Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از سی‌ان‌بی‌سی، بانک گلدمن ساکس پیش‌بینی خود در مورد تأثیرات منفی شیوع کرونا بر اقتصاد آمریکا را اصلاح کرد و اعلام کرد پیش‌بینی می‌کند این تأثیرات از آن‌چه قبلاً گمان می‌رفت بدتر باشند.

این بانک در مورد ریکاوری و بازگشت اقتصاد آمریکا هم پیش‌بینی خود را تغییر داد و اعلام کرد حرکت رو به رشد اقتصاد در پایان این بحران بزرگ‌تر از آن‌چه قبلاً پیش‌بینی کرده بود خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گلدمن ساکس اعلام کرد انتظار دارد نرخ بیکاری امسال به ۱۵ درصد خواهد رسید، در حالی که در پیش‌بینی قبلی این نرخ ۹ درصد برآورد شده بود.

گلدمن پیش‌بینی کرد تولید ناخالص ملی آمریکا (رشد اقتصادی) در ۳ ماهه اول منفی ۹ درصد (رکود ۹ درصدی) و در ۳ ماهه دوم به منفی ۳۴ درصد خواهد رسید. این بدترین دوره اقتصاد آمریکا پس از جنگ جهانی دوم خواهد بود. این رکود بیش از ۳ برابر بدترین رکورد قبلی (منفی ۱۰ درصد) که در ۳ ماهه اول ۱۹۵۸ ثبت شده بود می‌باشد.

این در حالی است که گلدمن ساکس قبلاً پیش‌بینی کرده بود رشد اقتصادی آمریکا در ۳ ماهه اول منفی ۶ درصد و در ۳ ماهه دوم منفی ۲۴ درصد شود.

گلدمن پیش‌بینی کرد اقتصاد آمریکا در ۳ ماهه سوم با رشدی ۱۹ درصدی باز خواهد گشت. به این ترتیب اقتصاد آمریکا از بدترین ۳ ماهه تاریخ خود به بهترین ۳ ماهه تاریخ خود خواهد رسید.

در حالی که در هفته‌های اخیر ۳.۳ میلیون آمریکایی بیکار شده و درخواست حمایت از بیکاری خود را ثبت کرده‌اند، گلدمن پیش‌بینی کرد تا گزارش بعدی که در روز پنج‌شنبه اعلام خواهد شد، ۵.۵ میلیون نفر دیگر درخواست حمایت از بیکاری خود را ثبت کنند.

گلدمن ساکس پیش‌بینی کرد در سال ۲۰۲۰ اقتصاد آمریکا ۶.۲ درصد آب برود که این بدترین سال برای اقتصاد آمریکا از زمان رکود بزرگ این کشور در دهه ۱۹۳۰ است.

کد خبر 4890325

منبع: مهر

کلیدواژه: رشد اقتصادی امریکا بیکاری ویروس کرونا ویروس کرونا سال جهش تولید قیمت نفت وزارت صنعت معدن و تجارت بورس بازار سهام بانک مرکزی ایران ایالات متحده آمریکا ماسک طبی وال استریت وزارت جهاد کشاورزی وزارت نیرو شیوع کرونا گمرک اقتصاد آمریکا پیش بینی گلدمن ساکس رشد اقتصاد ۳ ماهه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۴۵۵۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دلار ریخت، طلا جهش کرد/ ورق در بازار طلا و ارز برگشت؟

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، تولید ناخالص داخلی ضعیف ایالات متحده و افزایش تورم در این کشور به نفع فلز در بحبوحه کاهش تقاضای دلار است؛ به طور کلی، طلا در یک محیط ریسک گریز در برابر دلار آمریکا در حال سود بردن است.

قیمت هر اونس طلای جهانی براساس دلار آمریکا پس از انتشار داده‌های اقتصاد کلان ایالات متحده آمریکا نوساناتی را تجربه کرد. این کشور تخمین اولیه تولید ناخالص داخلی سه ماهه اول را منتشر کرد که نشان می‌دهد اقتصاد با سرعت سالانه ۱.۶ درصد در سه ماه منتهی به مارس رشد کرده است، که ۲.۵ درصد مورد انتظار را از دست داده و بسیار ضعیف‌تر از ۳.۴ درصد ثبت شده در سه ماهه آخر سال ۲۰۲۳ است.

علاوه بر این، دفتر تحلیل اقتصادی (BEA) گزارش داد که شاخص قیمت هزینه‌های مصرف شخصی (PCE) با سرعت سالانه ۳.۴ درصد برای سه ماهه رشد کرد که بسیار بالاتر از ۱.۸ درصد قبلی و بزرگترین افزایش در یک سال بود. در چند کلمه، رشد کاهش یافت، اما در حالی که تورم افزایش یافت، اقتصاد به رشد خود ادامه داد. چنین سناریویی کاهش احتمالی نرخ بهره از سوی فدرال رزرو را بیشتر به تاخیر می‌اندازد. در ابتدای هفته گذشته دلار آمریکا افزایش یافت. با این حال، دلار نتوانست حرکت خود را حفظ کند زیرا داده‌های اقتصادی ایالات متحده در طول هفته ناامیدکننده بود.

در حال حاضر هر اونس طلای جهانی ۸ دلار و ۶۲ سنت افزایش قیمت را تجربه کرده‌است و به قیمت ۲ هزار و ۳۳۹ دلار در هر اونس رسیده‌است.

۲۲۷۲۲۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899714

دیگر خبرها

  • معضل بیکاری به سراغ اقتصاد آلمان آمد
  • کاهش نرخ بیکاری در دولت سیزدهم کاهش چشمگیر داشته است
  • دلار ریخت، طلا جهش کرد/ ورق در بازار طلا و ارز برگشت؟
  • قیمت بیت کوین تا ۶۳ هزار دلار کاهش یافت
  • قیمت جهانی نفت؛ برنت ۸۹ دلار و ۳۲ سنت شد
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۰۷
  • قیمت جهانی نفت / برنت ۸۹ دلار و ۳۲ سنت شد
  • کاهش قیمت بیت کوین تا ۶۳ هزار دلار
  • کاهش ۰.۰۲ درصد ی قیمت جهانی نفت
  • رشد اقتصادی روسیه رقم خورد