Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در پاسخ به اظهارات بی اساس سخنگوی ائتلاف متجاوزین نظامی به یمن اظهار داشت: عربستان سعودی با توهم پیروزی در چند هفته، مبادرت به تجاوز نظامی به یمن کرد و اکنون پس از گذشت پنج سال همچنان با این محاسبه اشتباه دست به گریبان بوده و این در حالیست که تنها دستاورد این اقدامات تجاوزکارانه جز ویرانی و کشتار مردم یمن نبوده است‌.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنگوی وزارت امور خارجه ضمن بی اساس خواندن ادعای سخنگوی ائتلاف مبنی بر حضور کارشناسان ایرانی در یمن و اتهامات باطل وی علیه کشورمان افزود: به ائتلاف متجاوزین به یمن توصیه می کنیم به جای توهم و خیالبافی به واقعیت های موجود از جمله مقاومت مردم یمن در برابر این تجاوزات و نفرت جامعه جهانی از عربستان توجه کرده و بدانند بازی با کلمات، فرافکنی و ایراد اتهام به سایرین، شکست های سیاسی و نظامی آنها را جبران نخواهد کرد.

موسوی بار دیگر با توجه به پیشنهاد دبیرکل سازمان ملل متحد مبنی بر آتش بس برای مقابله با بیماری کرونا در یمن و پذیرش آن از سوی دولت نجات ملی یمن، از متجاوزین به این کشور خواست ضمن متعهد بودن به توافق استکهلم، جنایت های خود را در یمن متوقف و این جنگ خانمان سوز را متوقف کنند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: سخنگوی وزارت خارجه یمن عربستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۴۵۵۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سخنگوی وزارت خارجه: تکرار ادعاهای یک‌جانبه و بی اساس در مورد میدان «آرش» از سوی طرف کویتی مردود و مایه تاسف است

به گزارش جماران؛ ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه در پاسخ به تکرار ادعای یکجانبه کویت درباره میدان آرش در بیانیه پایانی سفر امیر کویت به مصر، ضمن مردود دانستن این ادعا افزود، تکرار این ادعاهای یک‌جانبه و بی اساس از سوی طرف کویتی مایه تاسف است. 

کنعانی ضمن تاکید بر حق جمهوری اسلامی ایران در این میدان مشترک بر اساس حقوق تاریخی و سوابق مذاکرات فیمابین‌ اضافه کرد: همانند قبل از طرف کویتی برای دستیابی به توافقی پایدار که مبتنی بر همکاری‌های دوستانه و منافع مشترک باشد، دعوت به عمل می‌آوریم.

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: صدور بیانیه‌های تکراری و طرح ادعای یک‌جانبه، از منظر حقوقی هیچ حقی برای دولت کویت ایجاد نخواهد کرد و به مقامات این کشور توصیه می کنیم از تکرار توسل به روش‌های بیحاصل سیاسی و رسانه‌ای در ارتباط با موضوع حقوقی و فنی میدان مشترک آرش خودداری کنند.

کنعانی تاکید نمود: جمهوری اسلامی ایران همواره با اعتقاد به اصل حسن نیت، تعاملات منطقه ای را رصد نموده و از دولتهای ثالث می خواهد در مسیر تحقق عینی اصل حسن نیت و ارتقاء روابط و همکاریها گام بردارند.

دیگر خبرها

  • سخنگوی وزارت امور خارجه: بیانیه‌ های تکراری، هیچ حقی برای دولت کویت در مورد میدان آرش ایجاد نخواهد کرد
  • سخنگوی وزارت خارجه: تکرار ادعاهای یک‌جانبه و بی اساس در مورد میدان «آرش» از سوی طرف کویتی مردود و مایه تاسف است
  • آمریکا: برای حفظ منافع ملی با طالبان تعامل می‌کنیم
  • پیام سخنگوی وزارت خارجه به مناسبت روز معلم
  • پیام تبریک سخنگوی وزارت خارجه به مناسبت روز معلم
  • آخرین تحولات اوکراین| تاکید دبیرکل ناتو بر انتقال سریع تسلیحات به کی‌یف
  • تحولات اوکراین| زلنسکی ناتو را به بدقولی متهم کرد
  • آمریکا ۵ یگان نظامی اسرائیل را ناقض حقوق بشر تشخیص داد
  • سخنگوی وزارت خارجه : معاهده حقابه ایران و افغانستان در حال اجراست
  • نشست خبری سخنگوی وزارت امور خارجه