Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده منتخب مردم دشت ورامین در مجلس گفت: هرگونه تحرک نظامی آمریکا در عراق عواقب خطرناکی در پی خواهد داشت و موجب یکپارچگی بیشتر جبهه مقاومت خواهد شد.

حسین نوش آبادی نماینده منتخب دشت ورامین در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: جنگ رسانه‌ای که آمریکا طی چند روز گذشته و تحرکات نظامی در خاک عراق به راه انداخته نشان‌دهنده اجرای طرحی متمرکز برای حمله به پایگاه‌های امنیتی و حشد الشعبی و مقاومت اسلامی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: آمریکا با غفلت ایجاد شده ناشی از شیوع ویروس کرونا در جهان و منطقه سعی می‌کند اهداف شوم خود در عراق را پیگیری کند و به دنبال آن است تا با تحرکات نظامی در عراق، گروه‌های شیعی و احزاب سیاسی را برای تسلیم یا تحمیل نخست‌وزیرِ مورد نظر خود تحت فشار قرار دهد و در صورت عدم تمکین، وانمود کند کشور عراق دچار بی‌ثباتی و هرج و مرج خواهد شد.

نماینده دوره‌ یازدهم مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه آمریکا از لحاظ سیاسی نتوانسته است که در عراق به موفقیت دست پیدا کند‌ و قصد دارد از لحاظ نظامی عراقی‌ها را تحت فشار قرار دهد، خاطرنشان کرد: رزمایش معنادار نظامی مشترک آمریکا و امارات متحده عربی در چند روز گذشته که برای نخستین بار نیروهای موساد‌ و سازمان اطلاعات رژیم صهیونیستی و سه گروه شبه نظامی عراقی در آن حضور داشتند از یک سو و‌ اعلام عقب نشینی شتاب‌زده و در عین حال آشفته آمریکا از چند پایگاه نظامی و استقرار نیروهای آن در دو پایگاه بزرگ نظامی «عین الاسد» در غرب عراق و «حریر» در اربیل، از سوی دیگر جنگ روانی علیه مردم و دولت عراق تلقی می‌شود؛ گرچه برخی این تحرکات را تقویت نظریه طرح کودتا و عملیات نظامی در عراق تفسیر می‌کنند.

نوش آبادی افزود: استقرار سامانه ضدموشکی پاتریوت در پایگاه «عین الاسد» برای مقابله با موشک‌های بالستیک و ورود ادوات سنگین توپ‌خانه‌ای و زرهی ارتش آمریکا و بریتانیا از مرز کویت به داخل عراق همچنین چهل دستگاه کامیون حامل جنگ‌افزار و ادوات نظامی ارتش آمریکا از طریق سوریە به عراق، بدون اطلاع و موافقت دولت و مقامات عراقی یک ماجراجویی خطرناک است که عواقب سنگینی برای ایالات متحده خواهد داشت.

نماینده ادوار گذشته مجلس شورای اسلامی هشدار داد: کاخ سفید قدرت ⁧مرجعیت⁩ و قدرت مردم و گردان‌های حزب الله و نیروی عظیم حشدالشعبی عراق را از نزدیک دیده است و چنانچه بخواهد مجدداً مرتکب خطایی نظامی شود، بی‌تردید به خروج سریعتر آمریکا از منطقه و پایان ⁧عمر صهیونیسم⁩ خواهد انجامد.

نوش آبادی در پایان تأکید کرد: هرگونه اقدام متجاوزانه نظامی که به امنیت شهروندان، حاکمیت ملی و منافع کشور عراق آسیب بزند، با خشم ملت‌ها و پاسخ کوبنده و پشیمان کننده جبهه مقاومت منطقه روبرو خواهد شد.

انتهای پیام/۶۷۰۳۷/م/س

منبع: فارس

کلیدواژه: عراق آمریکا مجلس شورای اسلامی جبهه مقاومت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۴۵۳۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش وزیر دفاع آمریکا به ورود نیروهای روسی به پایگاه نظامی نیامی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، آمریکا به ورود نیروهای روسی به نیجر واکنش نشان داد.

