس‌جمهور به استان داشته است که شش مورد از آنها در حوزه فاضلاب و دو مورد در حوزه آب است، اظهار داشت؛ مشکلی که در لرستان وجود دارد این بوده که هیچ‌کدام از شهرهای استان آب شرب پایدار ندارند.

وی با اشاره پیشرفت ۷۵ درصدی تصفیه‌خانه فاضلاب خرم‌آباد، پیشرفت ۶۸ درصدی تصفیه‌خانه فاضلاب بروجرد، پیشرفت ۴۴ درصدی تصفیه‌خانه فاضلاب دورود، پیشرفت ۶۷ درصدی تصفیه‌خانه فاضلاب کوهدشت و پیشرفت ۹۵ درصدی تصفیه‌خانه فاضلاب پلدختر، عنوان کرد: همچنین یکی دیگر از طرح‌ها، پروژه «قمرود» است که تا کنون هیچ اعتباری برای آن اختصاص پیدا نکرده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب لرستان، ادامه داد: بخشی از این پروژه در لرستان از سوی قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) اجرا و برخی از روستاها از آب شرب بهره‌مند شده‌اند، گفت: همچنین آبرسانی به شهر «شاپورآباد» الیگودرز در قالب این پروژه تا کنون عملیاتی شده است.

اکبریان، افزود: مابقی پروژه آبرسانی به روستاها در قالب طرح «قمرود» اعتباری برای تکمیل ندارند.

کد خبر 6087679

دیگر خبرها

  • آب شرب ۹۰ درصد روستاهای سیل‌زده سیستان و بلوچستان وصل شد
  • حل مشکل آب‌شرب روستاهای سیل‌زده در منطقه بلوچستان
  • آب شرب ۹۰درصد روستاهای سیل‌زده سیستان و بلوچستان وصل شد
  • آب شرب ۹۰ درصد روستاهای مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان وصل شد
  • ۱۵۴ پنل خورشیدی در روستاهای دیلم راه اندازی می‌شود
  • رفع اتفاقات شبکه آبرسانی روستاهای شهرستان خوی
  • شوراهای برتر استان بوشهر تجلیل شدند
  • بررسی آخرین وضعیت روستاهای برده میش و کپه‌کند بخش مرکزی مهاباد
  • اعتباری برای روستاهای ضرر دیده از طرح «قمرود» پرداخت نشده است
  • چشم انداز روشن توسعه برق روستایی کردستان/ اجرای ۱۰۰ درصدی طرح «تکخوانی» کنتور برق روستاهای کردستان در سال ۱۴۰۳