لوید آستین وزیر دفاع آمریکا امروز جمعه پس از اینکه منابع خبری از ورو نیروهای روسی به پایگاه هوایی در نیامی پایتخت نیجر خبر دادند، به این موضوع واکنش نشان داد و گفت که مشکلی وجود ندارد.

وی افزود: روسها در مکانی جدا هستنند و نمی توانند به تجهیزات یا نیروهای ما برسند. همواره بر سلامت نیروهایمان و حمایت از آنها تمرکز داریم. با این حال مشکلی بابت حمایت از نیروهای ما وجود ندارد.

یک مقام آمریکایی روز پنجشنبه اعلام کرد که روسیه تعدادی از نیروهایش را در حالی به یک پایگاه هوایی در کشور آفریقایی نیجر منتقل کرده که هنوز تعداد اندکی از نیروهای آمریکایی در آنجا حضور دارند. بیشتر نیروهای آمریکایی قبلاً از این پایگاه در شهر نیامی، پایتخت نیجر خارج شده بودند.

ورود مستشاران نظامی روسی به این کشور در غرب آفریقا حدود سه هفته پیش و در پی تصمیم نیجر مبنی بر خروج تمام نیروهای آمریکایی صورت گرفت. این فرمان به طور قابل توجهی بر تلاش‌های نظامی ایالات متحده در منطقه موسوم به «منطقه ساحل» تأثیر گذاشت، منطقه‌ای وسیع در پایین بیابان «صحرا» که در آن شاخه‌های مرتبط با القاعده و داعش فعال هستند.

پنتاگون اعلام کرد که نیروهای آمریکایی از این کشور خارج خواهند شد اما جدول زمانی دقیقی برای آن ارائه نکرده است.

زمانی که نیروهای روسی ماه گذشته میلادی وارد نیجر شدند، مشخص نبود که در کجا اقامت دارند. یک مقام آمریکایی گفت که آنها اکنون در طرف دیگر پایگاه نیامی، معروف به (پایگاه هوایی ۱۰۱) قرار دارند و نزدیک نیروهای آمریکایی نیستند. این پایگاه در کنار فرودگاه بین‌المللی دیوری هامانی است، جایی که سایر نیروهای بین‌المللی - مانند آلمانی‌ها و ایتالیایی‌ها - نیز در آن ساکن هستند.

این مقام به شرط ناشناس ماندن درباره تحرکات این نیروها صحبت کرد. دقیقاً مشخص نیست که چه تعداد از نیروهای آمریکایی در پایگاه نیامی باقی مانده‌اند. حضور روسیه در این پایگاه در حالی صورت می‌گیرد که تنش‌ها بین واشنگتن و مسکو بر سر حمایت مستمر ایالات متحده از ارتش اوکراین همچنان بالا است.

حدود ۱۰۰۰ سرباز آمریکایی هنوز در نیجر هستند، اما بخش اعظم آن‌ها به پایگاه هوایی ۲۰۱ در نزدیکی اغادیز در ۹۲۰ کیلومتری پایتخت نقل مکان کردند.

کد خبر 6095680

دیگر خبرها

  • سازمان ملل: هرگونه عملیات نظامی در رفح عواقب فاجعه باری خواهد داشت
  • حمله به پایگاه آمریکا در شرق سوریه
  • تحرکات آمریکا در نیجر از بیم حضور روسیه در ساحل
  • احرکات آمریکا در نیجر از بیم حضور روسیه در ساحل
  • واکنش وزیر دفاع آمریکا به ورود نیرو‌های روسی به پایگاه نظامی نیامی
  • واکنش وزیر دفاع آمریکا به ورود نیروهای روسی به پایگاه نظامی نیامی
  • دست رد امارات بر سینه پنتاگون/ چراغ سبز دوحه به استقرار جنگنده‌ها
  • نظامیان آمریکا و روسیه در نیجر در پایگاهی واحد مستقر هستند
  • لفاظی مقام سابق آمریکا در مورد اقدام تنبیهی اخیر ایران علیه اسرائیل
  • نماینده پارلمان عراق: سفیر آمریکا از عراق اخراج شود